Vágólapra másolva!
Reakciók az Indiai Nagydíj első napjáról. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal.

Red Bull

Sebastian Vettel (P1: 1., P2: 1.): "A péntekek mindig nehezek, mert olyan sok dolog változik. Elég sokat javult a pálya, kezdetben poros volt, aztán körről körre javult, ezért nem lennék meglepve, ha holnap más lenne a sorrend. De volt már rosszabb péntekünk is, ezért elégedett vagyok. Tovább kell dolgoznunk és fejlődnünk egy kicsit holnapig."

Mark Webber (P1: 5., P2: 2.): "Igazán jól ment ma. Egyszer blokkoltak a kerekeim az 1-es kanyarban, enélkül meglettem volna, de ez még nem a világ vége. A fontos dolgokkal foglalkoztunk, elsősorban a lágy gumik megértésével a rövid és a hosszú etapokon. Megnézzük, hol javíthatnánk még az autón, mert javulni mindig lehet. A csapat hihetetlenül motivált, és a versenyzők nem kevésbé."

Ferrari

Fernando Alonso(P1: 1. P2: 3.): "Ez érdekes pálya: a leghosszabb egyenes után kellemesen vezethető gyors kanyarok kombinációja következik. Az aszfalt ma szörnyen koszos volt, ami gyakran jellemző ezekre a ritkán használt pályákra. Holnap, amikor nő a tapadás, még szórakoztatóbb lesz. A körülmények körről körre gyorsan változtak, ez még a szokásosnál is jobban megnehezítette az erőviszonyok felmérését. Most alaposan át kell tanulmányoznunk az adatokat, hogy a hétvége további részére helyes döntéséket hozzunk. A gumik teljesítményéről nincs mit mondanunk: a ma látottak alapján bízhatunk benne, hogy egy problémával kevesebbel kell számolnunk."

Felipe Massa(P1: 7., P2: 15.): "Ez elég nehéz nap volt, különösen a délután. Az első edzésen minden jól ment, az összes tervezett feladatot elvégeztük. A másodikon viszont, amikor a keményről a lágy keverékű gumikra váltottunk, a balansz hirtelen rosszabb lett, és az autót nagyon nehéz lett vezetni, olyannyira, hogy meg is pördültem. Sajnos közben megsérültek a gumijaim is, ezért a hosszú etapokon nem tudtuk elvégezni azt a munkát, amit az egyik legfőbb célunk volt. Így az utolsó félórában a bokszkiállások gyakorlására összpontosítottunk, mert a gumik állapota miatt egyedül ez volt lehetséges."

Mercedes

Nico Rosberg(P1: 6., P2: 4.): "Ma sokat tanultunk a két szabadedzésen, és jó irányokat találtunk a beállításokat illetően, szóval tisztes napot teljesítettünk. A negyedik hely jelenleg nem a reális pozíciónk, de bízom benne, hogy egy kicsit jobb formában vagyunk, mint az előző két versenyen."

Michael Schumacher(P1: 8., P2: 13.): "Mind a két edzésen főleg a hosszú etapokra koncentráltunk, és a nap végére tisztes eredményt értünk el. Az autó balansza rendben volt, főleg az első szektorban, a lassabb kanyarokban, és ez igazolta azt, amit egy ilyen típusú pályától vártunk. A lágy gumikon nem igazán sikerült összeraknom egy jó kört, de sikerült lefektetnünk egy alapot, amire építhetünk a hétvége további részében."

Lotus

Kimi Räikkönen(P1: 10., P2: 5.): "A pálya szép. Könnyebben megtanultam, mint a koreai pályát, nem olyan technikás, ennek ellenére jó. Mindig remek érzés egy új helyre érkezni, mint ez a mostani - már hosszú évek óta versenyzem, és az ember mindig ugyanazokra a helyekre megy, szóval jó, ha érkezik egy új helyszín és egy új pálya. Az egykörös tempónkon még van mit javítanunk, de azt hiszem, nem vagyunk messze a maximális sebességünktől. Természetesen remélem, hogy gyorsabbak vagyunk a McLarennél. Az autónk jól működött, különösen a lágy gumikon, a keményebb keveréken azonban nehezebb volt tapadást találni."

Romain Grosjean(P1: 15., P2: 9.): "Nagyon nehéz volt megtalálni a megfelelő beállításokat, mivel a pálya állapota folyamatosan javult a nap folyamán: a reggeli nulla tapadás a délután folyamán sokkal jobb lett. Mindenesetre sikerült fejlődést elérnünk, és azon dolgozunk, hogy éjszaka ezt folytassuk. Van egy pár beláthatatlan kanyar, és néhány gyors pont, ahol az ember nem akar hibázni. Remélhetőleg megtaláljuk az autót, amit az időmérőre szeretnénk, és holnap elérjük, a céljainkat."

