Vágólapra másolva!
Reakciók a Koreai Nagydíjról. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal.

Red Bull

Sebastian Vettel (1.): "Azt hiszem, ez tökéletes nap volt nekem és a csapatnak is. Fontos volt, hogy jól rajtoljak. Sikerült legyorsulnom Markot, és fej-fej mellé kerültünk, de a 3-as kanyarnál én voltam belül. Onnan jól lőttem ki, ezért tudtam elöl maradni a 4-es kanyarnál is. Az egyetlen hibát a 3-asnál követtem el, ahol elfékeztem magam, de a gumik ma mindenki számára neccesen viselkedtek. Nem lehetett túl keményen nyomni velük a gázt, és a pilótafülkéből a jobbelső kerekem nem is tűnt túl boldognak. Az első és második etapban azonban kellően nagy előnyt tudtam gyűjteni ahhoz, hogy a harmadikban megőrizzem. Mindent meg kell tennünk azért, hogy megtartsuk a pozíciónkat. Nem szabad mással foglalkoznunk, csakis az előttünk álló feladatra összpontosíthatunk."

Mark Webber (2.): "A rajtnál túlságosan csúsztattam a kuplungot, amiért kár volt. Aztán a hátsó egyenesben nagyot küzdöttem Sebastiannal, mert még nem volt vége a harcnak. Megpróbálkoztam egy manőverrel, de amikor kijöttem a szélárnyékából, egyforma lett a sebességünk. Ezt követően, a verseny első felében elég jól mentem. A DRS-t a sárga zászlók miatt nem használhattam, majd a küzdelem a gumikról kezdett szólni. A második etapom nem volt az igazi, mert kicsit vissza kellett vennem a tempóból, hogy kíméljem a gumikat, ettől azonban még rosszabb lett a kopás. Az utolsó etapom volt a legerősebb, de addigra túl késő volt. Gratulálok Sebastiannak a győzelemhez, nagyszerű a csapat számára, hogy miénk lett az első két hely, különösen a konstruktőri bajnokság szempontjából, bár személyesen nekem felemás érzéseim vannak. Nagyszerű eredmény ez, de természetesen a dobogó tetején szerettem volna állni."

Ferrari

Fernando Alonso (3.): "Nehéz verseny volt, így a hétvége végén elégedett vagyok azzal, ahogy a dolgok mentek. A pálya piszkos oldaláról rajtoltam, voltak kétségeink a gumik élettartamával, és azzal kapcsolatban, hogy milyen lesz a többiek versenytempója. Nagy megkönnyebbülést jelent, hogy ezek után sikerült a dobogóra állni. igaz, hogy a Red Bull volt a leggyorsabb egész hétvégén, de a mi célunk csak annyi volt, hogy szorosan kövessük őket, és ez sikerült is. Az is igaz, hogy már nem vezetem a világbajnokságot, de hat pont különbség nem jelent túl sokat, ahogy az sem jelentett, hogy négy pontos előnnyel érkeztünk ide. Az is fontos, hogy feljöttünk a második helyre a konstruktőri világbajnokságban, a csapat rajta van az ügyön, ez lesz az erősségünk mostantól a szezon végéig. Sokat mond, hogy ebben a pozícióban vagyunk úgy is, hogy az elmúlt négy (öt) versenyből kettőn kiestünk. Még száz pontot lehet gyűjteni, minden csak azon múlik, hogy mennyit tudunk javulni a következő pár versenyre. Itt sokkal közelebb voltunk az elejéhez, mint Szingapúrban és közelebb, mint Japánban, továbbra is ezt az irányt kell tartanunk. Hogy Vettel sorozatban háromszor győzött? Neki és a Red Bullnak három tökéletes hétvégéje volt, gratulálok nekik ezért, de amikor minden ennyire flottul megy, akkor ott előbb-utóbb valaminek történnie kell. Még mindig harcban állunk a világbajnoki címért egy olyan autóval, ami soha nem volt a leggyorsabb. Úgy tűnik, azért mi is képesek vagyunk jó dolgokra, nem gondolják?"

