Vágólapra másolva!
Reakciók a Bahreini Nagydíj versenynapjáról. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal.

Red Bull

Sebastian Vettel (1.): "Hihetetlen, extrém kemény verseny volt. A jó rajt létfontosságú volt, és sikerült ellépnem a többiektől, ami nagy előnyt jelentett, hiszen egész nap használt gumikat kellett felraknom, mivel tegnap szinte az összest igénybe vettük az időmérőn. Kimi (Räikkönen) és (Romain) Grosjean egyaránt nagyon gyors volt. Azonban ma minden jól működött, a taktikánk megfelelő volt, és csak annyit mondhatok, hogy köszönöm az egész csapat munkáját. Mint tegnap már kifejtettem, lenyűgöző munkát végeztek a szerelők az előző négy versenyen, rengeteget kellett dolgozniuk. Kértük őket mindenfélére, különböző módosításokra, cserélgették a régi és az új elemeket. Sok időt töltöttek a garázsban, hogy az ízlésünkhöz igazítsák az autót. Nagyon elégedett voltam az időmérőn és a versenyen is. Kimi ma gyors volt, megközelített, de iszonyatosan boldog vagyok és büszke vagyok a csapatra."

Mark Webber (4.): "Nem rajtoltam rosszul, de nem volt KERS-em az első körben, ezért nehéz volt nyomást helyezni Lewis (Hamiltonra). Később már a rendelkezésemre állt a KERS. Az első két etapban nem tudtam tartani a lépést az előttem lévőkkel, a két Lotusszal és Sebbel, ezért bele kellett nyugodnom a pozíciómba. A Lotus autója erős, és ha mindent megfelelően csinálnak, jól működik. Ma szép munkát végeztek, és ez mutatja, mennyire szoros a mezőny - az első négy nagydíjon négy különböző győztest avattak. Szereztem pár értékes pontot, és a Red Bull Racing mindkét versenyzője jól áll a bajnokságban. Számomra nem igazán volt izgalmas a futam, de jól kezdtem a bajnokságot. Nagyon várom a versenyzést Európában."

Lotus

Kimi Räikkönen (2.): "Ez egy remek eredmény a csapatnak, megérdemeltük, mert mindenki olyan keményen dolgozott. Hogy őszinte legyek, kissé csalódott vagyok azért, mert nem nyertünk, mivel megvolt hozzá a tempónk. Csak egyszer volt esélyem megelőzni Sebastian (Vettelt), de sajnos a rossz oldalt választottam a próbálkozáskor. Ha nem követtem volna el egy kisebb hibát a rajtnál, és nem engedtem volna, hogy Felipe (Massa) elém kerüljön, akkor talán más lenne a történet, mert elég sok időt töltöttem azzal, hogy vele csatáztam. A nap végén jó látni, hogy mindkét autónk dobogós helyen végzett, különösen a legutóbbi futam után, ami nem épp a terveknek megfelelően zajlott. Őszintén gondolom, hogy ma nyerhettünk volna."

Romain Grosjean (3.): "Remek érzés először állni a dobogón, igazán büszke vagyok az egész csapatra a mai napon elvégzett hihetetlen munkájuk miatt. Az egész szezonban tudtuk, hogy milyen gyors tud lenni az autónk, de ilyen szoros mezőnyben minden apró hiba nagy különbséget eredményezhet. Ma minden rendben ment szerintem, végre be tudtuk bizonyítani, hogy milyen versenyképesek vagyunk. Múlt héten még csak a pontszerzés volt a célom, ezen a héten a legjobb ötbe kerülés, most pedig itt állunk a dobogón. Ki tudja, meddig juthatunk el innen? Nagyon boldognak kell lennünk azzal, amit ma elértünk, remélhetőleg a mugellói teszten megtaláljuk azt az utolsó alkotóelemet, ami az élre repít minket."

