Vágólapra másolva!
Mert valójában nem is volt lassabb, csak nem tudta elég gyorsan felmelegíteni a gumikat. Button számára váratlan volt a McLaren melbourne-i fölénye.

Lewis Hamilton hiába hódította el meggyőző fölénnyel a pole pozíciót az idénynyitó Ausztrál Nagydíjra, már a rajtnál elvesztette a vezetést, aztán nem tudta tartani a lépést csapattársával, Jenson Buttonnal, végül balszerencsésen időzített második bokszkiállása révén a második hely is kicsúszott a kezéből. Akkor zavarta, hogy nem sikerült megértenie, miért maradt le, ám azóta megtalálta rá a választ.

"Leültem a mérnökeimmel áttanulmányozni az adatokat. Kiderült, hogy a rajtnál volt egy kis gond a kuplunggal: nem az én hibámból, de most már tisztában vagyunk vele, a jövőben hogyan küszöbölhetjük ki" - idézi Hamiltont a McLaren szepangi előzetese. "A versenytempóm többé-kevésbé hasonló volt Jensonéhez, ő azonban rendkívül gyorsan be tudta melegíteni a gumikat, a rajtnál és az újraindításnál ezért húzott el tőlem."

Hamilton úgy véli, bár a McLaren a hétvégi Malajziai Nagydíjon is gyors lesz, számolnia kell az ellenfelek erősödésével. "Szerintem a Mercedes AMG-nek és a Red Bull Racingnek is maradtak tartalékai, ezért mindkét csapat nagyon gyors lesz az időmérőn és a versenyen" - mondta. "Malajziában tisztább képet kapunk majd az erőviszonyokról, de a fejlesztések gyorsasága fogja eldönteni a Red Bull, a Mercedes, a Lotus és a Ferrari között zajló küzdelmet."

Button elismerte, hogy a McLaren melbourne-i tempója őt magát is váratlanul érte. "Természetesen elvégeztük a magunk számításait a téli teszteket követően, de soha nem lehetünk biztosak benne, hogy az előszezonban melyik csapat milyen üzemanyagszinttel köröz, és ki rejtegeti a valódi tempóját" - magyarázta.

Szerinte a McLaren egyik erőssége éppen a szezon közbeni fejlesztési potenciálja, ezért a csapat képes lesz megőrizni a helyét az erősorrendben. Malajziai esélyeiről Button azt mondta, a McLaren ott a pálya jellegzetességeiből adódóan még a melbourne-inél is erősebb lehet. "Az autónk remekül működik a gyors részeken - ezt láthattuk a téli tesztelés során. A hétvége legnagyobb kihívása ezért az lesz, hogy belőjük a helyes balanszot" - mutatott rá.