Vágólapra másolva!
Semmilyen jel nem utal arra, hogy Sebastian Vettel autójában műszaki hiba miatt nem maradt elég benzin az Abu-dzabi Nagydíj időmérőjén, ezért a Renault arra gyanakszik, hogy az üzemanyagtöltő berendezés romlott el.

Az átfogó vizsgálatok után a Renault úgy gondolja, a bokszban használt üzemanyagtöltő berendezés meghibásodása miatt nem maradt elég benzin Sebastian Vettel autójában az Abu-dzabi Nagydíj időmérő edzésén. A német eredetileg a harmadik helyről indulhatott volna a futamon, azonban kizárták az időmérőről, miután az edzés után a kötelező 1 liter helyett csak 850 milliliter üzemanyagot találtak a Red Bullban.

Abu-dzabiban még sem a Renault, sem a Red Bull nem tudott választ adni arra, miért maradt ilyen kevés benzin az autóban, hiszen ők meg voltak győződve arról, hogy elegendő üzemanyagot töltöttek a tankba. A verseny után alaposan átvizsgálták az autó motorját és üzemanyag-ellátó rendszerét, de semmilyen problémát nem találtak. Azt a lehetőséget is kizárták, hogy Vettel a vártnál több üzemanyagot használt el a körözés közben.

A Renault sportprogramját irányító Rémi Taffin ezért valószínűnek tartja, hogy a bokszban használt üzemanyagtöltő berendezés (ami a csapaton belül csak "robotnak" neveznek) romlott el, és a mutatott értéknél kevesebb benzint juttatott az autóba.

Forrás: AFP

"A motor részéről mindent ellenőriztünk, és semmilyen problémát nem vettünk észre. Most arra várunk, hogy megtudjuk, elég üzemanyag került-e az autóba" - nyilatkozta az Autosportnak. "Ellenőriztük a számokat, megvizsgáltuk, hogyan használtuk a "robotot" - de minden adat arra utal, hogy elegendő benzin volt az autóban."

A Red Bull jelenleg is vizsgálja a berendezést, így egyelőre nem tudni, pontosan mi okozta a hibát. Taffin továbbá elárulta, a Renault azért utasította Vettelt megállásra a levezető körén, mert azt hitték, az autó üzemanyag-ellátása hibásodott meg, és féltették a motort.

"Röviden megbeszéltük az ügyet a csapattal: azt mondtuk, hogy látjuk ezt a bizarr és furcsa problémát, aminek nem kellene megtörténnie" - idézte fel Taffin azt a pillanatot, amikor a műszerek jelezték, hogy a Red Bullban túl kevés a benzin.

"Azt hittük, az üzemanyag-ellátással van valamilyen probléma, ezt később a sportfelügyelőknek is elmagyaráztuk. Nem kockáztathattuk meg, hogy az üzemanyagpumpa úgy működjön, hogy nincs benne benzin, hiszen ez motort is tönkretehette volna" - magyarázta.

Lewis Hamiltonnak egyébként az idei Spanyol Nagydíj időmérőjén gyűlt meg a baja az üzemanyagtöltő berendezéssel - akkor az egyik csapattag hibája miatt rosszul kalibrálták be az eszközt, így a brit elveszítette a pole pozícióját, mert az edzés után nem tudott önerőből visszatértni a bokszba.