Vágólapra másolva!
Helmut Marko "hülyeségnek" nevezte azokat a híreszteléseket, melyek szerint a Red Bull dolgát a módosított motorvezérlés nehezítette meg az utolsó teszten. Szerinte most nincs annyi gondjuk a beállításokkal, mint tavaly.

A Red Bull az utolsó barcelonai tesztciklus után elismerte, nem teljesen elégedettek az elvégzett munkával, hiszen küszködtek a megfelelő beállítások megtalálásával. Egyes források szerint a problémát az okozhatta, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) múlt héten betiltotta a Renault új motorvezérlését. A korábbi tesztnapokon több Renault-motoros csapat, a Red Bull, a Lotus és a Williams is kipróbálta a trükkös motorvezérlést, amely a Coanda-stílusú kipufogókat tette hatékonyabbá.

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko azonban tagadta, hogy a csapatot a motorvezérlés tiltása gyengítette az utolsó teszten. "Ez hülyeség" - nyilatkozta a Sport Bildnek, majd hozzátette, a Red Bull a korábbi motorvezérléssel is hasonló teljesítményre képes. "Az autónk tavaly is gyönyörűen működött a régi beállításokkal. A sajtó túl nagy jelentőséget tulajdonít a témának."

A tanácsadóval a Renault vezető versenymérnöke, Rémi Taffin is egyetért: szerinte a korábbi teszteken kipróbált új motorvezérlés alig hozott érzékelhető változást. Marko szerint különben sincsenek olyan nagy gondok a Red Bullnál, mint tavaly, amikor a vártnál gyengébben kezdték az idényt. "Nem olyan súlyos a helyzet, mint a tavalyi szezon elején" - utalt a beállításokkal kapcsolatos nehézségekre. "Nincs különösebb okunk az aggodalomra."

A háromszoros világbajnok Sebastian Vettel a minap úgy nyilatkozott, az autó beállítását leginkább a szeszélyesen működő Pirelli gumik akadályozták, így a tesztek eredményei nem mérvadóak.