Vágólapra másolva!
Jenson Button elismeri, hogy nem tudnak eligazodni az MP4-28-on, amely hol gyors, hol nem.

Az előző szezont győzelemmel záró McLaren a csapatok többségével ellentétben, a technikai szabályok változatlansága ellenére sem csak a tavalyi autóját fejlesztette tovább, hanem alapjaiban új konstrukcióval rukkolt elő 2013-ra, de egyelőre úgy tűnik, ez a stratégia nem vált be, mert az MP4-28-on ők maguk sem tudnak eligazodni.

Jenson Button az év legelső tesztnapját meglepően jó időeredménnyel nyerte meg, elkápráztatva a riválisokat is, és a második teszthéten, Barcelonában szintén csapattársa, Sergio Pérez futotta a leggyorsabb kört. Button mégis elismerte, hogy az autó következetlenül viselkedik. "Borzasztóan nehéz kibogozni, hogy hányadán állunk vele" - mondta csütörtökön este. "Néha nagyon jónak tűnik, máskor nem."

"Ez nagyrészt abból adódik, hogy alapjaiban meg kellene értenünk a működését, gondoskodva róla, hogy azt tegye, amit várunk tőle. Ez időnként nem így van." - tette hozzá. "Máskor kifejezetten jól szuperál. Ma a kemény gumikon 1:22.8-as kört futottam, márpedig ez az üzemanyagszintet figyelembe véve egyáltalán nem volt rossz. Checo pedig tegnap 1:21.8-as eredményt ért el a lágyakon, ami szintén jó."

"Jerezben gyorsak voltunk, de ott az is kiderült, hogy néha hiányzik a tempónk. Fogalmunk sincs, hol állunk, és semmi értelme másokhoz hasonlítani minket. A saját problémáinkat kell megoldanunk, kihozva a maximumot az autónkból."

Forrás: McLaren

A McLaren a Ferrari példáját követve áttért a vonórudas első futóműre is, ami tavaly ilyenkor a maranellói istállónak okozott hasonló gondokat. Button mégis úgy véli, hogy a McLaren által követett út hosszú távon messzebbre vezet, mintha csak a tavalyi autójuk alapjaira építkeztek volna.

"Ha ezt a szezont a tavalyi autónk átalakított változatával kezdjük, és 2013-ra azt fejlesztjük tovább, az első versenyen valószínűleg nagyon erősek lettünk volna" - mondta. "Hogy az jobb lett-e volna, mint az MP4-28, arról fogalmam sincs."

"Viszont szerintem három-négy verseny után rájöttünk volna, hogy elértük a fejlesztési potenciáljának végét."

"A szezon hosszú, 19 fordulóból áll. A lényeg az, hogy az idény egészében legyünk erősek, ne csak néhány versenyen" - mutatott rá a brit. "Továbbra is bízom benne, hogy Melbourne-ben ütőképesek leszünk. Imádom azt a pályát, évek óta jól megyek ott."

"Persze fennáll a lehetősége, hogy azok a csapatok, amelyek a tavalyi autójukból indultak, szintén erősek lesznek."