Felipe Massa (4.): "Szuzuka után egy újabb fantasztikus versenyem volt. Sikerült remek tempóban mennem a rajttól a célig. Bizonyos mértékig számítottam erre, mert pénteken láttuk, hogy a hosszú etapokon az autó nagyon jól viselkedett. Igaz, hogy az ember soha nem mehet biztosra azzal kapcsolatban, hogy a versenyen mi fog történni, de minden simán ment. Majdnem sikerült 100 százalékot kipréselnem az autóból, nagyon elégedett vagyok emiatt. Fontos volt megelőzni Kimit és Hamiltont, mert utána már a saját tempómat tudtam futni. A vége felé megközelítettem Fernandót, de soha nem merült fel, hogy támadjam, mert tudom, hogy mennyire fontos számára minden pont a világbajnokságban. Az egész csapat a legvégsőkig elmegy Fernando támogatásában, és ebből én is kiveszem a részem, ahogy a csapat is. Így volt ez akkor is, amikor én találtam magam ugyanilyen helyzetben. A szezon második felében valószínűleg megértettem, hogy miként lehet a legjobban vezetni ezt az autót ezekkel a gumikkal: most már élvezem, remek érzés, hogy az autóban ülve mindent ki tudok hozni magamból. Talán volt rajtam némi nyomás a jövőm miatt, ami szintén szerepet játszott, de egy bizonyos ponton azt mondtam magamnak, hogy nem szabad túl sokat gondolkodni ezen, valószínűleg ez a hozzáállás segített. Most erősebbnek érzem magam, az a legjobb, amikor az ember élvezi, amit csinál. Korea és India között sok munkánk lesz, hogy javítsunk az autón, különösen az időmérőkre. Reménykedjünk benne, hogy a fejlesztések hoznak majd némi pluszt, ez kritikus lehet a világbajnoki címért folytatott harcban."

Lotus

Kimi Räikkönen (5.): "Úgy vélem, nagyjából ebben a pozícióban kellett zárnunk. A rajtot követő sárga zászlók nem segítettek, amikor harcoltam Felipe (Massával), de amúgy sem volt meg a tempónk, hogy felvegyük a harcot a Red Bullokkal és a Ferrarikkal. Lewis (Hamilton) mögött is sok időt vesztettünk, főleg azért, mert az új típusú kipufogórendszerünk gyengíti a motort, ami az előzést is megnehezíti. Ugyanakkor biztos vagyok benne, hogy több edzéssel többet tudunk majd arról, hogy miképp fejleszthetünk rajta. A verseny vége felé magányosan köröztem, de keményen kellett nyomnom a gázt, hogy tartsam a pozíciómat, és ez nem volt egyszerű. Nagyra hízott a lemaradásom Sebastian (Vettel) mögött a bajnokságban, nagyon nehéz lesz utolérni őt, de a szezon végéig igyekezni fogunk."

Romain Grosjean (7.): "Kicsit idegesen vártam a startot, de sokat dolgoztunk a héten, hogy megértsünk pár dolgot, ami biztosan segített. Nem volt könnyű rajt, mögöttem történt egy ütközés a 3-as kanyarnál, ezért menekülnöm kellett, de utána minden simán ment. Az utolsó szett gumin szenvedtem, mert az abroncsok egyből szemcsésedtek, így nem nyújtottam jó teljesítményt az utolsó etapban. Talán egy hellyel előrébb végezhettem volna - már minden szegletét ismerem a Force Indiának, mivel hosszú időn át csatáztam Nico (Hülkenberggel) -, viszont örülök, hogy célba értem jó, tiszta verseny után."

Force India

Nico Hülkenberg (6.): "A futam jó szórakozás volt, nagyszerű ez a gigantikus eredmény. Nem volt könnyű elérni, a táv javában Romain (Grosjean) Lotusa üldözött, és kiváló csatát vívtunk. Még az egyszerre megejtett bokszkiállásunk is roppant kicentizett volt, de a csapat kiválóan dolgozott, és fontos volt, hogy előtte maradjunk. Úgy vélem, a legszebb pillanat a Lewis (Hamiltonnal) és Grosjeannal vívott küzdelem volt, amikor az utolsó etapban mindkettejüket megelőztem a 4-es kanyarnál. Mindketten belülre húzódtak, én pedig megláttam a lehetőséget a külső íven, és végrehajtottam a manővert. Ez természetesen nagy mosolyt csalt az arcomra. Pozitív nap volt, az egész csapat lenyűgöző munkát végzett, sok pozitívumot vihetünk Indiába, a hazai versenyünkre."

