Vágólapra másolva!
Reakciók a Brit Nagydíjról A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal.  

Red Bull

Mark Webber(1.): "Kell egy kis idő, hogy ezt megemésszem. Szerintem a verseny körülményein múlott - a legnagyobb részben a második helyen álltam. Fernando nem volt elérhetetlen messzeségben, az utolsó kiállásom után a mérnököm, Ciaron mondta a rádióban, hogy nem teljesít valami jól a lágy gumikon. De tudtam, hogy ő egy ravasz öreg róka, azt gondoltam, csak a gumikra próbál vigyázni, és arra vár, hogy odaléphessen a gázra, és elhúzhasson. De amikor két másodpercen belülre kerültem, azt gondoltam, hogy talán egy kis gondban van, és ez igaz is volt. Akkor kezdődött a játszma, amikor már használhattam a DRS-t: megelőztem, a kemény gumi kifizetődött, győzelmet ért. Ez egy izgalmas verseny volt, a nézők azért jöttek ki, hogy jó futamot lássanak, örülök, hogy sikerült megadnunk nekik."

Sebastian Vettel(3.): "Ez egy kemény nap volt. Nem rajtoltam túl jól. Vesztettem egy kis időt, aztán beragadtam Michael mögé, de jó stratégiánk volt ahhoz, hogy feljöjjünk. Úgy döntöttünk, hogy hamar kiállunk kereket cserélni, a többiek előtt jöttünk ki, jókor hívtak be. Kicsit boldogabb lennék, ha nyertünk volna, de ez is remek eredmény a csapat számára, elégedett vagyok. Itt van a központunk az út mellett, tehát ez a hazai versenyünk. Jó, hogy nem esett, láttam néhány felhőt jönni, és ez talán segített volna a versenyemen, de a nézők szempontjából, akik a fő tribünön voltak, ez így volt jobb. Szerintem örültek annak, hogy szárazak maradtak. Kemény hétvége volt ez számukra az esők és a dugók miatt, és azért is, mert a sok víz miatt nem mentünk ki a pályára túl sokszor - de úgy gondolom, ma kitettünk magunkért."

Ferrari

Fernando Alonso(2): "Amikor az ember szinte végig vezeti a versenyt, majd a leintés előtt néhány körrel megelőzik, mindig egy kicsit keserű a szájíze. Azonban ha átgondolom a helyzetet, és megnézem az eredményeket, akkor a futam összességében nagyon pozitív képet mutat. Tovább haladtunk a helyes úton: az elmúlt öt versenyen négyszer felálltunk a dobogóra, és az ötödiken is csak néhány kör hiányzott hozzá. Ez szép eredmény, aminek köszönhetően vezetem a bajnoki pontversenyt. Ez fontos pontja a szezonnak: ugyan nem itt kell megnyerni a világbajnokságot, azonban ilyenkor lehet elkezdeni lecsúszni róla, és örülünk, hogy sikerült növelni az előnyünket a legközelebbi ellenfeleink többségével szemben. A következő két versenyen ezt kell folytatnunk, meg kel próbálnunk mindig felállni a dobogóra. Aztán sokat kell majd dolgoznunk a végsebességünkön is, különösen az olyan pályákra tekintve, mint Spa és Monza. A számunkra legjobb gumin kezdtük meg a futamot, azzal a céllal, hogy a lehető legnagyobbra növeljük az előnyünket a mögöttünk haladókhoz képest, és aztán megpróbáljuk kezelni a helyzetet az utolsó etapban. Ez egy ellenfelünkön kívül mindenkivel szemben működött, ami egyébként megjósolható volt. Valenciában egy olyan hétvégén nyertünk, amikor a Red Bullok érinthetetlennek tűntek, most pedig a futam végéig harcban voltunk velük. Ha valaki csütörtökön azt mondja nekem, hogy 18 ponttal távozom innen, azonnal aláírtam volna. A világbajnokság mindenesetre nagyon nyitott: a Red Bull rendkívül erős, de semmiképpen sem írhatjuk le a McLarent sem, mivel itt nagyon rossz hétvégét fogtak ki, és ezen kívül a Lotus is mindig nagyon gyors. Sok munka vár ránk, de ahogy már korábban is mondtuk, a helyes úton járunk."