McLaren

Lewis Hamilton (P1: 4., P2: 6.): "Meglehetősen pozitív napot zártunk - legalábbis ami a garázsnak ezt az oldalát illeti. Az autót elég jónak éreztem, de nem volt könnyű minden körben kihozni a legjobbat az abroncsokból. Még nem vagyunk elég gyorsak, de a gumik tartóssága és a hosszú etapon látott tempónk egyaránt bíztatónak tűnt. Sőt, nagyon elégedett voltam a hosszú etappal. Ha ebbe az irányba haladunk tovább, remélhetőleg erős versenyünk lesz. Úgy vélem, jelenleg talán elég gyorsak vagyunk ahhoz, hogy a 3-4. helyre kvalifikáljuk magunkat, de ha a pole-t akarjuk megszerezni, nagyon keményen kell dolgoznunk a fejlesztéseken ma éjjel. Úgy tűnik, újabb szoros futam elé nézünk."

Jenson Button (P1: 2., P2: 7.): "Nem sikerült tökéletesen a napunk. Az első edzésen a köridőink rendben voltak, de a másodikon már nem igazán sikerült működésre bírni a lágy (gumikat) - ennek talán a hőmérséklet volt az oka. Aztán a délutáni hosszú etapom alatt váltási problémát tapasztaltam. A csapat jelenleg is vizsgálja az ügyet, remélhetőleg holnapra megoldjuk majd. Mindenesetre Lewis hosszú etapos tempója bíztatónak tűnik. Még mindig pár tizeddel el vagyunk maradva a leggyorsabb autóktól, de úgy vélem, hosszabb etapokon versenyképesebbek vagyunk, mint a rövideken, ahol még mindig szenvedünk egy kicsit, hogy működésre bírjuk a gumikat. Szerencsére ez a pálya kedvez az előzéseknek, de a célunk nyilvánvalóan az, hogy a lehető legelőrébb kvalifikáljuk magunkat."

Force India

Nico Hülkenberg(P1: 14., P2: 8.): "Ez volt az első élményem a Buddh pályáról, és azt kell mondanom, hogy igazán jó munkát végeztek. A körnek remek a ritmusa, a második szektor pedig igazán technikás, és kihívást jelent. A mai programom meglehetősen simán ment, mindent végigcsináltunk, amit terveztünk. Délután tisztes hosszú etapot teljesítettem a lágy gumikon, és azt hiszem, elég jól felkészülve várjuk a holnapot."

Paul di Resta(P1: 12., P2: 11.): "Nem alakult számomra könnyen az edzés. Az autó balansza még mindig nem tökéletes, és ma este keményen kell dolgoznunk, hogy ezen javítsunk az utolsó edzés előtt. A nap legnagyobb problémáját a defekt jelentette, amit a második szabadedzés felénél kaptam, mivel így ki kellett hagynom a magas üzemanyagszinttel, lágy gumikon teljesített etapot. Vannak adataink a másik autóból, de segített volna, ha több kört tudunk futni, és igazán ráérzek a lágy keverékre."

Williams

Bruno Senna(P1: -, P2: 10.): "Keményen dolgoztunk, hogy ráleljünk az optimális beállításokra, így a második edzésen sok mindent ki kellett próbálnunk, hogy megtaláljuk a megfelelő balanszot. Összességében nagyon eredményes napot zártunk, és véghezvittük, amit előzetesen terveztünk. Most azon kell dolgoznunk, hogy tovább javítsuk a beállításokat a holnapi időmérő előtt."

Pastor Maldonado (P1: 16., P2: 17.): "Ma nem igazán volt meg az a tempónk, amit az időmérőre szeretnénk, így keményen kell dolgoznunk, és ki kell elemeznünk, hogy hol érhetünk el olyan javulást, aminek segítségével a Q3-hoz elegendő egykörös tempóra leszünk képesek. A hosszú etapjaink azonban továbbra is erősek, ahogy az egész szezon folyamán, ez pedig bíztató a versenyre nézve."

Valtteri Bottas (P1: 11., P2: -): "Jól alakult az első edzés, mivel sikerült teljesítenünk a sűrű programunkat. Jól sikerültek az aero-tesztek, és megfelelő mennyiségű adatot gyűjtöttünk. Először vezettem ezen a pályán, és már most mondhatom, hogy a kedvenceim egyike lesz, mert remek ritmusa van, az aszfalt pedig nagyon sima, aminek következtében alacsony a gumik kopása, és egy kicsit jobban lehet nyomni a gázt."

