Vágólapra másolva!
Sokáig úgy tűnt, hogy a pole-ból rajtoló Fernando Alonsót nem lehet megverni a Brit Nagydíjon, végül azonban a lágy gumik nem bírták a strapát a Ferrarin, és Mark Webber kihasználta ezt. Schumacher szárazon nem tudta tartani a lépést az élbollyal, a dobogóra helyette Vettel kapaszkodott fel.

A Valenciában diadalmaskodó Fernando Alonso után Mark Webber is behúzta idei második győzelmét, amikor megnyerte a meglepetésre eső nélkül, végig száraz pályán zajló Brit Nagydíjat, hatékonyabb stratégiája révén utasítva maga mögé a pole-ból rajtoló Ferrarit.

Alonso a verseny első két etapjában magabiztosan őrizte a vezetést, amit a második kerékcseréje után is megtartott. Ám végül megbosszulta magát, hogy mivel előzőleg végig a kemény gumikkal körözött, a hajrára a lágyakat kellett megkapnia, s azok végül nem bírták az erőltetett tempót a leintésig. Webber viszont a többséghez hasonlóan a lágy keverékkel rajtolt, így a keményekkel végig gyorsan mehetett a finisben. Már csak négy kör volt hátra, amikor megelőzte a Ferrarit.

"Mark az utolsó szakaszban sokkal gyorsabb volt, megérdemelte a győzelmet" - ismerte el a nem túl csalódott Alonso. "Az elmúlt három-négy futamon már képesek voltunk az első helyért harcolni. Továbbra is vezetem a világbajnokságot, és ez a legfőbb célunk." Webber már eddig is második volt az összetettben, és most 13 pontra faragta le a hátrányát Alonsóhoz képest. "Végül a miénk bizonyult a jobb stratégiának" - mondta. "Egy pillanatra sem adtuk fel, folyamatosan szorongattuk Fernandót, akinek nem vált be a terve."

Fotó: Dimitar Dilkoff/AFP
Kattintson a galériához!

A dobogó legalsó fokára annak ellenére a címvédő Sebastian Vettel kapaszkodott fel, hogy a rajtnál visszaesett ötödiknek, aztán korán, már a 10. körben kiállt kereket cserélni, mert Michael Schumacher és Felipe Massa mögött időt vesztett. Bár emiatt a következő két etapja hosszabbra nyúlt, a húzás bevált. "Az elején keményen kellett harcolnunk, ami egyfelől szórakoztató volt, másfelől viszont kevésbé, mert nem jutottunk előrébb" - magyarázta. "Aztán helyes stratégiát választottunk ahhoz, hogy feljebb kapaszkodjunk, ezért nagyon elégedett vagyok. Mark megérdemelte a győzelmet."

Felipe Massa 30 verseny óta a legjobb eredményét érte el, amikor megtartotta a rajtnál megszerzett 4. helyét, az utolsó körökben keményen állva a megtáltosodó Kimi Räikkönen támadásait. Ők ketten végig egymással küzdöttek, miután a Mercedes a száraz pályán nem tudta tartani a lépést az éllovasokkal, és Schumacher hiába vetett be minden trükköt, hogy maga mögött tartsa a gyorsabb autókat, hatékony stratégiája ellenére is fokozatosan visszaesett. Négy körrel a leintés előtt szépített egy hajszállal az eredményén, megelőzve Lewis Hamiltont. "Esőtáncot próbáltam járni az autóban, mert láttam azokat a gyönyörű felhőket észak felé, de sajnos nem értek ide" - mondta Schumacher, aki egész hétvégén a vizes pályán érezte jobban magát.

Forrás: AFP
Kattintson a galériához!

Mire a német levadászta, Hamilton már küszködött a 6 körrel kopottabb gumikon. Sokáig úgy tűnt, hogy a McLaren egykiállásos stratégiával próbálkozik, és első kerékcseréje előtt a brit versenyző ennek köszönhetően még az élen is állt. Ám a középső etapja mindössze 7 kör hosszú volt, mert a McLaren a szombat délelőtti szabadedzésen látottak alapján tartott a lágy gumik szemcsésedésétől, ezért mihamarabb meg akart szabadulni tőlük. Hamilton emiatt a 12. helyre esett vissza, s végül ugyanott ért célba, ahonnan rajtolt. A verseny után mégis mosolyogva nyilatkozott. "Nagyon le vagyunk maradva a Red Bulltól. Tovább fogunk igyekezni, és remélhetőleg behozzuk a hátrányunkat" - mondta.

A 16. helyről induló Jenson Button épphogy elcsípte az utolsó pontot, amikor Nico Hülkenberg egy körrel a futam vége előtt, Bruno Senna ellen védekezve lecsúszott a pályáról. "Mindenfélét kipróbáltunk az autóval, de semmi nem vált be" - ismerte el a brit, akinek a szezon feléhez közeledve mindössze 50 pontja van. "Most már nem is vagyunk gyorsak. Remélhetőleg minél hamarabb sikerül változtatnunk a helyzeten. Egy olyan csapat, mint a McLaren, mindent megtesz azért, hogy újra esélyessé váljon a győzelemre." Silverstone azonban azt bizonyította, hogy az istálló legutóbbi fejlesztései nem hozták meg a várt előrelépést.


Senna újabb 2 pontot gyűjtött, de a Williamsnél ismét Pastor Maldonado került a rivaldafénybe, mert a 12. körben összeütközött az előzésével próbálkozó Sergio Pérezzel, aki emiatt kiesett, és köntörfalazás nélkül lehülyézte őt. "Pastor egyszerűen nem tiszteli a többieket, ez tény" - jelentette ki. "Már én voltam előrébb, és kellett volna nekem annyi helyet hagynia, hogy az autóink ne érjenek össze, ehelyett azonban megpróbált leszorítani. Nem értem, miért vezet így." Pérez arra kérte a sportfelügyelőket, hogy büntessék meg Maldonadót, akit azonban nem érdekelt vetélytársa lesújtó megjegyzése. "Éppen akkor jöttem ki a bokszból, hidegek voltam a gumijaim" - mondta. "Én haladtam a belső íven, úgyhogy a kanyar az enyém volt, Sergio kívülről akart megelőzni. Csak védekezni próbáltam, de az autóm fara kitört, és összekoccantunk."

A Sauber másik versenyzője, Kamui Kobajasi egy másik incidensbe keveredett: a bokszba megérkezve elfékezte magát, és elütötte néhány szerelőjét. Ketten orvosi ellátásra szorultak, de később kiderült, hogy nem érte őket nagyobb baj. Egyiküknek a hüvelykujja sérült meg, a másiknak a bal lábán keletkezett néhány vágás és horzsolás. "Az én hibám volt" - ismerte el Kobajasi, aki már a rádión elnézést kért a csapattól. "Elvétettem a féktávot. Száraz pályán nem volt alkalmam gyakorolni, és nem tudtam, meddig mehetek el."


A szezon kilencedik fordulója után három versenyzőnek - Alonsónak, Webbernek és Vettelnek - van legalább 100 pontja, míg a 4. helyezett Hamilton hátránya már 37 pontra nőtt, vagyis a világbajnoki küzdelem kezd letisztulni.

A versenyről élőben készült részletes tudósításunkat itt olvashatják.

http://www.origo.hu/s/partners/f1/html/session_2012_9_8.html