Felipe Massa(4): "Jól alakult a futam, és örülök, hogy végre egy jó eredményt értem el magam és a csapat számára. Versenyről versenyre javult a helyzet, és most már képesek vagyunk harcolni a dobogós helyekért: ma is összejöhetett volna, de akár Montrealban és Valenciában is, amit azt jelzi, hogy a mai eredmény nem csak a szerencse műve. Nem volt könnyű a helyes gumiválasztás a rajtra, mivel nem állt rendelkezésünkre túl sok adat: Fernando és én különböző utat választottunk, de nem hiszem, hogy bármelyikünknek lenne oka a panaszra. Jól kaptam el a rajtot, aztán hosszú és szoros csatát vívtam Michael (Schumacherrel), és vesztettem mögötte némi időt: ez (Sebastian) Vettel malmára hajtotta a vizet, így a kerékcserék során sikerült megelőznie. Aztán a Red Bullokéhoz nagyon hasonló tempót futottam, így nem tudtam elég közel kerülni, hogy támadáson gondolkodhassak. Az utolsó etapban főleg arra koncentráltam, hogy védjem a pozíciómat Kimi (Räikkönennel) szemben, aki nagyon gyorsan közelített hozzám. Talán ha néhány körrel tovább tart a verseny, meg tudott volna előzni. Továbbra is keményen kell dolgoznunk, ahogy az elmúlt hónapokban tettük, és biztos vagyok benne, hogy jönni fognak az eredmények. Hogy ez elég-e arra, hogy biztosítsa a helyem a Ferrarinál? Nem látom okát, hogy ez miért ne történhetne meg, ahogy korábban is mondtam, jönni fognak az eredmények."

Lotus

Kimi Räikkönen (5): "Az első néhány kanyart egész jól vettem, de el kellett kerülnöm az előttem lévő autókat, ráfutottam a belső kerékvetőre, emiatt elvesztettem egy helyet és kiszorultam. Ha Mark (valójában a másik Red Bull, Sebastian Vettel - a szerk.) előtt tudtam volna maradni a rajtnál, egész jók lettek volna a kilátásaim, tekintve, hogy ő hol fejezte be a futamot. Ezt követően azonban Lewis (Hamilton) is elment mellettem. Visszaküzdöttem magam, és az autónk erősnek bizonyult, különösen a keményebb keveréken. Ha jobban kaptam volna el a rajtot, sokkal előkelőbb helyen végezhettem volna, de hát ilyen a versenyzés, és az ember néha nagyobb árat fizet, mint ahogy az első körben gondolná."

Romain Grosjean (6): "Elégedett vagyok a mai versenyemmel. Sajnos belekeveredtem egy balesetbe a rajt utáni első kanyarban, amikor Lewis (Hamilton) mellett voltam a külső íven, egy Force India pedig nekem jött, és eltörte az első szárnyam. Ekkor már gondoltam, hogy ez nagyon rossz hatással lesz a versenyemre, és így is lett volna, ha megérkezik az eső. A csapat fantasztikus munkát végzett, remek stratégiát készítettek nekem, és hittünk magunkban, amikor úgy döntöttünk, hogy két hosszú etapot teljesítünk a keményebb keveréken. Keményen harcoltam a körülöttem lévő autókkal, miközben próbáltam óvni a gumikat. A verseny vége felé ez egyre nehezebbé vált, de sikerült megtartanom a hatodik helyemet. Kimi túl messze volt előttem, hogy elkapjam a verseny végére. Mindketten értékes pontokat szereztünk a csapat számára, így jó napunk volt."

Mercedes

Michael Schumacher (7): "Ma elértük, amit lehetett, és ezzel elégedettnek kell lennünk. A futam vége felé elég versenyképesek voltunk, de összességében tudtuk, hogy a pálya normál körülmények között nem fekszik nekünk - esőben egyértelműen jobbak lehettünk volna. Még így is sikerült szereznünk néhány pontot, ami fontos lehet a csapat számára. Most már Hockenheimre fordítjuk a figyelmünket, ami a következő hazai versenyünk, ott mindenképpen jobban kellene alakulniuk a dolgoknak. Csak annyit üzenek minden motorsport rajongónak, hogy számítunk a támogatásukra. Németországban szokás szerint különleges hétvége vár ránk, amit velük együtt szeretnénk megünnepelni. Úgyhogy mindenképpen jöjjenek el Hockenheimbe!"

Nico Rosberg(15): "A hétvége során végig nem terv szerint haladtak a dolgok, ami egy kicsit meglepő és egyben nagy csalódás is. A mai versenyen rosszul kaptam el a rajtot, és összességében azt kell mondanom, hogy egyszerűen nem volt megfelelő a tempónk. Aztán a vége felé egy lassúra sikerült bokszkiállás is hátráltatott, úgyhogy nagyon nem jöttek össze a dolgok. Most keményen kell dolgoznunk, hogy a két hét múlva következő hazai versenyünkre, Hockenheimre javítsunk az autón. Hockenheim teljesen más pálya, mint az itteni, sokkal jobban fekszik az autónknak, és remélhetőleg remek show-t biztosíthatunk az összes ottani szurkolónk számára."

