Vágólapra másolva!
A Pirellit ért kritikák ellenére Paul Hembery szerint az abroncsoknak nincs túlzott szerepük az idei bajnokság alakulásában, egyébként pedig a mérnökökön és a versenyzőkön múlik, hogy mit hoznak ki belőlük.

A Forma-1-be tavaly visszatérő Pirelli a szezon előtt azt ígérte, hogy az idei, módosított abroncsok még izgalmasabbá fogják tenni a futamokat. Arra azonban valószínűleg nem sokan számítottak, hogy a gumiknak ekkora szerepe lesz a 2012-es futamok alakulásában: az eddigi négy futamon folyamatosan változott az erősorrend, ami nagy részben az abroncsoknak volt köszönhető. Rendkívül fontosnak bizonyult ugyanis, hogy a csapatok megfelelően bánjanak a gumikkal, ellenkező esetben esélyük sem volt a győzelemért harcolni.

Az idei Pirellik sokak szerint túl hamar elhasználódnak, a múlt hétvégi Bahreini Nagydíj után például Michael Schumacher akadt ki a gumigyártóra. Szerinte a futam közben annyira óvni kell az abroncsokat, hogy a versenyzők nem használhatják ki az autójukban rejlő lehetőségeket - szinte olyan lassan kell körözniük, mintha a Safety Car mögött autóznának.

A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery elismeri, hogy idén megnőtt a gumik szerepe, azonban úgy véli, nem ezen fog múlni a világbajnoki cím sorsa. Szerinte a verseny része az is, hogy a mérnökök rájöjjenek, hogyan kell bánni az abroncsokkal, így végső soron a legjobb csapaté és versenyzőé lesz a győzelem. "Soha nem volt még ilyen szoros a versenyzés, ez pedig részben annak köszönhető, hogy a gumik mindenkit ugyanolyan lehetőségek és kihívások elé állítanak" - nyilatkozta az Autosportnak. "Rajtuk múlik, hogy kihozzák-e belőlük a legtöbbet. A Forma-1-ben kezdetektől fogva meritokrácia uralkodott: végül mindig a legjobb mérnökök és versenyzők lesznek sikeresek."

A Lotus csapatfőnöke, Eric Boullier is egyetért abban, hogy a mérnököknek idén a gumik megértésére kell a legnagyobb hangsúlyt fektetniük, hiszen enélkül a többi fejlesztés sem ér sokat. "Kulcsfontosságú az olyan beállítás megtalálása, melynek segítségével a maximumot tudjuk kihozni a gumikból. Nincs értelme annak, hogy a leszorítóerővel nyerjünk pár tizedet, ha közben nem értjük a gumik viselkedését, hiszen ezzel sokkal többet veszíthetünk" - jelentette ki Boullier, bár azt elismerte, hogy az egész autót kell fejlesztenie annak, aki az élmezőnyben akar maradni.