Vágólapra másolva!
A finn nem sokat tehetett a jobb eredményért a Kanadai Nagydíjon: a fékpedálja sem működött rendesen, és a bokszkiállását is elrontották.

Idei leggyengébb futamát teljesítette a Lotus a Kanadai Nagydíjon: Kimi Räikkönen az egész versenyen küszködött az autójával, így végül csak a 9. helyen tudott célba érni. A finn rajtnál sem nyert pozíciókat, ás később gondja akadt az autója fékjeivel, ezért nem tudta kihozni belőle a maximumot.

„Nem indult jól a versenyem, utána pedig a fékjeim is egyre gyengébbek lettek, mert túl puha volt a fékpedálom. Pénteken is hasonló problémánk volt” – magyarázta Räikkönen, akinek még óvatosabb vezetésre kellett váltania, amikor a rádión szóltak neki, hogy a vártnál gyorsabban fogy az üzemanyag az autójából.

Forma-1, Kimi Räikkönen, Kanadai Nagydíj Forrás: AFP

„Nem voltam ideális helyzetben, de legalább ahhoz elég jók voltak a fékjeim, hogy a kanyarokban lelassítsak. A probléma miatt sajnos elég sok időt veszítettem, és a bokszkiállásom is néhány másodperccel tovább tartott a kelleténél” – utalt az első kerékcseréjére, amikor az emelő hibája miatt nehezen tudták felrakni a balhátsó kerekét.

„A verseny nagy részében csak követtem a többi autót, és védekeztem a hátulról érkezők ellen. Nem ez volt a legélvezetesebb versenyem, ahogy az eredmény sem. Rosszul sikerült a hétvége, de legalább szereztünk néhány pontot” – nyilatkozta a csalódott finn, aki a bajnokságban visszacsúszott a 3. helyre, és már 44 pont a hátránya Sebastian Vettelhez képest.

Nem örülhetett a Lotus másik versenyzője, Romain Grosjean sem, aki utolsóként rajtolva csak a 13. helyen tudta befejezni a versenyt. „Tudtam, hogy hátulról indulva nehéz versenyem lesz, mégis csalódott vagyok, amiért nem sikerült pontokat szereznem” – mondta. „Minden jól alakult, mielőtt a szuperlágy gumikra váltottunk, de azok sokkal gyorsabban koptak, mint amire számítottunk, ezért újra ki kellett állnom a bokszba. Ezzel lényegében véget is ért a versenyem, már nem volt visszaút.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!