Paul di Resta (12.): "Sok tekintetben nehéz verseny volt, és helytálló megállapítás, hogy az időmérős eredményünk jelentős mértékben hátráltatott bennünket. Arra számítottunk, hogy a futamon a szuperlágy gumi lesz a jobb, ezért megtartottuk a második etapra, de a lágy keverék nem bírta elég sokáig strapát, és amint a szuperágyra váltottam, azonnal szemcsésedni kezdtek azok is. Szóval nem volt ideális a stratégiánk, am kihatott az egész versenyre, ráadásul nem tudtam előre haladni sem, mivel sokat küszködtem a forgalommal. Ami pozitívum, hogy az autó ütőképesnek tűnt itt, ezt alátámasztják Nico pontjai. De kicsit bosszantó, hogy mi nem tudtuk kihozni belőle a maximumot."

Toro Rosso

Jean Eric Vergne (8.): "Igazán elégedett vagyok, ez volt a legjobb versenyem az évben, az autó jól működött, alig koptatta mind a lágy, mind a szuperlágy gumikat. Nem vállaltam sok kockázatot a rajtnál, jót csatáztam (Sergio) Pérezzel a verseny első felében, aztán (Paul) di Restával és (Lewis) Hamiltonnal is küzdöttem. Dan és én más stratégián voltunk, mindkettő hatásosnak tűnt. A vége felé szóltak, hogy a csapattársamnak gondja van, de mindent egybevetve, hogy a 8-9. helyeken végeztünk Daniellel, akinek szintén remek versenye volt, az egy fantasztikus eredmény. A csapatból mindenki keményen dolgozott a hétvége alatt, hogy javítson az autón. Általánosságban úgy tűnik, előreléptünk, ez a pálya is feküdt nekünk, szerintem Indiában is ez lesz a helyzet. A verseny legjobb része? Amikor megláttam a kockás zászlót pontszerzőként."

Daniel Ricciardo (9.): "Jól kaptam el a rajtot, pár hellyel előrébb jöttem az első körben. Utána jó ritmusra álltam be, képes voltam levadászni egyenként az előttem lévő autókat. Jean-Eric előttem volt, és amikor megelőzött egy autót, képes voltam utána menni. A második etapomban szintén megelőztem pár autót, Schumacher és egy Force India elé kerültem. Aztán az utolsó etapom sikerült a legjobban a lágy gumikkal addig, amíg tíz körrel a vége előtt azon nem találtam magam, hogy egyenesen megyek a 3-as kanyarban. Először azt gondoltam, a felfüggesztésem romlott el, mert az autó hirtelen balra húzott és nem tudtam megállítani. Azonban rájöttem, hogy tovább tudok menni, még úgy is, hogy fékezésnél balra húzott a kocsi, és sokszor blokkoltak az első kerekeim. Sajnos ez a nyolcadik helyembe került, de legalább a csapattársamnak adtam át a helyet. Így is hálás vagyok, hogy ezzel a problémával is pontszerző lehettem, bár vegyesek az érzéseim, mivel ez lett volna a legjobb eredményem ebben az évben. De mindent egybevetve a csapatnak nagyon jó napja volt."

McLaren

Lewis Hamilton (10.): "Kimerült vagyok. A futam után közölték velem, hogy az autómon tönkrement a hátsó keresztstabilizátor pár körrel a második etapom kezdete után. Biztonságos volt a vezetés, próbáltam a legjobbamat nyújtani, végig keményen hajtottam, de borzasztó nehéz volt jó tempót diktálni. Kanyarról kanyarra változott a balansz, az autó mozgott az egyenesekben, ráadásul zabálta a gumikat, így a három bokszkiállással még hátrébb estem. Tetézte a helyzetet, hogy a bukótérben elhelyezett műfűből egy darab rátapadt az oldaldobozra az utolsó körökre. Megakasztotta az áramlást a diffúzor felé, ezért nem volt hátsó leszorítóerőm a táv végén, ami még inkább megnehezítette a 10. hely megtartását. A logika azt diktálja, hogy valószínűleg már nem tudom megnyerni a bajnokságot, viszont még mindig sok pont elérhető, ezért tovább fogok küzdeni. Történtek már különös események, nem adom fel. Nem kellemesek az ilyen napok, de belülről mindegyik felhő világos. Jó látni, hogy mi van a szívünkben, amikor harcolunk. Az ilyen napok mutatják meg igazán, mi rejtőzik valójában bennünk."

