Vágólapra másolva!
A Forma-1 gumiszállítójának sikerült megállapodnia az egyik csapattal, hogy megveszi a tavalyi autóját tesztelés céljára, azt azonban egyelőre nem árulják el, hogy melyikkel.  

Elhárult az akadály az új tesztautóra vágyó Pirelli elől, mivel a Forma-1 gumiszállítójának sportprogramját irányító Paul Hembery elárulta, sikerült megállapodniuk az egyik csapattal a 2011-es modelljük átvételéről. "Megvan (az autó). Nagyjából egy hét múlva bejelentjük ezt, de először a csapatokat tájékoztatjuk róla" - mondta az Autosportnak.

A Pirellinek azért kell váltania, mert az eddig használt 2009-es Toyota elavult, és a jövő évi abroncsok vizsgálatához frissebb modellre van szükségük. Ebben viszont nem igazán partnerek az istállók, mert attól tartanak, előnyre tehet szert az, akinek az autóját megveszi az olasz vállalat. Az még nem tisztázott, hogy kit bíznak meg a teszteléssel.

"Gondolhatják, hogy olyan embert akarunk, akinek van tapasztalata. Mérlegeljük a lehetőségeinket" - mondta Hembery. "Fontos döntés előtt állunk. Nem szeretnénk, ha valaki úgy ülne be az autóba, hogy meg akarja mutatni, az F1-ben van a helye, aztán teljes gázt ad, és minden második körben megpördül. Nagyon különleges munkáról van szó."

Eddig Nick Heidfeld, Romain Grosjean, Pedro de la Rosa és Lucas di Grassi volt a Pirelli tesztpilótája, a szempontok alapján a lehetséges jelöltekhez csatlakozhat például Jarno Trulli, Vitantonio Liuzzi és Adrian Sutil.

Forrás: AFP
Forrás: AFP

Az idei szezonra négyből három gumikeverékén is módosít a Pirelli, hogy csökkenjenek az abroncstípusok közti különbségek. Tavaly mindegyik nagydíjhétvégén bevetették a lágy keveréket a kedvező tulajdonságai miatt, azonban készen állnak rá, hogy most tovább puhítsák, ha nem kopik eléggé. Hembery szerint ez bekövetkezhet, bár egyelőre nem érzi garantáltnak.

"Óvatosan kell levonni a következtetéseket (a tesztekből). Jobb lehetőség nyílik erre, miután lesznek adataink a versenyekről" - jelentette ki."Úgy gondolom, nagyobb amortizációt szeretnénk látni a lágy keveréktől, de kérdezzenek meg azután, hogy túlleszünk Malajzián, ahol 50 fokos a pálya."

A szakember hozzátette, a májusi Monacói Nagydíj előtt semmiképpen sem módosítanak a gumik összetételén.