Sauber

Sergio Pérez(P1: -, P2: 12.): "A második szabadedzés olyan nehéz volt, mint vártam, abból a szempontból, hogy nehéz volt megtalálni a helyes beállítást egy gyors körre. Azonban egész versenytávon jónak tűnik a teljesítményünk. Természetesen nem tudtam annyit menni ma, amennyit akartam, mert nem vettem részt az első szabadedzésen, de ennek ellenére ez egy termelékeny nap volt a csapatnak, elég információnk van ahhoz, hogy a legtöbbet kihozzuk az esélyeinkből."

Kamui Kobajasi(P1: 13., P2: 16.): "Ma nehéznek találtam a tapadást megtalálását. Nem tudom, hogy ez a pályán lévő por, az autó vagy a gumik miatt volt-e így. A legvalószínűbb, hogy ezek együttes hatása okozta, meg kell találnunk a legjobb módot a javulásra. Ez különösen azokra a körökre volt igaz, amiket kevés üzemanyaggal tettem meg, bár nem mentem túl sokat könnyű autóval. Sok időt töltöttem azzal, hogy magas üzemanyagszinttel köröztem, szerintem jó munkát végeztünk a nehezebb autóval. Most dolgoznunk kell, de azt is figyelembe kell vennünk, hogy a pálya tapadása javulni fog.

Esteban Gutierrez(P1: 20., P2: -): "Remek élmény volt Sergio helyére beugrani ma reggel. Ez volt az első alkalom, hogy igazán vezethettem a C31-est, mivel eddig csak egyenesfutási tesztelést végezhettem. Nem ismertem a pályát korábban, ettől csak még érdekesebb volt a szabadedzés. Egész szezonban nagyon szorosan együtt dolgoztam a csapattal, hallgattam a rádióbeszélgetéseket, és részt vettem a mérnökök megbeszélésein. Ma nagyon élveztem, hogy belülről láthattam azt, amit eddig csak kívülről figyelhettem. Az is nagyon érdekes volt, hogy részese lehettem egy hivatalos Forma-1 eseménynek első alkalommal. Ez nyilvánvalóan különbözik a teszteléstől, kihívást jelent, hogy állandóan koncentrált maradjak. Szerintem a pálya csodálatos, különösen a gyors kanyarok láncolata. A célom az volt, hogy fejlődjek az edzés alatt, és, hogy lehetőleg egy darabban hozzam vissza az autót. Most Sergio átveszi az autót, de bármi megtörténhet, késznek érzem magam arra, hogy újra az autóba üljek."

Toro Rosso

Daniel Ricciardo (P1: 9., P2: 14.): "Tavaly élveztem a vezetést ezen a pályán, és ma még élvezetesebb volt, mert gyorsabb az autóm. Jól éreztem magam a pályán, olyan keményen nyomtam a gázt, ahogy csak tudtam, hogy jó formában legyek holnap. Általánosságban elértük, amit terveztünk magunknak. Már az első körömben jó volt az autó, ezért nem sokat változtattunk az első szabadedzésen, az általános balansz elég jónak tűnt. Délután nyilvánvaló volt, hogy a pálya tapadásának javulása hatással volt a balanszra, ezt észben kell tartanunk, mert holnap még tovább fog javulni. Úgy kell változtatnunk az autón, hogy ezt figyelembe vegyük."

Jean-Eric Vergne (P1: 17., P2: 18.): "Ma vezettem először ezen a pályán, igazán jó móka menni rajta, az egész körben dolgozni kell. Azonban a tempóm nem volt olyan jó, meg kell néznünk az adatokat, és eldönteni, hogy mit csináljunk, mert körülbelül egy másodperccel vagyunk lemaradva attól, ahol lennünk kéne. Úgy tűnt, nagy különbség van az elsődleges és a másodlagos keverékek között, de ez nem jelent problémát. Daniel és én különböző beállításokkal mentünk, hogy kiértékeljünk különböző választási lehetőségeket. Világos, hogy az övé jobban működött, mint az enyém, ma este ezt észben fogjuk tartani."

Caterham

Heikki Kovalainen(P1: - , P2: 19.): "Mivel kihagytam az első szabadedzést, számomra kulcsfontosságú volt, hogy minél több kört megtegyek, és elégedett vagyok a második szabadedzéssel. Az autó balansza egész délután jónak bizonyult mindkét keveréken - tapasztaltam némi alulkormányzottságot a gyors kanyarokban az első etapban, lágy gumikon, de ezt sikerült kiküszöbölnünk a hosszú etapra, és az autót jónak éreztem, ahogy a tapadás folyamatosan javult. Jó, hogy látható különbség van a mögöttünk lévő autók és közöttünk, és holnap talán játszadozhatunk a gumistratégiával, hogy közelebb kerüljünk az előttünk lévőkhöz - ez kell legyen a cél."

