Vágólapra másolva!
Az indiai csapat kevésnek találja a 25 ezer eurós kártérítést, amit azért kaptak, mert az akkori Lotus istálló az ő szellemi tulajdonukat is felhasználta 2010-es autójuk tervezéséhez. A Force India ezért fellebbez, és az FIA-t is kéri az ügy vizsgálatára.

Az Aerolab nevű, elsősorban aerodinamikai alkatrészeket gyártó vállalat 2009-ig a Force India partnere volt, azonban a csapat nem fizette ki időben a számláit, ezért megszakították az együttműködést. Az Aerolab szinte azonnal talált új partnert, és 2010-ben az akkor még Lotus néven induló istállónak (a jelenlegi Caterham) terveztek aerodinamikai elemeket. A Force India még abban az évben beperelte az istállót és egykori technikai partnerét, azzal vádolva őket, hogy a Lotus számos alkatrészének tervezéséhez az ő szellemi tulajdonuknak tekintett adatokat is felhasználták.

Az ügyben múlt héten született döntés a londoni Legfelsőbb Bíróságon, ahol úgy ítélték meg, az Aerolab és a Lotus valóban felhasználta a Force Indiától szerzett adatokat néhány kisebb alkatrész tervezéséhez, a szisztematikus másolás vádja alól azonban felmentette őket. Az Aerolab azzal védekezett, hogy a Lotussal kötött szerződésük előtt nem volt idejük letörölni minden adatot a számítógépes CAD-programjukból, és néhány szakember megtartotta korábbi munkájának egy részét.

A Force Indiának - amellett, hogy a korábbi elmaradásaik miatt 850 ezer euró kifizetésére kötelezték őket - 25 ezer eurós kártérítést ítélt a bíróság, ők azonban egyáltalán nem elégedettek az ítélettel. "A fellebbezés lehetőségét fogjuk kérni a bírótól, az ítélet számos pontjával nem értünk egyet" - nyilatkozta a Force India helyettes csapatfőnöke, Robert Fernley, aki hozzátette, még nem döntötték el, pontosan mely pontokat fellebbezik meg, az egyik azonban biztosan a kártérítés összege lesz.

"Az ítéletet nem lehet megfellebbezni, hiszen a kihirdetése eskü alatt történt" - folytatta. "De több kártérítést akarunk. Azt viszont nem tudhatjuk, hogy megkapjuk-e a kívánt összeget, vagy egyáltalán elfogadják-e a fellebbezés benyújtását."

A Force India szeretné, ha a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) is kivizsgálná az ügyet, szerintük ugyanis előfordulhat, hogy a Lotus a Forma-1 működését meghatározó keretszerződésben, a Concorde Agreementben lefektetett szabályokat is megszegte. Az FIA azonban további bizonyítékokra vár, mielőtt eldönti, vizsgálatot indít-e az ügyben. A Lotus/Caterham egyik közvetlen ellenfele, a Marussia már írt is az FIA-nak - ők is a szerződés megszegésére gyanakodnak.

"Nem tudom, miért kell nekik még több bizonyíték az ügyben, mikor a brit Legfelsőbb Bíróság már meghozta az ítéletet" - nyilatkozta Fernley. "Ha a Marussia már írt nekik, akkor kötelességük figyelembe venni az ügyet."

"El fogjuk küldeni a vizsgálataink eredményét az FIA-nak" - tette hozzá. "Számukra az nem lényeges, hogy mi visszamegyünk-e a bíróságra, és kapunk-e több kártérítést, vagy nem. Az viszont érinti őket, hogy megsértették-e a Concorde Szerződést."