Vágólapra másolva!
A Pirelli befejezte saját vizsgálatát Sebastian Vettel abu-dzabi defektjét követően, a gumigyártó szerint a világbajnok abroncsa nem volt szerkezeti hibás.

Sebastian Vettel defekt miatt már az Abu-Dzabi Nagydíj második kanyarjában kiesett, a furcsa eset okait azóta kutatja a Pirelli és a Red Bull. A gumigyártó befejezte saját vizsgálódását, a szakemberek a maradványok alapján kizárták annak lehetőségét, hogy az abroncs szerkezeti hibás lett volna, a szelepen sem találtak rendellenességet.

"Megerősíthetjük, hogy nem szerkezeti hiba okozta Sebastian Vettel defektjét Abu-Dzabiban" - nyilatkozta Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója. "A kerék maradványainak részletes elemzését követően a Red Bull-lal közösen jutottunk erre az álláspontra."

"Nem zárhatjuk ki, hogy valamilyen, a pályára került törmelék tett kárt az abroncsban, de az aszfalt és a kerékvető vizsgálata után nem találtunk erre utaló, egyértelmű bizonyítékot." A Pirelli álláspontja arra utal, hogy az autó versenyre való felkészítése során a Red Bull követett el valamilyen hibát.

Egyes spekulációk szerint a befújt diffúzorral magyarázható Vettel defektje, hibás motorvezérlés vagy bármilyen más technikai hiba miatt a forró gázok túlmelegíthették a kerék környékét. Az Autosport kíváncsi lett volna arra, hogy a Red Bull saját vizsgálata milyen eredményre vezetett, a csapat azonban elutasította a megkeresést.