Vágólapra másolva!
A McLaren reméli, hogy csak ők kapnak motort a 2015-ben visszatérő japán gyártótól, de a hírek szerint több riválisuk is érdeklődhet a Hondánál. A Renault-nál úgy vélik, a Honda profitálni fog abból, hogy a csapat egy évig a Mercedes turbómotorjait használja majd.

Két év múlva újra összeáll a legendás McLaren-Honda páros, amely 1988 és 1991 között mindegyik bajnoki címet besöpörte a Forma-1-ben. A wokingi csapat hasonló sikereket remél az együttműködés felújításától, és remélik, hogy a Honda nem lesz más istállóknak is a beszállítója.

"Nincs olyan szabály, hogy egy motorgyártónak egynél több csapatot kell ellátnia, ezért nyilvánvalóan arra számítunk, hogy csak mi leszünk a Honda partnerei" - közölte Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke a The Racer's Edge című internetes magazinműsorban, melyet az F1 Racing, valamint az elismert szakíró, Peter Windsor szervez.

A hírek szerint azonban más csapatok is érdeklődnek a Honda iránt, állítólag a Lotus, a Williams és a Sauber fontolgatja a váltást. A McLaren a Honda fejlesztői partnere lesz, ezért nekik nem kell fizetni az erőforrásokért. A visszatérő turbómotorok első évében, 2014-ben viszont még a Mercedes szállít majd a csapatnak, ezért vannak olyan aggályok, hogy a japán gyártó felhasználja az így szerzett adatokat a fejlesztéseihez.

Forrás: McLaren

A McLaren állítja, hogy profin kezeli az ügyet, de a Renault műveleti főnöke szerint a Honda mindenképpen jól fog járni. "Biztos vagyok benne, hogy a McLaren el tudja majd különíteni a dolgokat, és együttműködik a Mercedesszel, de ha vége van valaminek, senki sem felejti el azt, amit addig tanult" - mondta Rémi Taffin az Autosportnak. "Ráadásul vetélytársak vagyunk, ezért mindenki megpróbálja a legtöbbet kihozni az adott helyzetből. A Honda profitálni fog abból, hogy a McLaren a Mercedes motorjait használja 2014-ben."

"A kérdés az, hogy mennyit tanulnak belőle, és hogy mennyire engedik őket tanulni" - tette hozzá. "Az egyetlen, amit védeni kell, és amit védeni fognak, az a szellemi tulajdon, ezért a McLarennek nem lesz hozzáférése a tervrajzokhoz és a szoftver részleteihez."

Taffin azt sem érzi hátránynak a Honda számára, hogy az újabb turbómotoros korszak első évében még nem lesznek tapasztalataik a versenypályáról. "Kedvezőbb helyzet, ha valaki 2014-ben is versenyez, de a 2015-ben érkezőknek sem feltétlenül lesz rossz éve" - jelentette ki. "A Hondának meglesz az előnye, hogy kívülről figyelheti az eseményeket. Láthatják, hogy ki mit csinál, hogy milyen technológiát használunk, vagy hogy mely alkalmazottakkal dolgozunk együtt."

A Hondának korábban egyszerre legfeljebb két ügyfele volt a Forma-1-ben, a McLarennel való együttműködésük idején a Lotusnak, illetve a Tyrrellnek szállítottak még motorokat.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!