Vágólapra másolva!
Eric Boullier csapatfőnök nem örül, hogy a gumik módosításával megfosztották a Lotust az egyik előnyétől. Egy szakértő szerint a Pirelli máshogy is megoldhatná a problémát, ugyanakkor nem hiszi, hogy a Red Bull jól jön ki a változtatásból.

A Pirelli beadta a derekát, és a június eleji Kanadai Nagydíjra megváltoztatja a gumikeverékeit. Korábban nem akarták megtenni ezt, mivel elmondásuk szerint a tizenegy csapatból nyolc nem ragaszkodott hozzá, de a Spanyol Nagydíj eseményei után, ahol a célként kitűzött kettő-három helyett zömmel négy kerékcserére volt szüksége a versenyzőknek, mégis úgy döntöttek, hogy muszáj tartósabbá tenni a gyorsan amortizálódó gumikat.

Ennek feltehetően a Red Bull és a Mercedes örül a legjobban. Ez a két csapat a riválisaihoz képest kevésbé érzett rá az abroncsokra - a Red Bull már hónapok óta lobbizik a változtatásért, ugyanis állításuk szerint az autójuk egy kör alatt tönkretenné a gumikat, ha a pilóták maximális erőbedobással vezetnének, míg a Mercedes hiába erős az időmérőkön, a hosszú etapokon reménytelen a helyzetük a gumikopás miatt.

A Pirelli döntése ugyanakkor kedvezőtlenül hathat például a Ferrarira és a Lotusra, amelyek szemmel láthatóan jobban boldogulnak a gumikkal. A Lotus csapatfőnöke nem is titkolta az elégedetlenségét.

"A Red Bull autófejlesztési filozófiája kizárólag az aerodinamikára épül, mi viszont, többek között a Ferrarival együtt, a Pirelli tulajdonságait is figyelembe vettük az autó tervezésénél" - nyilatkozta Eric Boullier a Canal Plus-nak. "Nem sok olyan sportot ismerek, ahol a szezon közben változtatnának a feltételeken. Ez olyan, mintha a fociban egyik pillanatról a másikra megnövelnék a kapuk méretét." Boullier korábban azt mondta, hogy szerinte a Pirelli döntése "bizonyos szempontból nem igazságos."

A BBC szakértője, a régebben a Forma-1-ben is dolgozó Gary Anderson úgy véli, igazságosabb lenne, ha az olasz gyártó egyszerűen csak módosítana a skáláján. "Egy fokozattal keményebbre vehetnék a gumikat - készíthetnének egy új kemény típust, és eltüntethetnék a jelenlegi szuperlágyat. A mostani lágy lenne a szuperlágy, a mostani közepes keménységű a lágy, és a mostani kemény a közepes keménységű" - javasolta.

Anderson lehetségesnek tartja, hogy csak a hátsó gumik fognak változni, az elsők nem. Ez szerinte a Red Bull gondjait nem oldaná meg, mert Barcelonában Sebastian Vettel autóján előbb az első gumik mentek tönkre, a Mercedesnek viszont jól jöhet a módosítás, mivel az ő autójukon a hátsó abroncsok szokták hamarabb elfogyni.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!