Vágólapra másolva!
Helmut Marko úgy véli, a Lotusnak van a legnagyobb esélye arra, hogy elhódítsa tőlük a világbajnoki címet. Eric Boullier szerint ehhez jobban meg kell érteniük a közepes gumik viselkedését.

Négy futam után a konstruktőrök között a Red Bull, az egyéni pontversenyt tekintve Sebastian Vettel vezeti a világbajnokságot, a második helyet pedig a Lotus és Kimi Räikkönen foglalhatja el. Sokan ettől függetlenül a negyedik helyen álló Fernando Alonsót tartják Vettel legnagyobb kihívójának, hiszen a spanyol valószínűleg két dobogós helyezést veszített el különböző hibák miatt.

A Red Bull csapatfőnöke, Helmut Marko azonban elárulta, ők a Lotust érzik veszélyesebbnek. "Már régóta tudjuk, hogy talán ők lesznek a legkeményebb ellenfeleink" - nyilatkozta az osztrák a Kleine Zeitungnak. "Jelenleg jobban tartunk tőlük, mint a Ferraritól."

Marko szerint az eddigi forma alapján úgy tűnik, a Lotus az egész szezon során esélyesebb lehet, mint a Ferrari, "de még csak négy verseny telt el, és gyorsan változhat a helyzet." Hozzátette, egyelőre nem sikerült rájönniük, hogy a gyengébb rajthelyek után Kimi Räikkönennek hogyan sikerült háromszor is dobogóra állnia. "Rejtély számunkra, mitől ennyire gyors a Lotus a versenyeken" - ismerte el.

Forrás: AFP

A Lotus csapatfőnöke, Eric Boullier azonban úgy gondolja, az istállónak mindenképpen javulnia kell, ha valóban a világbajnoki címért akarnak küzdeni. Elsősorban az időmérőn nyújtott teljesítményükkel nem elégedett, főleg akkor, amikor a versenyzőknek a közepes gumikon kell kvalifikálniuk magukat. Eddig a Malajziai és a Bahreini Nagydíjon vetették be a közepes keveréket az időmérő döntőjében, és Räikkönen akkor csak a 10. és a 8. rajthelyeket tudta megszerezni. Eddig egyszer, Kínában rajtolhatott az első sorból, ott a lágy gumikon tudott a második helyen végezni.

"Elsősorban a balansszal van gondunk, amikor a közepes gumikra váltunk" - mondta az Autosportnak Boullier, majd hozzátette, a versenyeken is érinti őket a probléma. "Ez Kínában is hátráltatta a pilótáinkat a jó eredmény elérésében, nehéz volt vezetni az autónkat."

Boullier biztos benne, hogy a Lotus hamarosan megoldja a problémát, és szerinte amúgy is egyértelműen jobb helyzetben vannak, mint tavaly ilyenkor. "Talán több figyelmet kell fordítanunk a közepes gumik viselkedésére, hőségben és hűvös időben is jobban kell kezelnünk őket" - magyarázta. "Tudjuk, hogy képesek vagyunk rá - az a lényeg, hogy rendszeresen sikerüljön."