Vitalij Petrov(P1: 18., P2: 20.): "Az első szabadedzés jól sikerült számomra. Bár kezdetben alacsony volt a tapadás, az autót elég jónak éreztem, és rengeteg aero munkát végeztünk, amiből nyert adatokon dolgozhatunk ma éjjel. A második szabadedzésen szintén jól teljesítettünk, de a második etapomon a lágy gumikon úgy tűnt, hogy problémánk akadt a motorral, szóval egy kicsit korábban befejeztük az edzést, és hagytuk a Renault Sport F1 srácait, hogy megvizsgálják az autót, nehogy bármilyen kárt tegyünk benne. Addig a pontig jónak éreztem az autót, és találtunk egy olyan balanszot, aminél a gumik kopása is kézben tartható. Azt hiszem, jó formában várjuk a holnapot és a vasárnapot, szóval remélhetőleg erős hétvége elé nézünk itt Indiában."

Giedo van der Garde(P1: 19., P2: - ): "Újabb jó edzést teljesítettem, amelyet a nagypapámnak szeretnék ajánlani, aki sajnálatos módon múlt héten hunyt el. Tudom, hogy mindig nagyon büszke volt rám, és azt mondta nekem, hogy mindig élvezzem a vezetést, így ma különösen figyeltem erre. A pálya elég technikás, de hamar felvettem a tempót, és nem okozott gondot a mára kitűzött program teljesítése. Nagyon nyilvánvaló volt, hogy mennyit fejlődött a pálya állapota - már az első etapomon is éreztem, ahogy körről-körre javul a tapadás, szóval vasárnap valószínűleg egészen másmilyen lesz majd, de számomra az első szabadedzésen rendben volt. Jövő héten Abu Dhabiban újra autóba szállok egy olyan pályán, amit jól ismerek, és akkor két napot vezethetek a fiatal versenyzők tesztjén a Yas Marina Circuiten. Jó, hogy hozzáadhatok az eddig megtett kilométerekhez, és nagyon elégedett vagyok a fejlődéssel, amit az autóval és összességében a csapattal sikerült elérnem.

Marussia

Timo Glock(P1: 23., P2: 22.): "Meglehetősen átlagos péntek volt a mai. A pálya kezdetben nagyon piszkos volt, és az első szabadedzés nem alakult túl jól számunkra, mivel megszenvedtünk a forgalommal, és egyetlen tiszta kört sem sikerült összeraknom. A második szabadedzésen a beállításokon dolgoztunk, és ez egész jól sikerült a gumikkal. Az edzés kezdete rendben volt, a hosszú etap is jól sikerült, ami fontos a vasárnapi verseny szempontjából."

Charles Pic(P1: 23., P2: 24.): "Nem volt sima nap a mai. Ez a pálya is új számomra, élvezem a vonalvezetését és a stílusát. Bár az első szabadedzés jól alakult, a másodikon szenvedtünk, és akadt néhány kisebb problémám, ami közbeszólt. Még van mit tennünk, hogy tovább fejlődjünk holnapra, bár a hosszú etapos tempónk jónak tűnik, ami pozitívum."

HRT

Pedro de la Rosa (P1: 24., P2: 21.): "Szeretem ezt a pályát. Nagyon szép és nagy kihívást jelent. Sokat kell használni a kerékvetőket, ettől az autó nagyon szenved, ezért óvatosan kell vezetni. Mindent egybevetve jó érzéseim voltak az autó balanszával kapcsolatban, különösen délután, amikor több kört tudtam megtenni. De még mindig sokat lehetne javulni, ha képesek leszünk javítani az autó balanszán, akkor gyorsulhatunk. Különösen az irányváltásokat tekintve, mert túl sok időt veszítünk a gyors kanyarokban, és ezen képesek vagyunk javítani. Most folytatnunk kell a munkát az autó beállításain, hogy holnap jó időmérőnk legyen."

Narain Karthikeyan (P1: 22., P2: 23.): "Remek érzés Indiában versenyezni újra, a hazámban. Az első edzés elég jól ment, délután úgy döntöttünk, hogy változtatunk az autó balanszán, hogy javítsunk pár dolgon. Épp, csak felraktuk a lágy gumikat, amikor sajnos jelentkezett egy hidraulikai probléma, ez megakadályozott bennünket abban, hogy javítsunk a köridőnkön. Ezt a problémát ki kell tudnunk javítani holnapra, egy jó időmérőben reménykedem."