Élő:
Vágólapra másolva!
Bár az elindulásnál az első hatból csak Felipe Massa tudott javítani a helyezésén, a Silverstone-i pálya lassú első szektora garantálta, hogy lesznek még izgalmak az első körben. Räikkönen Vettellel, Grosjean di Restával akadt össze, miközben a mezőnyben ügyesen araszolt előre Senna és Pérez.

Szöveg: Vida János

Első látásra semmi különös nem történt a Brit Nagydíj rajtjánál, de Fernando Alonso és Lewis Hamilton teljesítménye mellett mégsem érdemes szó nélkül elmenni. Az első tízből ők ketten vállalták be a keményebb keveréket a rajtnál, ami elvileg hátrányt jelent az elindulásnál, de hosszabb ideig kint tudnak maradni az első kerékcseréig. Ehhez képest egyik világbajnok sem vesztett helyet, ami Alonso esetében még talán érthető is, hiszen az ideális oldalról rajtolva talán egy kicsivel jobb helyzetben volt. Alonso igazából ezután alkotott maradandót: már az első kanyartól kezdve olyan tempót diktált a kemény gumikon, hogy az egyébként jól rajtoló Mark Webbernek esélye sem volt megtámadni őt.

Hamilton ezzel szemben az elindulásnál volt képes hihetetlen teljesítményre, utána a bolyban már nem villogott. A koszosabb oldalról a kemény keveréken olyat rajtolt, hogy a célegyenes végén oda tudott érni a két hellyel előtte induló Kimi Räikkönen mellé. Pechjére a rossz oldalon volt, esélye sem maradt belülre beférni, így okosan elvette inkább a gázt. Régebben nem volt rá jellemző ez, de idén már rajta is látszik, hogy kezd benőni a feje lágya.

Ha a rajt nyerteseiről kell beszélni, akkor Felipe Massát sem hagyhatjuk ki a sorból, ez azonban már nem meglepő tőle. Az idei szezonban Massa rendszerint jól teljesített a rajtoknál, de általában gyengélkedett a futamok további részében. A rajtja ezúttal nem volt kiugróan jó, viszont ügyesen használta ki, hogy előtte Michael Schumacher és Sebastian Vettel tessék-lássék csatába kezdett egymással. Vettel kicsit erőtlen próbálkozása után nem tudott mit kezdeni, a szűkebb ívről kénytelen volt hamarabb elvenni a gázt, de balszerencséjére Schumacher mellett Massa is elment mellette a külső íven.

Forrás: AFP
Forrás: AFP

Vettel ráadásul ütemet is vesztett az első kanyarban, így a mögüle rajtoló Räikkönen ráesett a következő kanyarkombinációban, sőt a négyes kanyar bejáratánál be is bújt mellé. Érdekes módon ekkor mind a ketten megijedtek egy kicsit, Vettel jobbra rántotta el az autóját, míg Räikkönen balra átugrott a rázókövön, ami nem tesz jót az autónak, de végül nem lett baja. A finn hibáját látva Vettel egyből lecsapott az adódó lehetőségre, ám közben egy kicsit meg is koccantotta a finn Lotusát. Hatalmas szerencséje volt, hiszen a Red Bull minimálisan sérült, nem veszített a tempójából, és még a Lotust is időben legyűrte, pedig a finn okozhatott volna neki még kellemetlen perceket. Utólag mindig könnyebb okoskodni, de a verseny után Räikkönen joggal érezhette úgy, hogy ezen a rajton úszott el a jobb helyezés lehetősége. Talán nem is kellett volna bebújnia oda, vagy pontosabban kellett volna végrehajtania az előzést.

Meglepő módon az agresszív vezetési stílusa miatt sokat támadott Pastor Maldonado semmi említésre méltót nem követett el a rajtnál, ő is csak azt használta ki, hogy a Räikkönennel küzdő Hamilton ütemet vesztett az első kanyarban, így ő már az első kanyarban vissza tudta venni rajthelyezését. Utána már csak arra várt, hogy a Räikkönen-Vettel csata vesztesét legyűrhesse, de kettejük kakaskodásánál ő is ütemet vesztett. Szerencséjére nemcsak ő, hanem a többiek sem tudtak mit kezdeni a hirtelen belassuló bollyal, hiszen a pálya leglassabb kanyarkombinációjában, nehéz autóval és még nem tökéletesen meleg abroncsokkal küzdött mindenki a helyezésekért. Maldonado mögött például Hamilton kicsit szélesen fordult, így még kijjebb terelte a vele harcolni akaró Romain Grosjeant, aki kicsit túlcsúszott a kanyaron, amivel pozíciót vesztett. Szerencsétlen módon Grosjean olyan szögben jött vissza, hogy pont keresztezte Paul di Resta útvonalát, így kihasította annak jobb hátsó kerekét. Di Resta tehát ezért szállt el az első körben. Érdekes módon Grosjean úgy kommentálta az esetet, hogy egy Force India nekiment, holott valóban ő találta el az első szárnyával di Resta hátsó kerekét. Az esetből egyébként Bruno Senna profitált a legtöbbet, ugyanis a kicsit kiszoruló Hamiton mellett bebújt a belső ívre, és Maldonado mögé tudott kigyorsítani. Senna ekkor már öt helyezést javított a rajtpozícióján, Hamilton azonban nem hagyta magát, a következő féktávon visszavette a helyét.


A hátsó régióból még Sergio Pérez mutatott be komolyabb felzárkózást, a fiatal sauberes ugyanis a 15. rajthelyről egy kör alatt felküzdötte magát a 10. helyre. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ehhez az is kellett, hogy pont előle üssék ki di Restát, majd többen is előtte hibáztak. De ez nem von le semmit az érdemeiből, hiszen a kínálkozó alkalmakat kiválóan használta ki úgy, hogy közben az autójában sem esett kár. Kiváló formában kezdte a versenyt, sajnos Maldonado ezúttal tőle vette el a folytatás lehetőségét.