Vágólapra másolva!
Reakciók a Koreai Nagydíj első napjáról. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal.

McLaren

Lewis Hamilton (1.): "Nem hiszem, hogy az időmérőkön nyújtott teljesítményem az év egészét nézve gyenge volt, csak az utóbbi két versenyen nem tudtam megtenni az utolsó körömet a Q3 végén, ezért a mai eredmény nem volt egészen váratlan. Ugyanakkor a gyorsaságomhoz az egész csapat hozzájárult, folyamatosan javítottunk az autón. Nagyon büszke vagyok mindenkire, aki itt a pályán, vagy otthon, Wokingban keményen dolgozott, hogy visszakerüljünk oda, ahol lenni szerettünk volna. A pole pozíció természetesen csak az első lépés, különösen, mert tudjuk, hogy a holnapi verseny hosszú és kiszámíthatatlan lesz. A pole mindig szép eredmény, és rendkívül büszke vagyok rá, hogy éppen a csapat 700. Forma-1-es nagydíján szereztem meg. Igyekeztünk javítani a rajtjainkon, úgyhogy remélem, holnap meg fogom őrizni a vezetést a pole-ból indulva. A verseny keménynek ígérkezik, nehéz lesz magam mögött tartani a közvetlenül mögülem rajtoló két srácot, de szeretném felelős módon kontrollálni az eseményeket. Mostantól minden energiámmal a futamra koncentrálok."

Jenson Button(3.): "Gratulálok Lewisnak - egész hétvégén nagyon gyors volt, és ma délután egyszerűen nem tudtam elég közel kerülni hozzá. Azt hiszem, az utolsó körömben időt vesztettem a célegyenesre ráfordító kanyarban: a csúcspontjánál véletlenül megnyomtam a fordulatszám-határoló gombját, de amúgy jól érzem magam az autóban. Nem a harmadik helyről szerettem volna indulni, bár innen is jó versenyünk lehet: ezen a pályán sok az egyenes, különösen a rajtvonal után. A 2-es és 3-as kanyar közötti szembeszél miatt az első kör nagyon akciódúsan alakulhat - már alig várom! Az autónk jónak tűnik ezen a hétvégén. Csapatként szép munkát végeztünk, és különösen hálás vagyok a garázsban dolgozó srácoknak, akik múlt éjjel keményen igyekeztek, hogy kicseréljék a kasztnimat. Köszönöm nekik. Holnap kicsit az ismeretlenbe kell fejest ugranunk, mert magas üzemanyagszinttel még nem mentünk. A rajt után kell majd ráéreznünk, hogy az autók hogyan viselkednek feltankolva, aztán pedig arra kell figyelnünk, hogy mi történik a gumikkal egy etap során. Minden együtt vagy a fantasztikus versenyhez. És ami még biztatóbb, ha így folytatjuk,vagyis a pole-okért és győzelmekért harcolunk tovább, nemcsak szépen fejezzük be a szezont, hanem 2012-re is jó alapra teszünk szert."

Red Bull

Sebastian Vettel(2.): "A McLaren nagyon versenyképesnek tűnt tegnap, tudom hogy akkor mások voltak a körülmények, de láthatjuk, hogy tisztességes előnyük van mindenki előtt, beleértve minket is. Extrém gyorsnak tűntek ma reggel a száraz pályán is, de az időmérőn nagyon megszorongattuk őket, és közelebb kerültünk hozzájuk, mint ahogy ők, de akár mi is gondoltuk volna. Tehát azt hiszem, jó munkát végeztünk. Megspóroltuk az összes lágy guminkat, ami azt gondolom, létfontosságú tényező lesz holnap. Délelőttről csak egy hozzávetőleges képünk volt arról, hogy miként viselkedik az autó sok üzemanyaggal, de azt hiszem, jó helyzetben vagyunk. Nincs sok távolság az első kanyarig, a hármas kanyarban lehet támadni, majd meglátjuk. Ez egy hosszú verseny, sok minden történhet, szerintem a gumik elhasználódása kulcskérdés lesz."