McLaren

Lewis Hamilton(8.): "Nem volt egy remek verseny ez számomra - bárcsak többet tudtunk volna tenni a rajongóinkért! Olyan keményen próbálkoztunk, amennyire csak lehetett, de egyszerűen nem volt meg a tempónk ma délután. A gumijaim az első etapom végén is jók voltak, tartani tudtam a lépést Fernandóval (Alonso) is. Nehéz megérteni, hogy hogyan fordulhatott elő az, hogy a verseny egy pontján még vezettünk, aztán pedig visszaestünk a nyolcadik helyre. Különösen azért, mert az autó egyáltalán nem érződött rossznak. Kitettem a lelkemet is, végig padlógázzal mentem egészen a végéig. Még mindig harcolunk a világbajnokságért - ha kicsit tudnánk javítani a köridőinken, akkor továbbra is harcban maradhatunk. Kicsit megpörgettem az autómat a rajongók kedvéért a levezető körömben, egyszerűen csak azért, mert köszönetet szerettem volna mondani nekik, amiért kijöttek megnézni minket. Szerettem volna jobban teljesíteni a hazai nagydíjamon, ettől eltekintve a rajongók fantasztikusak voltak egész hétvégén."

Jenson Button(10.): "Jó, hogy pontot szereztem a hazai nagydíjamon, de természetesen nem ez volt a célunk: mi élcsapat vagyunk, de még dolgoznunk kell egy kicsit azon, hogy újra az élről rajtolhassunk. Nem hinném, hogy elkövettünk volna hibákat a mai stratégiánkban, jelenleg egyszerűen nem vagyunk elég gyorsak, ennyi az egész. Mindenekelőtt a legfontosabb, hogy elnézést kell kérnem a silverstone-i rajongóktól, mert tényleg hihetetlenek voltak egész hétvégén. Ahogy ők, mi is sokkal jobb eredményt akartunk ma elérni. Elnézést srácok, ma nem voltunk képesek az élen harcolni, de remélhetőleg hamarosan visszatérünk oda."

Williams

Bruno Senna (9): "Annak ellenére, hogy hátrébbról indultunk, mint szerettük volna, a verseny jól alakult számunkra, az első körben sikerült javítanunk néhány pozíciót. Aztán kemény futam várt ránk, a Force Indiákkal és a Sauberekkel harcoltunk. Azonban elégedett vagyok az eredménnyel, mivel jól állnak a dolgok, és ha a következő versenyen jobb rajthelyet szerzünk, a jövőben több pontért harcolhatunk majd."

Pastor Maldonado (16): "A versenyünkre rányomta a bélyegét a (Sergio) Pérezzel történt incidens. Csalódott vagyok, mivel az autó a kerékcsere után és a verseny vége felé sokkal kiegyensúlyozottabban teljesített. Remélem, a következő versenyeken újra visszatérek a helyes vágányra a bajnokságban, és megint a csúcsra repíthetem a csapatot."

Sauber

Kamui Kobajasi(11): "Szeretném azzal kezdeni, hogy a bokszkiállásnál történt baleset az én hibám volt, bocsánatot kérek a csapattól. Természetesen keményen kellett nyomnom a gázt a pontszerzésért, de kétségkívül túl későn fékeztem a bokszutcában. Az első kerekek blokkoltak, nem tudom irányítani az autót, így csúsztam túl a kerékcserére kijelölt helyen. Borzasztóan sajnálom a történteket, remélem, hogy a három elütött szerelő hamarosan rendbe jön. Egészen addig a pontig jól alakult a versenyem, a 17. rajthelyről felküzdöttem magam az első tízbe, és pontszerzésben reménykedtem."

Sergio Pérez(-): "Nagyon ideges vagyok, mivel tönkretették a hétvégémet. Később fékeztem Pastor Maldonadonál, ő viszont egyáltalán nem hagyott nekem helyet, és egyszerűen belém jött. Szerintem ez nem versenybaleset volt. Mindannyian keményen harcolunk, de hagyunk helyet a másiknak. Nagy kár, mivel az autóm igazán jól ment. A 15.-ről a 7. helyre jöttem fel a kiállásom előtt, így bíztam a pontszerzésben."

