Vágólapra másolva!
A francia motorszállító ezt érzi a legbiztosabb megoldásnak, mivel a régi generátor megbízhatatlannak bizonyult.

A Red Bull múlt hétvégén még a régi specifikációjú generátort használta, azt, ami idén már sok problémát okozott nekik és a Lotusnak is. Mark Webber autójában tönkre is ment az austini futamon, az ausztrál azonnal kisesett. A verseny utáni vizsgálatok kiderítették, hogy pontosan ugyanaz a túlmelegedési probléma jött elő ismét, mint ami Sebastian Vettel kieséséhez vezetett Valenciában és Monzában.

"Nagyon kevés kilométer volt benne, és egy korai készletből származott, ezért nem volt más választásunk, mint váltani a következő specifikációjúra" - mondta a Renault sportprogramját irányító Rémi Taffin az Autosportnak.

A Renault szerint az új generátor használata a legjobb megoldás a Brazil Nagydíjon, ezt arra alapozzák, hogy részletes vizsgálatnak vetették alá azt az új fejlesztésű alkatrészt, amelyet Romain Grosjean használt az USA Nagydíjon. Taffin elárulta, hogy a fékpados tesztek és az egység alapos vizsgálata bizalomra ad okot az új változat megbízhatóságát illetően. Grosjean Lotusa mellett egyébként a Caterhamek is azt használták Texasban, szintén gond nélkül.

"Eddig semmi probléma nem volt vele" - tette hozzá Taffin. "Visszaküldtük Franciaországba azt a darabot, amelyet Grosjean használt, hogy szétszedjük, és megbizonyosodjunk róla, hogy minden rendben van vele. Biztosak akartunk lenni benne, hogy mindent megtettünk, amit csak lehetett."

Arra a kérdésre, hogy nyugodt-e a generátorkérdés miatt egy ilyen sorsdöntő futam előtt, így felelt: "Igen. Fogadok, hogy bárki a bokszutcában azt felelné, hogy 100 százalékig magabiztos a versenyt illetően, egyesek talán 99 százalékot mondanának, így én is 99 százaléknál maradok. Nincs ok az aggodalomra. Számos más alkatrész valóban okozhat problémát, ez azonban nem."