Mark Webber(4.): "Az utolsó körömben kicsit kitört az autó hátulja az egyes kanyarban. Megpróbáltam ebből valamit visszahozni a hármas kanyarban, de ekkor már három tizedmásodperc volt a hátrányom, kár hogy ezt már nem lehet visszahozni az utolsó szektorban - ami egyébként nem volt túl rossz az előző körömben. Tehát a negyedik helyről fogunk holnap indulni. Kár, hogy Jenson megelőzött a végén, mert ez azt jelenti, hogy a pálya bal oldaláról fogok indulni, de meglátjuk, hogyan sikerül holnap a verseny. Érdekes lesz a gumikérdés holnap, mert ma különböző stratégiákat láthattunk. Közelebb vagyunk a McLarenekhez, mint gondoltuk, jó kis küzdelem volt négyünk között."

Ferrari

Felipe Massa (5): "Elégedett vagyok a mai teljesítményemmel. Szerintem jó kört sikerült összeraknom a végén, miután a Q3-ban először a Q2-ben már használt szuperlágyakon futottam. Az a benyomásom, hogy most a már a szombati teljesítményünk is javulást mutat, de még mindig négy autó van előttünk, így a rajtpozíciónk többé-kevésbé változatlan. Erre a nagydíjra készülődve sokan aggódtak a gumik kopása miatt, de - legalábbis a ma látottak alapján - kevésbé súlyos a helyzet, mint azt vártuk. Meglátjuk, hogyan alakul a holnap. Magabiztos vagyok: ha semmi szokatlan nem történik, mint az előző néhány versenyen, szerintem jól teljesíthetek. Egy évvel ezelőtt pont itt álltam utoljára a dobogón. Végül szeretném kifejezni részvétemet két ember miatt, akik ma távoztak el tőlünk: Maria Martin Bassi, a feleségem Raffaela nagymamája, és Pasquale Danza, akivel először tíz éve találkoztam, amikor idejöttem a Ferrarihoz, és akivel annyi szép időt töltöttem együtt a pályán, illetve Maranellóban egyaránt."

Fernando Alonso(6): "Nem lehetek elégedett a hatodik hellyel, de ez mutatja a jelenlegi helyzetünket: a McLaren és a Red Bull erősebb nálunk, így egymással harcolunk az ötödik, illetve hatodik helyért. Ilyen a szombat, de talán holnap megismétlődhet valami olyasmi, mint vasárnap Szuzukában, és megint a győzelemért harcolhatunk. Ahol erős a gumikopás, ott általában jó formában vagyunk, de még nem látjuk tisztán a helyzetet, mivel a szuperlágy keverékek viselkedése hosszú etapokon, teli tankkal egyelőre nem ismert. Fontolóra vettük, hogy ezt a gumit használjuk a Q1-től kezdve, de aztán úgy döntöttünk, nem vállalunk túl nagy kockázatot. Ma túl sok időt veszítettünk az első szektorban, ahol nem volt meg a kellő csúcssebességünk. Az utolsó etapomban rögtön veszítettem néhány tizedet az első kanyarban, és aztán már nem tudtam behozni ezt az időt, így úgy döntöttem, nem fejezem be a körömet. Sajnos a rajtrács piszkos oldaláról indulok, ami itt nagy hátrány lehet, így remélem, nem veszítem el a pozícióm Nico Rosberggel szemben. Rajta kell tartanunk a szemünket az előttünk folyó történéseken, és a saját előnyünkre kell fordítanunk a stratégiát. Az új szárny? Nem szeretek az egyes elemekről beszélni: egyrészt, szerintem ez a mérnökök dolga, másrészt inkább csak a csapattal osztom meg a gondolataimat.

Mercedes

Nico Rosberg(7.): "Nagyon elégedett vagyok a mai nappal. Mindig kompromisszumot kell kötni ahhoz, hogy a beállítások az időmérőn és a versenyen is megfelelőek legyenek, különösen akkor, ha ilyen kevés időt tölthetünk száraz pályán, ezért örülök, hogy megspóroltunk egy szett opciós (szuperlágy) gumit. Holnap nehéz lesz utolérni az első hat helyezettet, de remélhetőleg jól fogok rajtolni, és nyerek néhány helyet. A gumik szempontjából érdekesnek ígérkezik a verseny, mert sok kerékcsere lesz, és bízom benne, hogy a szerelőink ismét nagyszerű munkát fognak végezni."

