Vágólapra másolva!
Az STR8 még csak mechanikailag készült el, az aerodinamikáján az előszezonban rengeteget fognak csiszolni. Hétfőn este mutatták be.

Egy héten belül a Toro Rosso lett a nyolcadik csapat, amely leleplezte 2013-as autóját: az STR8-at hétfőn koraeste az istálló jerezi garázsa előtt lehetett fotózni, mielőtt kedden megkezdődik a kollektív tesztelés a spanyolországi pályán.

A csapatot irányító Franz Tost kijelentette, hogy az autóval a konstruktőri 6. helyet szeretnék megkaparintani, ami legutóbb 2008-ban, még Sebastian Vettellel sikerült nekik. "Az STR8 az első, James Key és Luca Furbatto által tervezett modellünk" - tette hozzá. "Tavaly mindkét versenyzőnk szép munkát végzett, és biztosra veszem, hogy idén meglepetést fognak okozni az eredményeikkel."

A Saubertől technikai igazgatónak szerződtetett Key múlt szeptemberben kezdett dolgozni a Toro Rossónál, balszerencsés módon éppen akkor, amikor a 2013-as autó kulcsfontosságú paramétereit rögzítették. "Ez pont az érkezésemmel egy időben történt, bár az általam látottak alapján minden téren nagyot léptek előre" - magyarázta. "Ezért nekem elsősorban arról kellett gondoskodnom, hogy megértsük, hogyan használhatjuk ki a leghatékonyabban az új mechanikai megoldásokat, amelyek mind elég rugalmasak. Csak utána kezdhettünk minél erősebben az aerodinamikára koncentrálni."

Key hangsúlyozta, hogy ebből adódóan az STR8 most bemutatott változata még "nem a végtermék", s bár az autó mechanikai alapjai kifejezetten jók, aerodinamikailag kiforratlan. "A futómű elrendezése és működése is más lett. Ennek köszönhetően sok olyasmit is meg tudunk majd csinálni az autóval, amit az STR7-tel nem tudtunk" - mondta. Az új autó oldaldobozai kevésbé alávágottak, mint elődjéé, és a Toro Rossónál szakítottak az elmúlt két évben csak általuk használt, szokatlan duplapadlós kialakítással is.

Forrás: AFP
Forrás: AFP

A galériához kattintson!

"Az előző csapatomnál is foglalkoztunk ezzel a megoldással, mert értettük a működését, de nem volt nyilvánvaló, hogy előrelépést jelent" - magyarázta Key. "A mostani autón lehetőségünk volt változtatni rajta, hogy alacsonyabban építhessük be a hűtőket, és betömjük azt a rést, ezért úgy döntöttünk, megtesszük."

A Toro Rossónál mindkét versenyző, Jean-Eric Vergne és Daniel Ricciardo is a második szezonját fogja eltölteni. Noha a Red Bull juniorcsapata ennél több lehetőséget ritkán biztosít a fiataloknak, Tost azt állította, ezúttal inkább az istállóra, mint a pilótákra nehezedik a nyomás. Ricciardo pedig nem aggódik amiatt, hogy a cég tehetségkutató programjának újabb tagjai, köztük Antonio Félix da Costa is az ő helyére pályáznak.

"Jean-Ericet és engem is megtartottak, mi tovább fogunk fejlődni, és remélhetőleg az autónk is" - jelentette ki. "Máris megtettünk vele néhány kört Misanóban, és az első benyomásaink kedvezőek voltak. Vigyorogva szálltam ki belőle, ami remélhetőleg azt bizonyítja, hogy van okom optimistának lenni."

A bemutatók időpontja:

- Január 28.: Lotus (Enstone)
- Január 31.: McLaren (Woking)
- Február 1.: Ferrari (Maranello), Force India (Silverstone)
- Február 2.: Sauber (Hinwil)
- Február 3.: Red Bull (Milton Keynes)
- Február 4.: Mercedes (Jerez), Toro Rosso (Jerez)
- Február 5.: Caterham, Marussia (Jerez)
- Február 19.: Williams (Barcelona)

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!