Vágólapra másolva!
Megosztják a lényegesen különböző 2013-as és 2014-es autó fejlesztéseinek irányítását, az előbbiért Simone Resta, az utóbbiért Fabio Montecchi fog felelni. A maranellói szélcsatornát augusztusig nem használják, addig a Toyota kölni egységét veszik igénybe.

2014-ben új korszak kezdődik a Forma-1-ben az 1,6 literes, hathengeres turbómotorok bevezetésével, ami hatással lesz az autók tervezésére. A jövő évi bajnokságban ezért különösen nehéz feladatuk lesz a csapatoknak, hogy az aktuális modell fejlesztése mellett kellően haladjanak a 2014-es előkészületekkel is, tehát muszáj figyelniük az erőforrások optimális felhasználási arányára.

A Ferrari bejelentette, ők úgy oldják meg a helyzetet, hogy külön embereket bíznak meg a teendőkkel: a 2013-as autó fejlesztésének Simone Resta, a 2014-esének Fabio Montecchi lesz a koordinátora. Főleg Restának van nagy tapasztalata, aki már több mint egy évtizede dolgozik a Ferrarinál, javarészt kutatás-fejlesztési munkakörben. Az autók főtervezője továbbra is Nikolas Tombazis lesz.

A csapatfőnök nyilvánosságra hozta azt is, hogy mennyi időre szüneteltetik saját szélcsatornájuk működését, amely a közelmúltban gyakran nem szolgált hiteles eredményekkel. "Átépítjük a maranellói egységet, amelyet augusztusig bezárunk, és addig a Toyota kölni szélcsatornáját fogjuk használni" - mondta Stefano Domenicali. "Egyúttal kialakítottunk egy új módszert a feladatok megosztására a szélcsatornát üzemeltető, valamint az inkább a kreatív munkával foglalkozó mérnökök között."

Forrás: Ferrari

Mivel a Ferrari az idei év elején lépéshátrányban volt a McLarenhez és a Red Bullhoz képest, Domenicali szerint létfontosságú, hogy jövőre hamarabb beverekedjék magukat az élmezőnybe.

"Tisztában vagyunk vele, hogy erősebb autóval kell kezdenünk a szezont, ahogy az elnökünk is megköveteli. Csak néhány héttel az utolsó idei verseny előtt vetettük bele magunkat teljes energiával az új autó tervezésébe, mert egészen a bajnokság végéig mindent beleadtunk az idei autóba" - mondta.

A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo, illetve versenyzője, Fernando Alonso egyaránt hangsúlyozta, hogy a mérnököknek meg kell próbálniuk kreatív megoldásokat kitalálni. "Bár mindig a szabályokon belül kell maradnunk, meg kell találnunk a határokat és a kiskapukat, ahogy a többi csapat is teszi" - nyilatkozta a spanyol pilóta nemrég.

A Ferrari január vége-február eleje tájékán, közvetlenül a tesztidőszak kezdete előtt mutatja be a 2013-as autóját.