Vágólapra másolva!
A hétfőn színre lépett C31 elődjének logikus továbbfejlesztése, néhány visszafogott újítással. A rendszeres pontszerzésre fognak törekedni vele.

A csapat közleménye szerint a "radikális evolúció" jegyében készült a Sauber új modellje, a C31, amivel szeretnének előrelépni a tavaly elért konstruktőri 7. helyről. "Igyekezni fogunk ugyanolyan erősen kezdeni a szezont, mint 2011-ben, de megőrizni azt a teljesítményt az év egészében is" - mondta a csapatfőnök, Peter Sauber. "A célunk az lesz, hogy rendszeresen pontot szerezzünk, s így a korábbinál sokkal előkelőbb helyen végezzünk a világbajnokságban."

A hétfőn bemutatott 2012-es Sauber legfeltűnőbb vonása a Ferrariéhoz hasonló, keményen megtörő orr-rész, amely ugyanakkor elörefelé nagyon elvékonyodik, hogy alatta minél szabadabbon áramolhasson a levegő az autó alá. A pilótafülke előtt mindenhol a minimális keresztmetszet elérésére törekedtek. Bár az első futómű a Ferrariéval ellentétben nyomórudas rendszerű maradt, a csapatnál azt mondják, a rugók és lengéscsillapítók elhelyezése az eddigitől eltérő filozófiát tükröz, hátul pedig végre áttértek a modernebbnek számító vonórudas felfüggesztésre. A vonórúd az új, karbonházas, továbbra is a Ferraritól vásárolt, hosszanti elrendezésű sebességváltó elejéhez kapcsolódik.

Forrás: Sauber
Forrás: Sauber

Kattintson a galériához!

"A C31 forradalmi azokon a területeken, ahol újszerű ötleteink voltak, különösen az autó hátuljánál, míg a többi, ahol tudtuk, hogy érdemes megtartanunk a korábbi szemléletet, az evolúció jegyében készült" - árulta el a Sauber főtervezője, Matt Morris.

Az autó farrészét szűkebbre húzták, a hátsó szárnyat pedig továbbra is a véglapok tartják, középső pillére nincs. Az oldaldobozok rövidek, köszönhetően annak, hogy a hűtőket sikerült előre csoportosítani. A hűtők felől áramló levegőt a csapatok többségével ellentétben nem egy közös középső csatornán, hanem két, oldalsó nyíláson át vezették ki. A bukókeret tervezésénél is a tavalyi modellét vették alapul, amely aerodinamikailag hatékonynak bizonyult.

Az eddig nyilvánosságra került képekből nehéz megállapítani a kipufogók elrendezését, mivel azonban a Saubernek tavaly nem sikerült optimalizálnia a befújt diffúzorát, a rendszer betiltásával az ellenfeleihez képest várhatóan sokat fog nyerni. "Tudjuk, hogy az új szabályoknak köszönhetően, a kipufogók egy évvel ezelőtti szerepének csökkenése révén kevésbé leszünk hátrányban" - erősítette meg Morris.

Forrás: Sauber
Forrás: Sauber

Kattintson a galériához!

Riválisaihoz hasonlóan a Sauber is autójának egy alapváltozatát mutatta be, amely már "viszonylag régen" elkészült. "A következő hetekben új alkatrészeket fogunk kipróbálni a tesztelés során, aztán a végső fejlesztési csomagot az első, március 18-i versenyre visszük el, amely Ausztráliában lesz" - mondta Morris. "Az autó ezért teljesen máshogy fog kinézni Melbourne-ben, mint most, a bemutatón."

A Sauber megtartotta tavalyi pilótapárosát, Kamui Kobajasit és Sergio Pérezt, míg a tesztpilótájuk, Esteban Guttiérez, továbbra is versenyezni fog a GP2-ben.