Mercedes

Nico Rosberg (5.): "Igazán rossz volt ma az első köröm, de utána fel tudtam jönni, és a legtöbbet hoztam ki a versenyből. Jó stratégiánk volt, az autó tempója igazán jó volt ahhoz képest, amilyen a szezon elején volt. Nehéz volt előrébb kerülni, mert sok autó harcolt ugyanazokért a pozíciókért. Mindent egybevetve elégedett vagyok a hétvégénkkel, az ötödik hely megint hozott néhány pontot, látom a fejlődésünket. Most lesz egy rövid szünet, dolgozhatunk a gyárban, hogy készen álljunk az európai szezon kezdetére. Még az előtt ellátogatok jövő vasárnap a Hockenheimreingre, a DTM szezonnyitójára, amelyet nagyon várok. Most először lesz alkalmam visszatérni Németországba két jól sikerült hétvége után, természetesen főleg a kínai győzelemre gondolok. Alig várom, hogy megünnepelhessük együtt a rajongóinkkal."

Michael Schumacher (10.): "Figyelembe véve, hogy honnan rajtoltam ma, pozitívum, hogy képes voltam feljönni a 10. helyre, szerezni egy pontot, és befejezni végre egy esőmentes versenyt ebben a szezonban. Nyilvánvaló, hogy a gumik nagy szerepet játszottak, az itteni körülményekhez alkalmazkodnunk kellett a vezetési stílusunkkal, hogy egyben maradjanak a gumik. Jó lesz, hogy Barcelona előtt lesz egy kis időnk megoldani pár problémát, és felkészíteni az újdonságainkat a mugellói tesztre. A következő hétvégén kezdődik a DTM a Hockenheimringen, már nagyon várom, hogy ott legyek, húsz éve voltam utoljára DTM versenyen."

Force India

Paul di Resta (6.): "Ez egy nagyon jó eredmény számunkra. Egész hétvégén hihetetlen munkát végzett a csapat, összejött a stratégia, és a bokszkiállások tökéletesek voltak. Tudtuk, hogy nagy kérdés lesz, hogy megéri-e csak két kiállással végigmenni, és a végén nagyon kétséges is volt, mivel a gumijaim teljesen elfogytak az utolsó körre. Fernando Alonso nagyon szorosan jött mögöttem, de megspóroltam egy kis KERS-t az utolsó kanyar kijáratára, és sikerült előtte maradnom. Ettől eltekintve az autó lenyűgöző volt. Innen nagyon boldog csapatként megyünk tovább, van pár hetünk, hogy reagáljunk a dolgokra. Eltökéltek vagyunk, hogy a harcos formánkban érkezzünk Barcelonába."

Nico Hülkenberg (12.): "Szerintem a versenyem az elején dőlt el, amikor gondom akadt a kuplunggal, és a lefulladásgátló beavatkozott. Ez igazán elrontotta az indulásomat, és a pont a mezőny végére dobott vissza. Onnantól kezdve egy hosszú, küzdelmes felkapaszkodás következett, kemény munka volt átverekedni magamat a forgalmon. A 12. helyen végeztem, többet nem igazán tudtam tenni. Kemény verseny volt számomra, de jó volt látni, hogy Paul szerzett néhány pontot."

Ferrari

Fernando Alonso (7.): "Ez kicsit jobban ment, mint vártuk, sikerült mérsékelnünk a kárt. Úgy érkeztünk ide, hogy 8 ponttal voltunk elmaradva a világbajnoki éllovastól, és a hátrányunk csak 2 ponttal nőtt. Pozitívum, hogy ezt az első négy versenyt ilyen eredménnyel tudtuk le, még ha nincs is értelme tagadni, hogy általában véve nem lehetünk elégedettek. Most egyértelmű, hogy muszáj előrelépnünk, mert nem hagyatkozhatunk folyton mások hibáira. Azt tegnap például nem hittem volna el, hogy sikerül közelebb kerülnünk a McLarenhez a
tabellán. Ugyanakkor csaknem egy perccel a győztes mögött értünk célba, ami idén még sohasem fordult elő. Arra számítottam, hogy a Lotus nagyon erős lesz, mert egész hétvégén az volt. Örömteli, hogy nem egyetlen pilóta zsebeli be sorra a maximális pontszámot, mint például tavaly. A versenyről csak annyit mondhatok, hogy az autó lényegében ugyanolyan volt, mint Sanghajban. A gumik viselkedésétől függően időnként erős volt, időnként kevésbé. Hiányzott a jó csúcssebességünk, és a kiélezett csatákban ez árt. Ami a (Nico) Rosberggel történő incidenst illeti, csak annyit mondhatok, hogy ha ez egy olyan helyen történik, ahol a széles bukótér helyett fal van, most nem feltétlenül lennék még itt, hogy beszélhessek róla. Kár, hogy nem volt elegendő a végsebességem (Paul) di Resta megelőzéséhez, amivel további hasznos pontokat gyűjthettünk volna. Mint korábban elmondtam, a lehető leggyorsabban fejlesztenünk kell az autón. Barcelonára készítünk néhány komoly frissítést, de mások is így fognak tenni. Csak a montmelói pályán derül ki, mennyire végzünk jó munkát."

