Vágólapra másolva!
A HRT versenyzője szerint a lágyabbá tett gumiknak nem lesz érdemi befolyása a boxkiállások számára.  

A Pirelli 2011-ben azt a feladatot kapta, hogy az izgalmasabb versenyek és a változatosabb boksztaktikák érdekében kevésbé tartós gumikat készítsen, amit olyannyira teljesített, hogy a tavalyi szezon első felében gyakran három-négy kerékcserét iktattak be a versenyzők. A Török Nagydíjon egy új rekord is született száraz időben: összesen 82 alkalommal jártak a bokszutcában az autók.

Az olasz gyártó módosít az idei évre szánt keverékein, a szuperlágy kivételével az összeset puhábbá teszi, valamint átalakítja a hátsó gumik szerkezetét is. A gumitípusok közti különbségek mérséklésétől azt várják, hogy fordulatosabbá válnak a futamok, mivel a remények szerint szívesebben választják majd a keményebb abroncsokat a versenyzők.

A HRT tapasztalt pilótája, Pedro de la Rosa viszont nem számít erre. "Nem gondolom, hogy jelentős változás lesz, mert továbbra is legalább két vagy három bokszkiállásra számíthatunk, ha nem még többre" - idézte őt az Autosport. A spanyol úgy véli, a kemény gumi lágyítása miatt maradnak a többszöri kerékcserék, ennek az intézkedésnek azonban örül. "Ez a kisebb csapatokat segíti, például bennünket, mert több problémánk lenne a kemény keverékkel (ha nem változtattak volna rajtuk), főleg hidegben" - mondta.

A Pirelli már közzétette, hogy az első három nagydíjon mely gumikat bocsátják a mezőny rendelkezésére: Ausztráliában és Kínában a lágy és a közepes, Malajziában a közepes és a kemény keverékű abroncsok lesznek használatban.