Vágólapra másolva!
A brit szerint az átlagosnál unalmasabb Indiai Nagydíjon bebizonyosodott, hogy a versenyeket feldobják a rövidebb élettartamú abroncsok. A McLaren technikai igazgatója úgy véli, Indiában nem működött a DRS-zóna, ezért volt nehezebb az előzés.

Jenson Button szerint a múlt heti Indiai Nagydíjon mindenki láthatta, hogy a Pirelli helyesen járt el, amikor az idény nagy részében gyorsan elhasználódó abroncsokat bocsátott a csapatok rendelkezésére. Az olasz gyártót az idény első felében sok támadás érte a kiszámíthatatlan viselkedésű gumik miatt, Indiában azonban ellentétes okokból kerültek előtérbe: az abroncsok olyan jól bírták a terhelést, hogy a legtöbb versenyzőnek csak egyszer kellett kiállnia kereket cserélni.

Az azonos stratégiák és a kiszámítható gumikopás miatt az idény egyik legunalmasabb versenyét láthatta a közönség, s bár a versenyzők élvezték, hogy ezúttal nem kellett az abroncsokat kímélve vezetniük, Button sajnálta az izgalmakra vágyó rajongókat. "Úgy gondolom, a több bokszkiállás több izgalmat rejt magában: megnöveli az előzések számát, és több harcot eredményez, hiszen a versenyzők eltérő stratégiával versenyeznek" - nyilatkozta csütörtökön. "Szerintem a nézők szempontjából jobb, ha gyorsabban kopnak a gumik."

Button azzal sem ért egyet, hogy az idény elején túl nagy felfordulást okoztak a trükkös abroncsok. "A bajnokság végére mindig helyreáll a rend, és a legjobb csapatok állnak az élen. A gumik legalább okoztak egy kis kavarodást, amit én jónak tartok" - mondta a brit, aki reméli, hogy a 2013-as Pirellik viselkedését hamarabb megértik majd a McLaren mérnökei, ugyanis főként ennek tulajdonítja a szezon közepén látott gyengébb formáját.

Azt ő is elismeri, hogy az Indiai Nagydíjon bevetett abroncsok megkönnyítették a versenyzők dolgát. "Be kell vallanom, a verseny végén nagyon jól szórakoztam a kemény gumikon, mert végre igazán agresszíven vezethettünk" - lelkendezett. "Általában egy enyhe túlkormányzottság is elég ahhoz, hogy megsérüljön a gumi, és használhatatlanná váljon abban a körben. Az előző futamon viszont tényleg bánhattunk vele agresszíven."

A McLaren technikai igazgatója, Paddy Lowe úgy véli, az indiai futam nem a gumik, hanem a rosszul kijelölt DRS-zóna miatt bizonyult a szokásosnál unalmasabbnak. Bár idén meghosszabbították az előzési szakaszt, így is előfordult, hogy egy gyorsabb autó hosszú körökön át, az előzés reális esélye nélkül haladt ellenfele mögött. A futam közepén Jenson Button nem bírt el az eltérő taktikán lévő Romain Grosjeannal, Kimi Räikkönen pedig szinte az egész versenyt szorosan Felipe Massa mögött töltötte.

"Az előzés szempontjából nem volt túl hatékony a DRS" - mondta Lowe. "A futam végén láthattuk, hogy Lewis (Hamilton) megpróbálta megelőzni (Mark) Webbert. Meg is tudta közelíteni, de a kanyarokban ismét lemaradt tőle, utána pedig már nem tudott eléggé felzárkózni."

"Meg kell vizsgálnunk, mi a gond ezen a pályán a DRS-szel. Láthattuk, hogy sok helyszínen kiválóan működik, ezért úgy gondolom, ez pályafüggő" - magyarázta Lowe, aki Abu-Dzabiban sem vár különösebb izgalmakat, hiszen az elmúlt években itt is nehéznek bizonyult az előzés.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!