Felipe Massa (9.): "Egyértelműen nem volt könnyű futam, de végül szép munkát végeztünk, és idén először pontokat gyűjtöttem. Szép az eredmény, azonban jól tudjuk, hogy a Ferrarinál nem szokás örülni a 9. helynek. Ugyanakkor ez a teljesítmény önbizalmat ad nekem a szezon hátralevő részére. Világos, hogy minél előbb javítanunk kell az autó formáján, hogy értékesebb pozíciókért harcolhassunk. Barcelonában mindenki jelentős újításokat vet majd be, nekünk pedig jobban kell dolgoznunk, mint a többiek, hiszen be kell hoznunk a bajnokság elején összeszedett hátrányunkat. Szerintem helyes döntés volt, hogy tegnap megspóroltam egy szett lágy abroncsot. Kár, amiért vesztettem egy helyet Rosberggel szemben az egyik bokszkiállásnál, talán sikerült volna jobb eredményt elérnem, ha előtte maradok. Különösen a hátsó gumikkal szenvedtem, és a végén nem nyomtam teljes erőből a gázt, mert nem akartam bajba kerülni a gumikopással."

McLaren

Lewis Hamilton (8.): "Az autóversenyzésben vannak szép és rossz napok. Úgy gondolom, a mai utóbbiak közé tartozik. Az erőnk alapján a legjobb négy közé kerülésért harcolhattunk volna, de végül nem így lett, javarészt természetesen a bokszutcai fennakadások miatt. Mindig bosszantó a versenyzőknek, ha csupán ülnek és várakoznak az autóban, és semmit sem tehetnek. Kicsit megakadt a lendületünk a bajnokságban, ugyanakkor pozitívum, hogy négy pontot gyűjtöttünk, és minden egység értékes egy olyan szoros idényben, mint a mostani. Következik a szezon európai szakasza, és egyértelmű, hogy két feladatunk van: javítanunk kell az autó tempóján, illetve a bokszkiállásainkon."

Jenson Button (18.): "Nem volt jó a balanszom ma, egész délután szenvedtem a túlkormányzottságtól. Folyamatosan csökkentettük az első szárny meredekségét. Az utolsó etapom hosszú volt, és ha nem sújtott volna probléma engem, úgy gondolom, elég érdekesen alakultak volna az utolsó körök. Néhány pilóta keményebben vezetett az etapja elején nálam, mert én vigyáztam a gumikra. Az utolsó öt kör kezdetekor gyorsítottam, utolértem Paul (di Restát) és Nico (Rosberget), viszont amikor fékeztem az utolsó kanyarnál (az 53. körben), az autó jobbelső része felemelkedett, és tudtam, hogy (balhátsó) defektet kaptam. Ezért szóltam a rádión, hogy bemegyek a bokszba. Az utolsó körökben nagyon zajossá vált az autó, úgy vélem, megrepedt a kipufogó. Ez lehetett az első baj, utána jött a defekt, majd a differenciálmű meghibásodása, ezért végül kiálltam. Az egész csapatnak meglehetősen nehéz hétvégéje volt."

Sauber

Sergio Pérez (11.): "Tudtuk, hogy ez a pálya nem kedvez nekünk, ma pedig egyszerűen lassúk voltunk. Kétféle stratégiát jelöltünk ki a két autónak, de igazából semmi sem segíthetett volna nekünk. Nagyon koptak a gumijaim, és az egyik bokszkiállásnál felmerülő probléma miatt Michael (Schumacher) mögé kerültem és elvesztettem egy pontot. Michael nagyon gyors volt az egyenesekben, esélyem sem volt megelőzni őt. Legközelebb erősebbek leszünk."

