Vágólapra másolva!
A fiatal versenyzők tesztjét nagyrészt arra szánják, hogy folytassák a továbbfejlesztett dupla DRS finomhangolását, valamint kipróbálják az élcsapatok által régóta használt kipufogó-elrendezést. Az autót Sam Bird vezeti.

Három csapat részvételével kedden megkezdődik a fiatal versenyzők tesztjének második idei felvonása, Magny Cours-ban a Ferrari, a Mercedes és a Force India ad három napon át vezetési lehetőséget a kiválasztott tehetségnek.

A Mercedes a gyakorlási időt arra is felhasználja, hogy kipróbáljon több jelentős újítást az autóján: a W03-ra felszerelik a Lotuséhoz hasonló légellenállás-csökkentő rendszer prototípusát, amellyel pénteki szabadedzéseken már kísérleteztek, továbbá végre ők is bevetik azt a kipufogót, amely segít növelni a hátsó leszorítóerőt. A trükk lényege, hogy bár az FIA előírása értelmében a kipufogócső vége felfelé néz, a belőle kiáramló gáz egy része az úgynevezett Coanda-effektus révén a cső alján kialakított vájathoz tapad, ahonnan a diffúzor széle felé áramlik tovább. Ezt a módszert már a szezon eleje óta alkalmazza a Ferrari, a McLaren, a Red Bull és a Sauber is.

Forrás: Mercedes

Ross Brawn csapatfőnök reméli, hogy a fejlesztéssel erősödni fog a Mercedes. "Úgy gondoljuk, hogy lényegesen jobb lehet az autó a lassú kanyarokból való kigyorsításoknál. A kipufogógázok hatása erőteljesebb kis tempónál, mint nagynál, és talán a balansz is megfelelővé válik a hátsó gumik szempontjából" - nyilatkozta az Autosportnak. "A szélcsatornában sokat dolgoztunk a hatvan százalékos méretarányú modellen, hogy jobban megértsük ezt a fajta kipufogót. A héten történik majd a kiértékelése."

A különleges dupla DRS-ről azt mondta, "a finomhangolása kihívást jelent", és a használatához elengedhetetlen, hogy csak olyankor lépjen működésbe, ha a sebesség meghaladja az adott pályán lévő leggyorsabb kanyar bevételéhez szükséges sebességet.

A Mercedes vezére elismerte, hiba volt a csapattól egy darabig hanyagolni a fejlesztéseket azért cserébe, hogy alaposabban megértsék a gumikat. "Talán párhuzamosan kellett volna végezni a két feladatot, de mi arra összpontosítottunk, amiről azt gondoltuk, hogy a legfontosabb" - közölte.

Az autót a World Series by Renault 3.5 literes osztályában versenyző brit Sam Bird fogja vezetni, aki 2010 óta mindegyik, fiatal pilóták számára kiírt tesztnapon részt vett. Ha sikeresen teljesíti a kitűzött ütemtervet az első két napon, csütörtökön átadja a volánt Brendon Hartley-nak. A Magny Cours-i tréningről mindhárom napon részletes beszámolóval jelentkezünk majd.