Vágólapra másolva!
Az Olasz Nagydíj legérdekesebb részét Michael Schumacher és Lewis Hamilton parádés csatája szolgáltatta, amely Hamilton belső kamerájából még élvezetesebb.

A monzai verseny igazából két dolog miatt marad emlékezetes, Alonso és Schumacher kiváló rajtja mellett Schumacher és Hamilton szenzációs csatájára fokozta leginkább az izgalmakat.

Arról a nemzetközi sajtó is elvitatkozott, hogy a hétszeres világbajnok minden manővere szabályos volt-e, de a közönséget ez a legkevésbé sem érdekelte, hiszen a két világbajnok az utóbbi idők egyik leglátványosabb csatáját vívta. A két versenyző csatája azért is izgalmasnak igérkezett, mert mindketten nagyon jók a test-test elleni küzdelemben, sokszor a szabályok határait súrolva védekeznek vagy támadnak.

Az utolsó nyolc kör a Schumacher - Hamilton csatából

Schumacher hozta is a formáját, deHamilton önmagához képest kifejezetten visszafogott volt, bár ebben szerepet játszhatott az is, hogy mostanában sokszor figyelmeztették a pályán tanúsított magatartásáért. Az biztos, hogy a mezőny egyik legjobb csatázója visszafogta magát, nem volt annyira elsöprő, mint szokott, bár a végsebesség problémája sem tűnt megoldhatónak. A felvételeken látszik, hogy a McLaren kinyitott hátsó szárnnyal is "csak" 330 km/órás végsebességre volt képes, miközben Schumacher Mercedese a DRS használata nélkül is gyorsabb volt.

Éppen ezért a lassabb részeken volt esélye előzni, de ott rendszerint Schumacher nem adott neki elég helyet. Hamilton valamiért görcsösen a célegyenesben és a második sikánnál (Roggia) erőltette az előzést, odáig elhasznált minden energiát a KERS-rendszerből.

Forrás: AFP

Csak két körrel a tényleges előzés előtt jött rá, hogy jobban jár, ha a két jobbos Lesmo kanyar utánra tartogatja a KERS-t, hiszen arra az egyenesre rendszerint jobban fordult rá, és ott is volt egy DRS-zóna. Ráadásul itt az autója nem futotta ki a végsebességét, tehát nem kellett tartania a letiltástól. Nem tudni, hogy a csapattól szóltak rá, vagy ő gondolta át jobban a stratégiáját, de a KERS tartogatása elég hamar eredményt hozott neki.

Sajnos a felvételen pont az előzés nem látszik, de az előző körök alapján eleve nagyobb sebességgel fordulhatott be, majd az egyenes elején a KERS-szel még jobban utolérhette Schumachert, majd a DRS-zónában még a szárnyat is nyithatta. Ez meghozta az eredményt.