Vágólapra másolva!
Jenson Button szerint ez volt a fő motívum az MP4-28 megalkotásakor. Úgy érzi, nem mindegyik csapat lesz képes folyamatosan erősíteni az autóját.

Jenson Button, a McLaren versenyzője kifejtette, hogy a csapat tervezőinek szeme előtt az lebegett az új autó elkészítésekor, hogy a modellt folyamatosan lehessen fejleszteni. "Más csapatok talán ugyanolyan az autóval jelentkeztek, mint amilyet Brazíliában használtak, csupán némileg módosítva rajta. Ezért ők erősek lehetnek az első versenyen, de nem lesznek képesek végig úgy fejleszteni, mint mi" - nyilatkozta a Press Association Sportnak.

"Olyan autót akartunk készíteni a szezonra, amely egész évben erős lesz, és pont emiatt változtattunk ennyire sokat a kinézetén (a tavalyihoz képest). Nagyon hosszú az idény, és képesek akarunk lenni rá, hogy egész évben fejleszthessünk az autón."

Forrás: McLaren

Az idei évben újra a kipufogó lehet a slágertéma a mérnökök körében - legalábbis ez a véleménye a Ferrari főtervezőjének, Nikolas Tombazisnak, aki szerint az egyre kötöttebb szabályok ezen a téren engednek viszonylag nagy lehetőséget a kreativitásra.

"A kipufogó kivezetésében folyamatos frissítésekre számíthatunk a szezon folyamán. A változások talán nem lesznek láthatók, de jelentősen növelhetik a teljesítményt" - mondta a Ferrari honlapjának. "Természetesen nem mi leszünk az egyetlenek, akik dolgozni fognak ezen a területen, mások is fognak."

A McLaren nem ért el kiemelkedő eredményeket a téli teszteken, és Button új csapattársa, Sergio Pérez meg is említette, hogy a megfelelő felkészüléshez több időre lenne szüksége az istállónak. Martin Whitmarsh csapatfőnök ugyanakkor megdicsérte a személyzetet, és bízik benne, hogy az első versenyen ütőképes autó áll a McLaren rendelkezésére.

"Gyakran hideg és néha ráadásul esős körülményekkel találkoztunk a tesztelés során Barcelonában és Jerezben, ami megnehezítette, hogy a gumik folyamatosan az optimális működési tartományukban legyenek. Ez a többi jellemző tesztidőszaki akadállyal együtt okozott nekünk némi fejfájást, de ahogy lenni szokott, a mérnökeink és szerelőink hihetetlenül jól dolgoztak, hogy minél többet gyakoroljunk hasznosan" - mondta a csapat melbourne-i futamelőzetesében.

"Továbbra is fáradhatatlanul dolgozunk, hogy javítsuk az MP4-28 teljesítményét. Hiszem, hogy tűrhető formában érkezünk majd Ausztráliába."

Whitmarsh többekhez hasonlóan megjósolhatatlannak tartja az erősorrendet, ami szerinte talán még az első időmérő után sem lesz egyértelmű.