Kamui Kobajasi (13.): "Lassan indultam, túlságosan kipörögtek a kerekeim, aminek okát ki fogjuk vizsgálni. Új szett közepes keménységű gumin rajtoltam, megpróbáltuk két kiállással teljesíteni a távot, de nem sikerült. Az abroncsok a vártnál gyorsabban koptak, ezért háromszor kellett kiállnom a bokszba, utoljára 7 körrel a vége előtt. Nem tudom, miképp lehettünk volna jobbak a versenyen. Összességében a gyenge tempó volt a problémánk, dolgozni fogunk, hogy megoldjuk."

Toro Rosso

Jean-Eric Vergne (14.): "Hasonló mintája volt a versenynek, mint Kínában, abban az értelemben, hogy sikerült jó tempót diktálnom a futamon, de lassúnak bizonyultam az időmérőn. Erre muszáj megoldást találnunk, mert amennyiben előrébbről rajtolhatnék, sokkal kedvezőbb eredményt érhetnék el vasárnap. Ma mindent beleadtam, noha hátulról startoltam. Most jön egy kis szünet, de lesz egy tesztünk Mugellóban, ahol alaposan kell dolgoznunk, remélve, hogy Barcelonába erősebb autóval megyünk a Spanyol Nagydíjra. Ami engem illett, elemeznem kell, hogy mi nem megy a kvalifikáción. Franciaként meg kell említenem, hogy nagyszerű Romain dobogós helyezése, nagyon örülök ennek. Kellemes lenne, ha olyan ütőképes autóm lehetne, mint az övé, és vele együtt harcolhatnék a dobogóért!"

Daniel Ricciardo (15.): "Nem ilyesmit remélem a 6. rajthelyről. Az első kör teljesen megváltoztatta a versenyemet, nem rugaszkodtam el jól, és úgy tűnt, mintha hátrafelé haladnék. Ez egy frusztráló délutánhoz vezetett. Az első szárnyam sérülése tovább rontott a helyzeten. Jó esélyem volt egy erős futamra, azonban sokba kerültek a rajt után elbukott pozíciót. Keménynek kell lennem magammal szemben, és rájönni, mit hibáztam, hogy biztosítsam, hogy ne forduljon elő újra. Ezt a versenyt el kell felejtenem."

Caterham

Vitalij Petrov (16.): "Igazán érdekes verseny volt, különösen a rajtnál, amikor sok előzés történt, jó volt részt venni a korai csatározásokban. Volt néhány nagyon jó kerékcserénk, gyorsabbak, mint Kínában, és elég jók ahhoz, hogy segítsenek nekem (Daniel) Ricciardo előtt maradni. Vele a verseny nagy részén jó csatát vívtam. Csak a futam vége felé kellett elengednünk a versenyben vezetőket, ettől vesztettünk egy kis időt, de a mai teljesítményünk ismét megmutatta, hogy milyen erősek tudunk lenni a vasárnapokon. Az egész hétvége jó volt számunkra, jó, hogy így ért véget az első négy távoli verseny. Most van pár hetünk a következő versenyig, ami Spanyolországban lesz. Pozitív érzésekkel megyünk majd oda, mert továbbra is tartjuk a fejlődési ütemünket."

Heikki Kovalainen (17.): "Jól rajtoltam, de aztán koccantam a mögöttem jövő autóval a 10-es kanyarban, ettől bal hátsó defektet kaptam. Azonnal kiálltunk kerékcserére, ettől kezdve az volt a lényeg, hogy olyan erős versenyt fussak, amilyet csak tudok. Hamar megelőztem (Timo) Glockot, elég jó előnyt építettem ki vele szemben, aztán a csapattársam és Ricciardo nyomába eredtem. Nyilvánvalóan egy kicsit frusztrált lettem amiatt, hogy az első körben defektet kaptam, de sok pozitívumot vihetünk magunkkal erről a hétvégéről. Különösen az időmérőn mutatott tempónkat, és azt, ahogy óvni tudtuk a gumikat, tehát mindent egybevetve minden igazán jól ment."