Michael Schumacher(12.): "Hogy a mai időmérő pozitívumaival kezdjem, megspóroltam két szett opciós (szuperlágy) gumit, ami mindig jól jön. Másrészt nagy kár a történtekért. A Q1-ben még minden rendben ment, és annak alapján, amit normális esetben várhatunk a gumiktól, helyes döntés volt, hogy a Q2-ben csak egyszer menjek ki a pályára. Sajnos azonban mindjárt éreztem, hogy valami nincs rendben, amint kihajtottam a bokszból, mert az autóm rázkódni kezdett. Ezek után csak abban bízhattunk, hogy elég nagy lesz az előnyünk, és a legjobb tíz között tudunk maradni, de nem így történt. Most alaposan meg kell vizsgálnunk, hogy pontosan mi volt a probléma, és arra kell koncentrálnunk, hogy a holnapi versenyen minél több helyet javítsunk."

Renault

Vitalij Petrov(8): "Elégedett vagyok a mai erőfeszítéseinkkel. A nyolcadik helyre büszkék lehetünk, és így jó esélyem van rá, hogy holnap a mezőny elejébe kerüljek. Kicsit meglepődtem, hogy milyen lelkesen kimerészkedtünk újra a Q3-ban, de végül is nem tudtunk második mért kört teljesíteni. A pálya elég sima, és ma jó tapadást biztosított ezeken a gumikon. Csapatként fantasztikus munkát végeztünk, és a legfontosabb, hogy műszaki probléma nélkül készülünk a holnapra."

Bruno Senna(15): "Eddig egy kicsit nehezen alakult a hétvége, és a ma sem ment mindent terv szerint. Ez az első rossz időmérős eredményem idén, és remélem az utolsó is! Az ilyesmi megtörténik - néha egyszerűen nem sikerül mindent kihoznod az autóból, amikor kellene. Vitalij remek munkát végzett, így láttuk, hogy a kocsi egyenletesen teljesít, és nagy potenciál van benne a versenyre. Az autóm rendben volt: valószínűleg nem tettem meg elég kört ahhoz, hogy eléggé nyomjam a gázt, amikor már számított volna az időmérős etapomon. Csak néhány kanyarban maradok el Vitalij idejétől, és mindössze ennyi a különbség a Q2 és a Q3 között. Nem ideális így ünnepelni a születésnapom, de holnap jobb napunk lehet."

Force India

Paul di Resta(9): "Az egész edzésen meglehetősen erősnek tűntünk, ugyanakkor teljesítmény tekintetében nagyon közel álltunk a körülöttünk lévő autóikhoz - szóval szoros időmérő volt. Jó, hogy bekerültünk a Q3-ba, és ezzel erős pozícióból várom a holnapot, különösen, hogy a rajtrács tiszta oldaláról indulok. A versenyen fontos lesz, hogy agresszív stratégiát válasszunk, mivel van néhány gyors autó mögöttünk, köztük egy Mercedes, és keményen kell dolgoznunk, hogy sakkban tartsuk őket. Nem lesz egyszerű, mivel úgy gondolom, a DRS zóna elég hatékonynak bizonyul majd ezen a pályán. Szóval holnap kemény munka vár ránk, de úgy indulunk neki a versenynek, hogy hiszünk a pontszerzésben."

Adrian Sutil (10): "Azt figyelembe véve, hogy az edzéseken csak korlátozott idő állt rendelkezésünkre száraz pályán gyakorolni, szerintem elégedettek lehetünk a mai teljesítményünkkel. Jó eredménynek számít, hogy mindkét autónk bekerült a top tízbe, és innen erős versenyt teljesíthetünk. Úgy döntöttem, spórolok a gumival a Q3-ban, és szerintem ez volt a helyes döntés. Előnyt jelent, hogy ennyi új szettem van a versenyre, ezt már sok versenyen tapasztalhattuk idén. A rajtrács piszkos oldaláról indulni nem ideális, de az első kanyarig nem vezet hosszú út, szóval majd meglátjuk, hogyan alakul a rajt."

