Vágólapra másolva!
Úgy érzik, azért vesztették el a dollármilliókat érő konstruktőri hatodik helyet, mert a Nemzetközi Automobil Szövetség visszakozott a befújt diffúzorok ügyében.

Peter Sauber szerint "bizarr" döntés volt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) részéről, hogy a befújt diffúzorokra vonatkozó tilalmat mindössze egy verseny, a júliusi Brit Nagydíj után feloldotta. A svájci istálló ugyanis a beharangozott szabálymódosításra való tekintettel addigra leállította a köridőben sokat jelentő rendszer fejlesztését. Először a Ferrarival együtt megvétózták a tilalom feloldását, de aztán mégis áldásukat adták rá.

Sauber úgy érzi, emiatt vesztették el a konstruktőri 6. helyet a Force Indiával szemben, amelynek a silverstone-i forduló után még feleannyi pontja volt, mint nekik. "Hiába örülünk, nem felejthetjük el, hogy többet vártunk" - mondta a svájci Blicknek. "A szezon felénél még szilárdan tartottuk a 6. helyet, de aztán gyorsan hátraestünk a Force India mögé. Ennek a befújt diffúzor volt az oka, a gázelvétel melletti befújás."

"Mi leállítottuk a fejlesztését, miután az FIA bejelentette a tilalmat. Ez azonban hibának bizonyult, mivel az FIA később visszakozott, és bizarr módon újra engedélyezte a technológia használatát. Emiatt az idény második felében defenzívára kényszerültünk. Akik rendelkeztek a rendszerrel, előnyhöz jutottak az optimalizálásával, körönként több mint egy másodpercet nyerve."

Forrás: Sauber

Mivel 2012-ben kevés változás lesz a technikai szabályzatban, és éppen a befújt diffúzorra vonatkozó tiltás a legjelentősebb közülük, a Saubernek - más csapatokkal ellentétben - nem kell alapjaiban átépítenie az idei autóját.

"A szabálymódosítások attól eltekintve nem jelentősek, ezért a (2012-es) C31 nem a revolúció, hanem a célzott evolúció elve mentén fog megszületni, bár természetesen sok lesz benne az újdonság" - árulta el Sauber.

A Sauber így is javított egy helyet 2010-es pozícióján, ami a pénzdíjak elosztásánál dollármilliókat ér a csapat számára. A legeredményesebb szezonjuk egyébként a 2001-es volt, amikor ötödikek lettek a konstruktőrök között - igaz, a BMW gyári alakulataként 2007-ben a második helyig jutottak.