Vágólapra másolva!
Bár több versenyző is úgy vélekedik, hogy a lágy gumik Kínában nem alkalmasak a versenyzésre, Paul Hembery szerint a hétvége folyamán javulni fog a helyzet.

A Pirelli a Kínai Nagydíj pénteki szabadedzései után is számos kritikát kapott a versenyzőktől, akik ezúttal a lágy gumik élettartamát tartják túl rövidnek. Leginkább Lewis Hamilton elégedetlenkedett, aki úgy érezte, a lágy keverék egyszerűen "nem erre a pályára való."

"Ami a lágy abroncsok élettartamát illet, ez a legrosszabb, amit valaha tapasztaltam - mindenhol gumidarabkák röpködtek" - nyilatkozta a brit. "Néhány kör alatt teljesen szétestek az abroncsok." Hamilton véleményével Jenson Button is egyetért, szerinte a lágy keverékeken teljesen megváltozott az autója.

"Egy körön nagyon jó a tapadásuk, erre a célra valóban megfelelnek. Utána viszont elöl és hátul is elkezdenek szemcsésedni, és minden körben lassabbak leszünk egy másodperccel" - magyarázta Button, aki arra számít, hogy a csapatok Kínában is óvatos vezetésre utasítják majd a versenyzőiket. "Nem hiszem, hogy túl sok gyors kört fogunk látni a futamon. Szerintem megmondják majd, milyen köridőket várnak el tőlünk, és ahhoz kell alkalmazkodunk."

A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery szerint azonban nem ilyen vészes a helyzet. Bár azt elismerte, hogy a lágy keverékű gumik a vártnál kicsit gyorsabban elkopnak, azt állítja, eredetileg sem hosszú távra tervezték őket. "Ez a gumi az időmérőre való. Hasonló lesz a helyzet, mint Melbourne-ben: az élcsapatok kénytelenek lesznek a sokkal gyorsabb lágy gumikon kvalifikálni, a versenyen pedig tíz körön belül ki kell állniuk a bokszba" - mondta.

Hembery elmondta, aggasztóbb lenne a helyzet, ha a közepes gumik kopnának ilyen gyorsan, de ezeken az abroncsokon a várakozásoknak megfelelően körönként csak 2 tizeddel lesznek lassabbak a köridők. "(Nico) Rosberg olyan gumikon futotta a leggyorsabb körét az első edzésen, amelyekkel már megtett tíz kört, és délután (Felipe) Massa a lágy gumikon is viszonylag hosszú etapot teljesített. Összességében arra számítunk, hogy a versenyen a lágy keverék 11-12 kört, a közepes pedig körülbelül 18 kört fog kibírni."

A Pirelli szerint a legtöbb versenyzőnek háromszor kell kereket cserélnie a futam során, de a folyamatosan javuló állapotú pálya miatt könnyen előfordulhat, hogy egyesek két kiállással is teljesíteni tudják a távot. Hembery hozzátette, a lágy gumikon körülbelül másfél másodperccel gyorsabb kört lehet futni, mint a közepeseken. Ilyen nagy eltérésre ők sem számítottak, de a sportigazgató szerint ez a különbség is csökkeni fog szombaton.