Toro Rosso

Jaime Alguersuari (11.): "Mondhatjuk, hogy jól sikerült az időmérő a csapat számára. Remek munkát végeztünk tegnaptól kezdve, az autó már akkor jónak tűnt a vizes pályán. Azt hiszem, mostanra sikerült jobban megértenünk néhány Szuzukában bemutatott fejlesztést, és a legtöbbet hoztuk ki belőlük. A hosszú etapom is bíztatóan alakult, mivel a vártnál kisebb volt a gumikopás, így ez valószínűleg nem jelent majd gondot holnap. Sokat várok a versenytől, remélhetőleg elég pontot szerzünk majd, hogy közel férkőzzünk a Sauberhez, amelynek versenyzői mögülünk indulnak majd a rajtrácsról. Ami a reggeli, (Sebastian) Vettellel való incidensemet illeti, számomra egyértelmű a történet: én hossz etapot teljesítettem, ő pedig egy gyors körön volt, így elengedtem. Aztán hibázott, és mögém került, de újra felzárkózott rám. Nem lehet folyton elengedni valakit. Tudom, hogy könnyebb lett volna számára, ha újra félreállok, de nekem is dolgom volt, elég adatot kellett gyűjtenem, hiszen a tegnapi eső miatt semmilyen információnk nem volt száraz pályán a hosszú etapokról. Sajnálom, de meg kell érteniük az én álláspontomat is.

Sébastien Buemi (13.): "Meglehetősen elégedett vagyok a mai időmérőn nyújtott teljesítményemmel, még úgy is, hogy nem igazán a 13. helyet céloztuk meg. Mindenesetre egyre közelebb kerülünk a Q3-hoz, ami nagyon fontos. Az autó fejlődését jelzi, hogy csak 2 tizeddel csúsztunk le a top tízről. Biztos vagyok benne, hogy egy kicsit többet is nyújthattam volna, de még így is jól állunk holnapra nézve, főleg azt figyelembe véve, hogy hosszú etapon erősek voltunk a ma reggeli edzésen, ahol a gumikopásról is jó képet kaptunk. Ez elvileg azt jelenti, hogy felkészültünk a versenyre, amelyen így minden okunk megvan egy jó eredményben reménykedni."

Sauber

Kamui Kobajasi(14.): "Eddig elég nehéz dolgunk van itt. A 14. hely nyilvánvalóan nem az, amiben reménykedtünk, elég messze kerültünk a versenytársainktól. A fő probléma még mindig a tapadás hiánya, ami több dolog kombinációjának köszönhető. A Q2-ben futott köröm rendben volt, nem foghatom a forgalomra, és nem is vétettem hibát. Ennél jobbat nem tudtam volna elérni ma. Holnap a verseny azonban más tészta lesz. A pénteki változékony idő miatt - amikor esett - nem volt sok tapasztalatunk arról, hogy milyen ezen a pályán menni magas üzemanyagszinttel azokkal a gumikkal, amik itt rendelkezésünkre állnak. Erre való tekintettel csak holnap fogunk többet megtanulni, remélem, ez a mi kezünkre játszik majd."

Sergio Pérez(17.): "Számomra ez egy nagyon rossz időmérő edzés volt. Csak egy órát mehettünk szárazon, és nekem a pálya is új. Nem voltam elégedett a balansszal, és az autó beállításaival. Egyáltalán nem éreztem magam magabiztosan az autóban. Az utolsó köröm a Q2-ben különösen rossz volt, mert nem volt jó a fékelosztásom, és blokkoltak az első kerekeim. Most rossz rajthelyem van, ezért szerintem egy agresszív versenystratégiához kell folyamodnunk."

Williams

Pastor Maldonado(16.): Nem tudtam sokat menni kevés üzemanyaggal ma reggel, csak négy mért kört, és ez a pálya nem könnyű, különösen a második és a harmadik szektorban. Szerintem volt pár jó köröm az időmérőn, a Q1-ben és a Q2-ben is. Kicsit messze vagyunk a legjobb tíztől, tehát szükségünk van arra, hogy tovább dolgozzunk. Holnap új nap virrad ránk, sok új gumink van, ami fontos a versenystratégia szempontjából."

Rubens Barrichello(18.): "Az első köröm a Q1-ben elég jó volt, de a gumik kezdtek elfogyni a harmadik körre. Mivel úgy döntöttünk az időmérő előtt, hogy spórolunk a gumikkal, félbehagytam a kört, és bejöttem. A legjobb döntést hoztuk, amit lehetett az autó pillanatnyi képességeit figyelembe véve."

