Vágólapra másolva!
A csapat egyik tagja azt állítja, a szimulációik alapján a német világbajnok körönként fél másodpercet verne mindenkire, ha nem kellene kímélnie a gumikat. A Red Bull tulajdonosa úgy véli, ha a versenyzőik maximális tempóval hajtanának, legalább tíz kerékcserére lenne szükségük.

A Red Bull csapata az egyik leghangosabb a Pirelli idei gumijait kritizálók között. A címvédő istállónál már a szezon eleje óta elégedetlenek az idei keverékekkel, mert azok gyors amortizációja miatt nem engedhetik meg a versenyzőiknek, hogy maximális tempóval menjenek - ez esetben ugyanis rengetegszer kellene kiállniuk kereket cserélni.

Bár ez a többi csapatra is érvényes, a Red Bull egyik tagja azt mondta az Auto Motor und Sportnak, hogy "ha normális gumik lennének, Vettel mindegyik pályán (körönként) fél másodperccel gyorsabb lenne mindenkinél, ezt tudjuk a szimulációink alapján."

A napokban a csapat vezetői is újabb bírálatokat fogalmaztak meg. A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz például úgy vélte a Krone újságnak adott interjújában, hogy "a Forma-1-nek már nincs köze a 'klasszikus' versenyzéshez, mivel nem a leggyorsabb autóban ülő leggyorsabb pilóta győz, hanem az, aki optimálisan bánik a gumikkal." Mateschitz hozzátette, hogy amennyiben a Red Bull versenyzői olyan tempót diktálnának, mint amire az autójuk képes, a gumikopás miatt futamonként 10-15 kerékcserére lenne szükségük.

Forrás: Red Bull

Az idei négy versenyből hármon a háromkiállásos stratégiák uralkodtak, míg Malajziában - ahol vizes pályán volt a rajt - négyszer állt ki a bokszba a mezőny többsége. Az átlaghoz képest eggyel kevesebb kerékcserével csak kevesen tudták teljesíteni a versenytávokat.

A csapat sportszakmai tanácsadója, Helmut Marko egyenesen követeli, hogy a Pirelli változtasson. "Azt akarjuk, hogy minél előbb olyan gumik legyenek, amelyek nem korlátozzák a lehetőségeinket" - mondta a DPA hírügynökségnek. "Ha az autóink potenciálját teljesen kihasználnánk, még egy időmérős kört sem bírnának ki az abroncsok."

Az olasz gyártó fontolóra vette, hogy módosítson a gumikeveréken, de mivel a tizenegy csapatból nyolc nem ragaszkodott ehhez, úgy döntöttek, hogy csupán a kemény keveréken változtatnak kicsit a soron következő Spanyol Nagydíjtól kezdve.

Még mindig kérdéses egyébként, hogy jövőre is a Pirelli marad-e a mezőny gumiszállítója - a cég szerette volna, ha már áprilisban aláírják a megállapodást a következő ciklusra, azonban erre még nem került sor. Alternatívaként felmerült, hogy esetleg a koreai Hankook válthatja őket 2014-től.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!