Vágólapra másolva!
Olasz lapértesülés szerint a Force India szerződtetheti Chris Dyert, akinek 2010 végén azért kellett távoznia a Ferraritól, mert a csapat szezonzárón elkövetett stratégiai hibájával Alonso elbukta a bajnoki címet.

Fernando Alonso nagyon közel járt hozzá, hogy a Ferrarinál töltött első szezonjában megszerezze harmadik egyéni világbajnoki címét: az utolsó 2010-es verseny, az Abu-Dzabi Nagydíj előtt nyolc pont előnye volt Mark Webberrel, illetve tizenöt Sebastian Vettellel szemben. Ám hiába volt ő a favorit, a futamon csapdába sétáltak a Ferrari stratégái, ami megpecsételte a spanyol sorsát, így Vettel lett a bajnok.

A csapat ugyanis túlságosan Webberre koncentrált, ezért amikor a Red Bull kihívta az ausztrált kerékcserére, a Ferrari is ugyanígy tett. Bár Alonso ezáltal a fő vetélytárs előtt maradt, közben visszaesett több olyan autó mögé, amely nagyon korán letudta a bokszkiállását, és mivel ekkoriban egyetlen kerékcserével könnyedén teljesíteni lehetett a versenyt, hiába próbálkozott, nem tudott előzni. Vettel elsőként ért célba, Alonso pedig csak hetedikként.

A Ferrarinál nem maradt következmények nélkül a drága baki, még az év vége előtt menesztették a csapattól a vezető versenymérnököt, Chris Dyert. A 44 éves ausztrál azóta sem kapott munkát a Forma-1-ben, noha felmerült, hogy esetleg korábbi kollégája, Ross Brawn csapatánál, a Mercedesnél köthet ki. Mellette Aldo Costának is távoznia kellett a Ferraritól, ő végül tényleg a Mercedesnél helyezkedett el.

Forrás: Ferrari
Forrás: Ferrari

Az olasz Omnicorse című szaklap értesülése szerint Dyer iránt újabban a Force India érdeklődik, amely egyelőre alulmúlja az idei céljait. Az istálló csak nyolcadik a konstruktőri tabellán, pedig azt tervezték, hogy tavalyi remeklésük folytatásaként ezúttal már harcban lehetnek a Mercedesszel és a Lotusszal.

Dyer 1997-ben került be a Forma-1-be, az Arrowsnál három évig dolgozott adatelemző mérnökként. Ezután szerződött a Ferrarihoz, ahol Michael Schumacher 2003-as és 2004-es, továbbá Kimi Räikkönen 2007-es bajnoki címében is versenymérnökként játszott szerepet.