Marussia

Timo Glock (19.): "Nagyon nehéz verseny volt ma. Egyáltalán nem volt az autómnak balansza, nem volt végsebessége sem. Nem volt esélyem arra, hogy beletapossak a gázba a második-harmadik kör után. Nagyon komolyan leesett a hátsó gumik teljesítménye, minden alkalommal, amikor oda akartam lépni, a hátsó gumik fékezéskor blokkoltak, és nem volt stabil az autó fékezés közben. Sajnos, ez egy olyan hétvége volt, amelyből tanulnunk kell, és gyorsan magunk mögött hagyni. Elég összetett utunk volt a péntektől vasárnapig, visszafelé haladva meg kell néznünk a beállításoknál hozott döntéseinket, hogy megértsük, hogyan tudnánk fejlődni, és, hogy egy továbbfejlesztett csomaggal dolgozni Barcelonától kezdve."

Charles Pic (-): "Természetesen csalódott vagyok, mivel a verseny kemény volt, de én igazán elégedett voltam az autóval, és jól is vigyáztam a gumikra. A pálya kihívást jelentő körülményei ellenére is képes voltam nyomni a gázt, szerintem elég jól álltunk a Caterhemek tempójához képest. Sajnos a 24. körben problémám akadt a pneumatikus szelepvezérlési rendszerrel, nem volt más választásom, mint, hogy kiálljak a versenyből. Ez frusztráló volt számomra, és a csapat számára is, mivel egész hétvégén keményen dolgoztunk, hogy előrébb lépjünk az autóval. Most, hogy Európába megyünk, általában véve elégedettnek kell lennünk az első versenyekkel, de most a Spanyolországra tervezett fejlesztésekre kell koncentrálnunk."

HRT

Pedro de la Rosa (20.): "Kemény verseny volt, de mindkét autóval célba értünk, és ez pozitív a csapat számára. Az az igazság, hogy nem volt olyan a ritmusunk, amilyet reméltünk. Gyorsulnunk kell egy körön, mert egy stabil alapról építkezve harcolni akarunk a riválisainkkal. A mai versenyen nem volt meg a ritmusunk. Ha visszatekintünk, akkor látható, hogy hatalmas lépést tettünk előre, de még nem lehetünk elégedettek ezzel. Sokat fejlődtünk, de még csak most vagyunk ott, ahol Ausztráliában lennünk kellett volna. Nagyon jó dolgozóink vannak, és egy új munkahelyünk, ahol elkezdhetünk építkezni egy jó alapra, ez most a legnagyobb pozitívum. Most az autón akarunk ismét dolgozni, új dolgokat akarunk kipróbálni. Igazán várjuk már Európát!"

Narain Karthikeyan (21.): "A mai rajtom jól sikerült, de aztán az első pár kör igazán kemény volt, mert mindenhol poros volt a pálya. sikerült Pedro mögé kerülnöm, de azt hiszem, túl keményen nyomatam a gázt, mivel az első etapomban gyorsan kimúltak a gumijaim. Az első kiállásom után sokat javultam, onnantól kezdve egyenletes köridőkre voltam képes. Négy kiállásos stratégián követtünk, szerintem ez jól ment, a kockás zászlónál csak fél másodperccel voltam Pedro mögött. Szélsőségesen jó volt a versenytempóm, ebben a szezonban eddig ez volt a legjobb versenyem, nagyon boldog vagyok."

Williams

Bruno Senna (22.): "Mindent helyesen csináltunk az első körben, de sajnos küszködtem, hogy tartsam az előttem haladók iramát. Úgy gondolom, agresszív beállításokat választottunk mára, és nem voltak megfelelők. A végén erős vibrációt éreztem a fékpedálnál, a mérnökök nézték, hogy mi okozhatja ezt. Tovább nyomtam a gázt, mert sosem lehet tudni, mi következik, viszont a vibráció még rosszabb lett, ezért úgy döntöttünk, hogy kiállok a bokszba, elkerülve egy baleset kockázatát. Elszomorító a végkifejlet a két pontszerzés után, de még hosszú a szezon."

Pastor Maldonado (-): "Az 1-es kanyar kijáratánál defektet kaptam és megpördültem az egyenesben. Csalódott vagyok, mert a tempónk megfelelő volt. A mezőny végéről indulva minden körben harcoltam, az autó jól reagált, sikerült sok pozíciót javítanom. Úgy érzem, ma pontokat szerezhettünk volna."