Vágólapra másolva!
A csapat versenyzője szerint hiába sújtotta őt és Lewis Hamiltont is sokszor a technika ördöge, nem foghatják erre, hogy végül kiestek a vb-címért vívott harcból. Szerinte az a nyári időszak volt kritikus, amikor nem bizonyultak kellően gyorsnak.

Bár a bajnoki küzdelem végjátékában sem Lewis Hamilton, sem Jenson Button nem volt már érdekelt, az autó egész évben mutatott teljesítménye alapján a McLaren is esélyes lehetett volna a vb-címekre. A csapatnak és a pilótáknak gyakran kellett bosszankodniuk különböző műszaki hibák miatt, amelyekkel rengeteg pontot elszórtak.

Hamilton kétszer az élről esett ki (Szingapúrban a sebességváltója, Abu-Dzabiban az üzemanyagpumpája romlott el), plusz két futamon (Japánban és Koreaában) a felfüggesztése szenvedett kisebb sérülést, míg Button egy bahreini differenciálmű-hibát és egy olaszországi üzemanyagpumpa-hibát könyvelhetett el kiesési okként.

Button ugyanakkor nem ezeket tekinti a kudarc magyarázatának. "Időnként előfordulnak meghibásodások, és ezeket ki kell javítani. Számunkra azonban a nyári szünet előtt volt a legnehezebb időszak, amikor egyszerűen nem volt meg a kellő tempónk" - idézte a britet az Autosport. "Az oka, hogy nem álltunk harcban a bajnoki címért, nem a megbízhatósági problémák voltak, hanem az, hogy a tempónk ebben a szakaszban nem volt elég jó a vetélytársainkhoz viszonyítva."

"Voltak megbízhatósági gondjaink, de ha alaposabban megnézzük, mindig a hétvégéken következtek be" - tette hozzá. "A fiatal versenyzők tesztjén megtettünk 1400 kilométert, és egyáltalán nem akadtak zűrök. Szóval azt hiszem, egy kicsit azért pechesek is voltunk."

A brit versenyző a májusi Spanyol Nagydíjtól a július közepi Német Nagydíjig mindössze hat pontot gyűjtött. Lényegében ekkor úszott el a szezonja, amire két későbbi győzelme csak szépségtapasz volt. A mélypontot Monacóban és Kanadában érte el, ahol körhátrányba is került.

"Kipróbáltunk pár újdonságot, mert nagyon küszködtem a gumik üzemi hőfokra melegítésével, ám ezek nem váltak be, hanem tönkretették az abroncsokat Monacóban és Kanadában" - mondta.

Az adatokat a mérnökeivel áttanulmányozva Button végül kikászálódott a gödörből, de már túl nagy hátrányba került a bajnokság élén állókhoz képest.