Jenson Button (-): "Kiválóan rajtoltam, megelőzte mindkét Mercedest. Az első kanyarnál történt előttem egy kis koccanás, ezért szélesen kellett fordulnom, és Nico (Rosberget) is kitoltam a pályáról. Nico és én gyorsulási versenybe kerültünk a hosszú egyenesben. Tényleg későn fékeztem a 3-as kanyarnál, aztán hirtelen Kamui (Kobajasi) nekihajtott az autóm jobb oldalának. Ez szörnyű nagy csalódás. A verseny hosszú, sok lehetőség kínálkozik mindenkinek. A pálya remek az előzéshez, ezért meglepő, hogy néhányan így viselkednek az első körben. Már nincs reális esélyem a bajnoki cím megnyerésére, ezért próbálom élvezni az utolsó négy futamot. Az lesz a legfontosabb, hogy pontokat szerezzek a konstruktőri bajnokságban a csapatnak, ezért igyekszem a lehető legtöbb pontot gyűjteni."

Sauber

Sergio Pérez (11): "Igazán kár, hogy ma nem szereztünk pontot. az első etapom igazán jó volt eltekintve attól a kis alulkormányozottságtól, ami azért következett be, mert a rajtnál kárt tettem az autóm orr-részében. De jó volt a tervünk, és úgy tűnt, a stratégia is működik. Aztán sajnos gondunk volt a kerékcserénél, és onnan már nem tudtunk visszakapaszkodni. Ekkor csúszott ki a kezünkből az irányítás, mert egy boly mögé kerültem. Aztán a vége felé megint úgy tűnt, van esély a pontszerzésre. Gyors volt az autóm, megelőztem Paul (di Restának) és Lewis (Hamiltonnak) is problémája volt, de őt végül nem sikerült lehagynom. Úgy gondolom, ma lehettünk volna hatodikok is, ha minden körülmény tökéletes lett volna."

Kamui Kobajasi(-): "Ezt a versenyt el kell felejteni. az elején jól rajtoltam, aztán négyen akartunk egyszerre befordulni a 3-as kanyarba. Nico (Rosberg) volt a jobbomon, Jenson (Button) és Sergio (Pérez) a balomon. Valaki megütötte a hátsó kerekemet, utána nem lehetett irányítani az autót, de egy ponton már fékeznem kellett. Nem sikerült elkerülni az ütközést, nagyon sajnálom, hogy tönkretettem mások versenyét, nyilvánvalóan nem ez volt a szándékom. Ez egy nagyon nehéz pillanat volt, nem tudtam semerre menni, de úgy gondolom, ez az én hibám volt. Bementem a bokszba javításra, de akkora kár keletkezett az autóban, hogy nem lehetett befejezni vele a versenyt, ezért 17 kör után ki kellett állnom."

Mercedes

Michael Schumacher (13.): "Vannak versenyek, amelyeken egyszerűen semmi nem jön össze, ezért mihamarabb túl kell lépni rajtuk. Ez is ilyen volt. A teljes versenytávon képtelenek voltunk rendesen bánni a gumikkal, ezért a köridejeink össze-vissza ingadoztak, ami magyarázatot ad a visszalépésünkre. Ezt a hétvégét tehát el kell felejtenünk, és inkább a jövőbe kell tekintenünk abban a reményben, hogy a következő futamokon ismét fel tudjuk majd venni a fonalat."

Nico Rosberg (-): "Ez sajnos zsinórban a második gyenge hétvégém volt, és borzasztóan dühítő, hogy mindkétszer kilöktek az első kanyarokban. (Kamui) Kobajasi ma hátulról nekemjött, amivel a versenyemnek vége is lett. Ezen a hétvégén egyedül az időmérőn nyújtott teljesítményünkből meríthetünk erőt, mert az egy kis előrelépést tükrözött. Most alig várjuk Indiát, ahol remélhetőleg kicsit több szerencsénk lesz."

Williams

Pastor Maldonado (14.): "A verseny elején túl keményen bántunk az első gumikkal, ami azt jelentette, hogy nem tudtunk olyan gyorsan menni, ahogy akartunk. A kerékcsere után jobbá váltak a dolgok, azzal a szett gumival 30 kört meg tudtunk tenni. Mindent egybevetve nem voltunk elég gyorsak ezen a hétvégén, ki kell derítenünk, hogy miért, és javítanunk kell ezen a következő versenyre."

Bruno Senna (15.): "Frusztráló verseny volt ez számomra, mert egy hibát sem követtem el a hétvégén, ettől még csalódottabb vagyok a helyezésemet illetően. Keményen kell dolgoznunk a problémáinkon, mert a rajtrács nagyon szoros. Tovább nyomjuk a gázt, ha lesz egy olyan hétvégénk, amikor minden összejön, akkor ismét pontot szerezhetünk majd. Remélhetőleg a következő hétvége ilyen lesz."

