Vágólapra másolva!
A gumik keveréke lágyabb, a válluk erősebb lett, a szomszédos keverékek közötti különbség nőtt a tavalyihoz képest. A Pirelli azt ígéri, minden futamon legalább két kerékcsere lesz.

Miután a tavalyi szezon végére mindenki kiigazodott a gumikon, a Pirelli erre az évre megint áttervezte azokat, hogy a csapatokat új kihívások elé állítsa, remélhetőleg felborítva ezzel az erőviszonyokat is. Szerdai sajtótájékoztatóján a Forma-1 beszállítója azt ígérte, a 2013-as generációjú gumik révén körönként fél másodperccel javulni fognak a köridők az előző évhez képest.

A keverékeken lágyítottak, így az idei kemény nagyjából a tavalyi közepesnek felel meg. A gumik oldalfala is puhább lett, a válluk viszont keményebb, amitől a gyorsabb hőfáradás mellett azt várják, hogy az eddiginél szélesebb hőmérsékleti tartományban működjenek jól, és hamarabb fel lehessen melegíteni őket. Ennek azért van jelentősége, mert a csapatok tavaly sokat panaszkodtak a szerintük lehetetlenül szűk tartományra, amely gyakran a versenyzők számára is gondokat okozott.

A köridőkben mért javulás elsősorban annak lesz köszönhető, hogy az új gumik a kigyorsítások és a hosszanti/oldalirányú terhelésváltások során nagyobb tapadást fognak biztosítani. A Pirelli legalább fél másodpercre növelte a szomszédos keverékek közötti különbséget is, és markánsabbá tette a jelölésüket, a keményét ezüstszínűről narancssárgára változtatva. Azt ígérték, "a csapatok kívánságai és a legújabb szabályok" által indokolt módosítások révén minden pályán legalább két kerékcserére lesz szükség a versenytáv teljesítéséhez.

Forrás: Pirelli

"A cél az volt, hogy új kihívások elé állítsuk a versenyzőket, és gondoskodjunk róla, hogy a csapatok a gumik tekintetében azonos szintről kezdjék a szezont" - mondta a Pirelli sportprogramjának főnöke, Paul Hembery. "Mivel futamról futamra mind több adatot gyűjtöttek, tavaly végül kiismerték a gumikat még azok után is, hogy az első hét versenynek hét különböző győztese volt. Emiatt az év végén kevésbé izgalmas versenyeket láthattunk, olykor csak egyetlen kerékcserével."

"Ezt a jelenséget 2011-ben is megfigyelhettük, és nem csupán a szurkolóknak okozott csalódást, hanem a csapatokat is arra késztette, hogy megkérjenek minket, idén folytassuk a fejlesztést, friss kihívás elé állítva őket. A 2013-as gumijaink remélhetőleg ismét felborítják az erőviszonyokat, segítik az előzéseket, és versenyenként két-három kerékcserét biztosítanak majd."

Hembery ugyanakkor korábban kijelentette, hogy 2013 elején sem számít a tavalyihoz hasonló összevisszaságra, mert az autók most nem változnak meg olyan mértékben, mint 2011 és 2012 között a befújt diffúzor betiltása miatt.