Force India

Nico Hülkenberg(12): "Kemény verseny volt a mai, főleg mivel az autó esőre volt beállítva. Ez tegnap jól jött, ma délután azonban csökkentette a csúcssebességemet. Folyamatosan autók voltak körülöttem a versenyen, főleg az utolsó néhány körben, amikor Bruno (Sennával) és Jenson (Buttonnal) szemben kellett védekeznem, és nem engedhettem meg magamnak, hogy hibázzak. Sajnos két körrel a vége előtt blokkoltak a hátsó kerekeim a 3-as kanyarba menet, és ez lehetővé tette Bruno számára, hogy megelőzzön a DRS-zónában. Frusztráló, hogy a végéhez ilyen közel pontokat vesztettem, de a gumijaim kezdtek elfogyni, és az autót nem volt könnyű vezetni az utolsó etapban."

Paul di Resta (-): "Nem igazán tudom, mi történt. Befordultam a 4-es kanyarba, és a jobb hátsó gumiból hirtelen elszállt a nyomás, egyértelmű, hogy defektet kaptam, a gumi le is jött a felniről. Nem tehettem mást, vissza kellett hoznom a kocsit a bokszba, de a padlólemez is eléggé megsérült. Friss abroncsokat kaptam, és újra kimentem, de sok leszorítóerőt vesztettem, így a Becketts-nél kicsúsztam a pályáról. Ezért a csapat úgy döntött, adjuk fel a versenyt. Nagyon csalódott vagyok, mivel tegnap kockázatot vállalva száraz pályás beállításokat választottunk, és ez ma ideális lett volna. Ami a pozitívumokat illeti, szeretnék köszönetet mondani a szurkolóknak, akiknek ki kellett állniuk az időjárás viszontagságait, és elképesztő támogatást kaptunk tőlük a hétvége folyamán."

Toro Rosso

Daniel Ricciardo (13.): "Nagyon gyorsan eltelt a verseny. A rajt szörnyen sikerült, az autó egyszerűen nem indult el a rajtrácsról, a kerekek kipörögtek, pedig a felvezető körön minden rendben ment. Emiatt rögtön a elvesztettem néhány pozíciót. Az első köröm kicsit kaotikusra sikerült, mivel valamelyik autó kicsit kicsúszott a 7-es kanyarban, amitől én még kijjebb kerültem. Keményen nyomtam a gázt, minden tőlem telhetőt megtettem, és miután sikerült megelőznöm a csapattársamat, már jobb tempót tudtam menni. A többi etap hasonlóan alakult: a kerékcserék után úgy tűnt, nem jó a tempónk, de ahogy teltek a körök, egyre keményebben tudtam nyomni a gázt. A tőlem telhető legjobb köridőket futottam, mivel az utolsó cseppet is kicsavartam az autóból."

Jean-Eric Vergne(14): "Szerintem jó versenyt futottam, nem követtem el semmilyen hibát. Megtettem, ami tőlem tellett, a lehető legtöbb helyet javítottam, és kihoztam a maximumot a jelenleg rendelkezésünkre álló csomagból. A legjobb dolog a hétvégével kapcsolatban az, hogy úgy érzem, sokat tanultam, de egy ilyen eredmény általában nem teszi különösebben boldoggá az embert. A lehető leggyorsabban javítanunk kell az autónk teljesítményén, és tudom, hogy a csapat keményen dolgozik ennek elérésén. Abban kell reménykednünk, hogy a következő fejlesztések, amikor megérkeznek, segítenek majd javítani a teljesítményünkön és a pozíciónkon."

Caterham

Heikki Kovalainen (17): "Meglehetősen eseménytelenül telt számomra a verseny. A lehető legkeményebben vezettem az autót, ami ma rendelkezésünkre állt, és nagyjából az egész futamon magányosan köröztem. Az első körben belekeveredtem egy kis incidensbe, azonban hamar talpra álltam, és onnantól kezdve csak annyi volt feladatom, hogy hiba nélkül vezessek, és előnyre tehessünk szert az előttünk történt eseményekből. Nagy kár, hogy Vitalij versenye ilyen korán véget ért, de szerintem a következő futamon erősebbek leszünk. Több időnk lesz dolgozni az itt bemutatott fejlesztéseken, és remélhetőleg tudjuk majd csökkenteni a lemaradásunkat az előttünk lévőkhöz képest."