Lotus

Jarno Trulli (20): "Szerintem rendben volt a mai teljesítményünk, de ennél nyilvánvalóan egy kicsit többet is kihozhattunk volna az autóból. Reggel remek beállításokat találtunk, és a tapadás is nagyon jó volt, de délután egyszerűen nem ezt éreztem, így nem tudtam mindent kihozni az autóból. Így is meglehetősen elégedett vagyok azzal, ahol jelenleg állunk - jóval megelőzzük a mögöttünk lévőket, és versenytempóban elég közel vagyunk néhány előttünk álló csapathoz, szóval holnap csak egy újabb jó rajt kell, és rendben leszünk."

Heikki Kovalainen(19.): "Ez valószínűleg egész évben a legjobb időmérő köröm volt. Magyarország után szerintem most hoztam ki újra mindent az autómból, ami lehetséges volt, ráadásul a pálya összes szektorában, és jó érzés, ha ilyen szinten sikerül teljesíteni egy mért kört. Tegnap este keményen dolgoztunk, így az autónk balansza ma illett a száraz körülményekhez, és holnap is fog. Ezt elértük, úgyhogy bizakodva várom a holnapi versenyt. Nagyon érdekes lesz látni, hogy mi történik a gumistratégiákkal, de ha a szuzukai tempónkat tartani tudjuk, nem leszünk vészesen lemaradva."

Virgin

Timo Glock(21): "Eddig remekül alakult a hétvége, és a mai nap is nagyon simán ment az elmúlt néhány versenyhétvégéhez hasonlítva, ahol valamivel több problémánk volt a beállításokkal. Az autó tegnap remekül muzsikált a vizes pályán, aminek köszönhetően ma nagyon kényelmesen éreztem magam, mivel ha a kocsi jó a vizes pályán, elvileg szárazon is annak kell lennie - és reggel így is volt, már az első körtől. Csak a beállítások finomhangolásán dolgoztunk, mivel itt elég nagy a tapadás, és ez fekszik az autónknak. Jó kört raktam össze az időmérőn, egy apró hibát elkövettem az 5-ös kanyarban, amivel veszítettem egy kis időt, de összességében ma 0,9 másodpercre voltunk a Team Lotustól. A csapat jó munkát végzett, különösen a mérnökök dolgoztak remekül együtt, hogy minden rendben legyen. Most arra kell koncentráljunk, hogy versenytávon vigyázni tudjunk a gumikra, aztán meglátjuk, mit tehetünk holnap."

Jérome D'Ambrosio(22): "Nem alakult jól számomra ez a nap. Nincs meg a tempóm, és ez egész hétvégén így volt. Valami nyilvánvalóan rosszul működik, bár nem vagyok benne biztos, hogy ez miből ered, úgyhogy ki kell elemeznünk, hogy holnapra megértsük."

Hispania

Vitantonio Liuzzi(23.): Mindent egybevetve eléggé elégedett vagyok a balansszal, az autó elég jól reagált. Ez egy jó szombatunk volt. Az időmérőn pár tizeddel elmaradtunk az egyik Virgintől, és egy kicsit többel a másiktól, meg kell értenünk ennek a különbségnek az okát. Sokat vesztettünk a harmadik szektorban a szemcsésedés miatt, ez kulcs lesz a holnaphoz, mert a verseny nagyon kemény lesz. Sok gond lesz a gumikkal, különösen a szuperlágyakkal, sok kerékcserére készülünk. Jókor jó helyen kell lennünk, hogy megpróbálhassuk megverni a legközelebbi vetélytársainkat."

Daniel Ricciardo(24.): Reggel volt néhány problémánk, a fiúk megpróbálták kijavítani őket, és sikerült is, még a szabadedzés vége előtt. De délután, rögtön az első mért körben a versenymérnököm szólt a rádión, hogy jöjjek be a bokszba, mert lát valami problémát az adatokból. Biztos vagyok benne, hogy megoldjuk, és egy jó versenyünk lesz holnap. A mai napot nézve, legalább megtettünk néhány kilométert, az is jobb, mint a semmi."