Vágólapra másolva!
James Allison, akinek nagy szerepe volt a csapat sikerében, felmondott, de még nem tudni, melyik csapathoz igazol át. A riválisok régóta vadásztak rá.

Brit sajtóértesülések szerint James Allison, a Lotus technikai igazgatója, akit a rivális csapatok már régóta próbáltak átcsábítani magukhoz, felmondott, így hamarosan távozik az istállótól. A helyét az eddig a helyetteseként dolgozó Nick Chester foglalja el.

Allison elvesztése érzékenyen fogja érinteni a Lotust, hiszen jelentős szerepet játszott abban, hogy a csapatnak a gyári Renault-korszak után sikerült visszatornáznia magát az élmezőnybe, tavaly Abu-Dzabiban és idén Melbourne-ben aratva egy-egy nagydíjgyőzelmet is Kimi Räikkönennel. A brit mérnök 1991-ben kapásból a Lotus jogelődjénél, a Benettonnál kezdte a pályafutását, miután megszerezte a diplomáját a Cambridge-i Egyetemen, és azóta csak a Larrousse-hoz illetve a Ferrarihoz tett kitérőt. 2005-ben tért vissza jelenlegi csapatához, a következő két évben megnyerve a világbajnokságot Fernando Alonsóval.

A közeljövőben várható hivatalos bejelentés híján egyelőre nem tudni, hogy Allison hová igazol át. Az Autosport úgy tudja, a nyilvánvaló célpontok közül a McLaren kizárta a lehetőséget, míg a Mercedes műszaki stábjában már eddig is feltűnően sok neves mérnököt halmoztak fel, így a Ferrari tűnik a legvalószínűbb jelöltnek. Allison öt évig, 2000 és 2004 között már dolgozott Maranellóban, ráadásul jól ismeri Alonsót is.

Allison már tavaly óta a Forma-1 legkeresettebb mérnökei között van. Többször felröppent a hír, hogy elhagyja a Lotust, mert a rivális csapatok valósággal vadásztak rá. A főnöke, Eric Boullier azonban kijelentette, hogy nem hajlandó vagyonokat fizetni az alkalmazottai megtartásáért. "Szerintem őrültség költekezési háborúba bonyolódni, abszurd összegeket fizetve az embereknek" - mondta.

"A Forma-1 borzasztóan kockázatos és nehéz üzlet. Óriási fizetések jellemzőek rá, szinte minden munkaterületen nagyobbak, mint más ágazatokban. De mégis miért? Számomra a cég az első, nem az, hogy több százezer dollárt fizessünk ki egy alkalmazottunk megtartásáért."

A versenyzők frissen publikált fizetési listájából kiderült, hogy a Lotus a többi élcsapathoz képest a pilótáinak is szerény gázsit ad.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!