Vágólapra másolva!
A McLaren egész hétvégén küszködött a gyorsan hólyagosodó lágy Pirellikkel, ezért nem volt esélyük a győzelemre. Jenson Button Abu-Dzabiban nem számít hasonló problémára.

A McLaren az Indiai Nagydíj rajtrácsán a második sort foglalhatta el a Red Bullok mögött, a futam előtt pedig optimistán nyilatkoztak győzelmi esélyeikről. Hamar kiderült azonban, hogy még a dobogós helyezésekről is lemaradhatnak: a mögülük induló Fernando Alonso már a futam elején lehagyta mindkét McLarent, és az első etapban egyre nagyobb hátrányba kerültek a spanyolhoz képest.

A csapatfőnök, Martin Whitmarsh elárulta, a McLarennek ezúttal a futam első részében használt lágy gumikkal gyűlt meg a baja. Bár a kemény Pirelliken lényegesen javult a tempójuk, az egykiállásos taktika miatt a szokásosnál több időt töltöttek a lágy abroncsokon, így korán elszálltak a győzelmi esélyeik. "A lágy gumik felhólyagosodtak, így lassúak voltunk rajtuk" - mondta Whitmarsh. "Amikor felraktuk a kemény abroncsokat, következetesen a mi autóink voltak a leggyorsabbak. Addigra azonban túl sok időt vesztettünk."

Lewis Hamilton és Jenson Button így a dobogóról is lemaradt Indiában, csak a 4. és az 5. helyen tudtak célba érni. Whitmarsh elárulta, nem érte őket váratlanul, hogy a lágy gumikon gyengébb teljesítményt nyújtottak. "Az az igazság, hogy egész hétvégén küszködtünk a lágy keverékkel. A második rajtsorba is nehezen kerültünk be, pedig alapvetően nem volt rossz a tempónk. Csalódottak vagyunk, amiért közel kerültünk a dobogóhoz, de mégsem sikerült felállnunk rá."

Forrás: Dimitar Dilkoff/AFP

A két McLaren-versenyző közül Buttont érintette érzékenyebben a gumikopás: bár a rajtnál előrelépett a harmadik helyre, Alonso és Hamilton is könnyedén visszaelőzte, és alaposan lemaradt az első etap végére. Szerinte ez azért fordulhatott elő, mert az autóját máshogy állították be, mint Hamiltonét. "Az én autóm mindig alulkormányzottabb, mint Lewisé, egyszerűen a vezetési stílusunk miatt" - magyarázta. "Mindketten küszködtünk a lágy abroncsokon, de én különösen nehéz helyzetben voltam, így nem tudtam magam mögött tartani a többieket."

Button úgy véli, a McLarennek nem kell tartania attól, hogy a hétvégi Abu-Dzabi Nagydíjon megismétlődik a probléma, hiszen Indiában a pálya tulajdonságai is hozzájárultak a problémához. "Abu-Dzabiban teljesen más a pálya. Indiában az első, ott pedig a hátsó gumik tapadása jelenti a szűk keresztmetszetet. Így teljesen más balansza lesz az autónak, ez valószínűleg segíteni fog nekünk."

"Azt hiszem, részben az okozta a problémát, hogy pénteken nem tudtunk hosszú etapot futni, így nehéz volt megtalálni azt a beállítást, ami a gumi szempontjából a legalkalmasabb lett volna a versenyen. A kemény gumival könnyebb dolgunk volt, mert sokkal több kört tettünk meg rajta. Ezen a keveréken életre kelt az autónk, de ekkor már túl késő volt, túl nagy volt a lemaradásunk."