Vitalij Petrov (-): "Nyilvánvalóan csalódott vagyok, hogy a versenyem véget ért, mielőtt még kiértem volna a rajtrácsra. Már a bokszutcából kivezető körben probléma volt a motorral, így közvetlen a bokszutca bejáratánál le kellett parkolnom az autót. A szerelők visszatoltak a garázsba, de rögtön egyértelművé vált, hogy végleges a probléma, és ezzel véget is ért a versenyem. Az ilyesmi néha megtörténik a versenyzés során, így nincs értelme hátra tekinteni - a Renault Sport F1 ki fogja vizsgálni a problémát, és tudjuk, hogy keményen dolgoznak majd rajta, hogy ez soha többé ne történhessen meg. A mai probléma ellenére pozitívan alakult a hétvége. Az autó minden edzésen jól működött, és elégedett voltam azzal, ahogy a mérnökök és a szerelők segítettek minket, hogy előrébb jussunk a beállításokkal. Bár nagyon keveset tudtunk körözni a fejlesztésekkel, rögtön nyilvánvalóvá vált, hogy sikerült több leszorítóerőt találnunk, és ha több időt tölthetünk a pályán, a beállítások finomhangolására is jut majd időt, aminek köszönhetően a következő futamon a maximumot hozhatjuk majd ki az autóból."

Marussia

Timo Glock(18.): "Összességében gyötrelmes hetünk volt. Minden csapattagnak nehéz volt nekivágni a hétvégének, de el kellett végeznünk a feladatunkat a lehető legprofibb módon, és ezt meg is tettük. Úgy gondolom, erre büszkék lehetünk. Kicsit zavaros volt a kezdet a változó időjárási viszonyok miatt, és az időmérő eredménye csalódást jelentett, mert bekerülhettünk volna a Q2-be. Esős versenyre készültünk, azonban végül teljesen száraz pályán zajlott a futam, szóval összességében roppant fordulatos, és időnként bosszantó volt a hétvége. Szerintem elégedettek lehetünk a 18. hellyel és azzal, hogy mindkét autónk célba ért, mivel ezáltal fontos dolgokat tanulhattunk a felszerelésünkről. Az első körtől kezdve jónak éreztem a csomagot, így ha alaposabban kiismerjük, remélhetőleg tudunk fejleszteni rajta. Meglátjuk, mire leszünk képesek Hockenheimben, ahol, ahogy mondanom sem kell, remélhetőleg erős versenyt futunk a hazai közönségem előtt, hogy megköszönhessem a szüntelen támogatásukat."

Charles Pic(19.): "Nagyon boldog vagyok, hogy mindkét autónkkal eljutottunk a célig, ez rengeteg információt szolgáltat az új csomagunk fejlesztéséhez. Az első szett gumin időt vesztettünk, mert hiába voltunk gyorsabbak a két HRT-nél, beragadtunk mögéjük, nem tudtuk megelőzni őket. Korábban ejtettük meg az első bokszkiállást a tervezettnél, ami bevált, és utána jól tempót diktáltam. Köszönöm a szerelők kiváló munkáját a második kerékcserénél, ami hozzásegített (Pedro) de la Rosa megelőzéséhez. Úgy vélem, mindent figyelembe véve tűrhető munkát végeztünk a hétvégén, és optimistábban várhatjuk a németországi versenyt."

HRT

Pedro de la Rosa (20.): "Az igazat megvallva, remekül ment a verseny. A stratégiával kockáztattunk kellett kicsit, kipróbálva valami mást, mert a mi helyzetünkből nem juthatunk előre, ha ugyanazt csináljuk, mint a többiek. Bevállaltuk az egyetlen kiállást, hogy meglássuk, legyőzhetjük-e a Marussiát, de nem sikerült, noha nem álltunk messze tőle. A gumikopás kisebb volt a vártnál, szóval örülök. Nem esett az eső, és tudtuk, hogy kemény menet lesz, de szerintem jól teljesítettünk. Nem utolsósorban hozzátenném, örömmel hallom, hogy Maria de Villota állapota javul, hiszen mindnyájan nagyon aggódunk érte. Reméljük, hogy ilyen ütemben folytatódik a gyógyulása, és hamarosan láthatjuk őt."

Narain Karthikeyan(21.): "A hétvége kiszámíthatatlan volt az időjárás tekintetében, és végül száraz körülmények között rendezték meg a versenyt, ami erős ellentétben állt a tegnapi időmérővel. Volt egy kis harcom (Charles) Pickel, de a hátsó abroncsaim elkezdtek kopni, ezért nem tudtam tartani vele az iramot, és kiálltam a bokszba. A tempónk egy szinten volt a Marussiáéval, de a hátsó gumik miatt küszködünk a versenytávon. A következő héten dolgozni fogunk a Német Nagydíjra készülve. Mint mindenkit, engem is ledöbbentett Maria balesete, ezért szeretnék neki gyors felépülést kívánni."