Caterham

Vitalij Petrov (16.): "Jó délutánt zártam, valószínűleg ez volt a legjobb eredmény, amit elérhettünk. Az autó végig kiválóan működött, a leintésig szép csatát vívtam Heikkivel. A mai nap arról szólt, hogy tartsuk a távolságot a Marussiáktól, gond nélkül átevickéljünk az első kanyaron, illetve vigyázzunk a gumikra. Az első etap kemény volt az opciós (szuperlágy) típuson, mivel korán szemcsésedni kezdtek, de mindkét szett elsődleges keverék remekül működött, és probléma nélkül értem célba."

Heikki Kovalainen (17.): "Simán zajlott a verseny számunkra, az volt a lényeg, hogy gond nélkül, mindkét autóval a mögöttünk lévő csapatok előtt érjünk célba. Jól startoltam a szuperlágy abroncsokon, az első kanyarnál megelőztem a csapattársamat. Utána kopni kezdtek a gumik, főleg a jobb oldali első, amit előzőleg valószínűsítettünk, ezért mindkét bokszkiállásnál a lágy gumikat raktuk fel, és tartottuk meg őket a délután nagy részére. Őszintén szólva elég csendes versenyem volt. Mindketten könnyedén maradtunk a mögöttünk lévő csapatok előtt, nem volt baj az autóval, lényegében mindent kihoztunk ma belőle, amit lehetett."

Marussia

Timo Glock (18.): "Nagyon izgatottan vártam a rajtot, mert láttam rá esélyt, hogy megszorongassuk a Caterhameket. A középső etapban nyílt rá nagy lehetőségem, ekkor nagyjából akkorára faragtam le a hátrányom, mint Szuzukában. Utána úgy döntöttünk, kockáztatunk, feltettük a szuperlágy gumikat, és vártam, hogy Heikki hibázzon. Sajnos nem lett lehetőségem a megtámadására, ráadásul neki a KERS is a rendelkezésére állt a hosszú egyenesben. Én voltam az első autó, amelyiknek kék zászlót lengettek a táv végén, ezért hátraestem. Az utolsó etapunk hosszú is volt, a jobbelső gumi fogyni is kezdett. Sokszor fékeztem állóra a kerekeket, az utolsó nyolc körben pedig már arra koncentráltam, hogy célba érjek, lazára vettem a figurát. A taktikánk jó volt, remek volt ismét versenyezni a Caterhamekkel és fenyegetni őket. Nagyon motivált. A köridőim következetesen alakultak, nagyon örülök a fejlődésnek. A szerelőgárda is jól dolgozott, megint jó munkát végeztek. Remélem, a következő pályákon talán kisebb lesz a KERS hatása, és újra így tudunk majd harcolni."

Charles Pic (19.): "A verseny első része gyötrelmes volt, mert a rajtrács végéről kellett indulnom a motorcsere következtében. Sokáig beragadtam a HRT autói mögé, sok időt vesztettem. Emiatt nem tartott sokáig, hogy leszakadjak a Caterhamektől, utána pedig nehéz volt megpróbálni a felkapaszkodást. A hétvégét egészében nézve, elégedett vagyok az időmérőmmel, és a versenytempónk is erősnek látszott, főleg az utolsó etapban. Alig várom, hogy egy újabb pályát térképezzek fel Indiában."

HRT

Narain Karthikeyan (20.): "Úgy döntöttünk, hogy a szuperlágy gumikon kezdjük meg a versenyt, és jól is sikerült a rajtom, mivel megelőzte pár autót. De végül talán nem volt jó a választás, mert a starttól kezdve erősen szemcsésedtek az első abroncsok, ami alulkormányzottságot okozott. A lágy gumikra váltva viszont javult az autó balansza. Szerintem az egyetlen bokszkiállás túl sok volt az első gumiknak, ám mégis vállalnunk kellett a kockázatot. Nehéz hétvégén vagyunk túl, magunk mögött kell hagynunk és előre kell tekintenünk a következő versenyre."

Pedro de la Rosa (-): "Nehéz futamra számítottunk, de a rajt jól alakult. Sajnos az ötödik körtől problémánk volt a gázpedállal, amely a rajtnál enyhén benyomódott, és később egyre romlott a helyzet, ezért a csapat úgy döntött, hogy kihív. Úgy vélem, helyesen döntöttek, mert nem csupán az autó vezetése volt nehéz, illetve egyre inkább lassultunk is, hanem a helyzet is veszélyessé vált. Magunk mögött kellett hagynunk ezt a kemény hétvégét, előre kell tekintenünk a következő viadalra."