Vágólapra másolva!
Reakciók a Magyar Nagydíj első napjáról. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal.

McLaren

Lewis Hamilton (P1: 1., P2: 1.): "Nagyszerű érzés ilyen jól kezdeni a hétvégét! Boldog vagyok, mert sokkal simább péntekünk volt, mint a Nürburgringen. Az autó egészen versenyképesnek tűnik, figyelembe véve, hogy milyen beállításokat és üzemanyagszintet használtunk. Ugyanakkor nem szabad a pénteki eredményeknek túl nagy jelentőséget tulajdonítani: a pálya és a hőmérséklet is változhat holnapra. Mindent összevetve úgy vélem, körülbelül olyan a tempónk, mint Németországban, ami biztató a hétvégére nézve. A srácok nagyon keményen dolgoztak a gyárban: több új alkatrészt is kaptunk erre a hétvégére, mindenki rengeteget tett azért, hogy ilyen rövid alatt elkészüljenek és ideérjenek a pályára."

Jenson Button (P1: 5., P2: 3.): "Problémamentes péntekünk volt, sikerült sok kört teljesítenünk, és rengeteget dolgoztunk a beállításokon, szóval jól alakult a napunk. Nagyon elégedett vagyok azzal, amerre haladunk az autót illetően. Az első és az utolsó szektorban erősek vagyunk, az elsőben én, az utolsóban Lewis volt a leggyorsabb (és a középsőben is - a szerk). Ha ezeket a részeredményeket sikerül összerakni, nagyon jók leszünk. Élvezem a vezetést a Hungaroringen, azt hiszem, néhány további finomítással versenyképesek lehetünk. Remélem, hogy a győzelemért harcolhatok majd, de persze mások is ezt gondolják magukról. Úgy tűnik, a Ferrarinak és a Red Bullnak is erős hétvégéje lesz, de ez csak jó a Forma-1 számára."

Ferrari

Fernando Alonso(P1: 3., P2: 2.): "Először is szeretném megköszönni mindenkinek a jókívánságokat 30. születésnapon alkalmából! Külön köszönöm Bernie-nek, hogy felkeresett, illetve az újságíróknak, akik a sajtótájékoztatón köszöntöttek fel. Nagyszerű érzés itt ünnepelni a Ferrarival, a csapattal, amellyel 35 éves koromig biztosan együtt leszünk... Sikerült teljesítenünk a mai napra tervezett programot, ami mindig jó kezdet egy versenyhétvégéhez. Most elemeznünk kell az adatokat és meg kell találnunk a lehető legjobb beállításokat az időmérőre és a versenyre. Örülök, hogy sok kört tudtam teljesíteni, ez főleg a gumik elhasználódásának megismerésében segített, ami ezen a pályán meghatározó tényező. Az aszfalt, ahogy az a hungaroringi péntekeken lenni szokott, még nagyon piszkos, de tudjuk, hogy az idő előrehaladtával egyre jobb lesz, vasárnap délután már sokkal több gumi lesz felhordva rá, mint most. A McLarenek nagyon erősnek tűnnek, akárcsak múlt hétvégén. Meg kell próbálnunk gyorsabbá tenni az autót, különösen a pálya harmadik szektorában, ahol a szokottnál több problémával küszködünk."

Felipa Massa(P1:6., P2: 6.): "Nagyon sok munkát végeztünk, főleg a Pirelli két gumikeverékének összehasonlításával. Az első tapasztalatok azt mutatják, hogy az abroncsok elhasználódásának mértéke a lágy és a szuperlágy keverék esetében is nagy, ami meghatározó a versenystratégia szempontjából. Azt hiszem, szoros csatára számíthatunk a három szokásos csapat, azaz a Red Bull, a McLaren és a Ferrari között. Nem lesz egyszerű jó rajtpozíciót szerezni, de mindent meg kell tennünk ennek érdekében, mivel ezen a pályán még most is nagyon nehéz előzni. A szuperlágyakon teljesített első körömben nem tudtam jó időt futni, mert a 9-es kanyarban lecsúsztam az ideális ívről, szóval a mai köridőm nem tükrözi hűen, hogy mire vagyok képes. Mivel a gumik hamar elhasználódnak, muszáj rögtön az első körben a legjobbat nyújtani. Reggel azt mondtam Fernandónak: Kezdesz olyan öreg lenni, mint én! De a viccet félretéve: ez egy fontos nap számára, úgyhogy ismét csak a legjobbakat kívánom neki!"

Red Bull

Sebastian Vettel (P1: 2.,P2: 5.): "Érdekes módon ma nem feküdt úgy az autó és a pálya, ahogy tavaly, a McLaren és a Ferrari viszont nagyon gyors volt, úgyhogy kemény csata várható. Nem hiszem, hogy a KERS és a DRS sokat nyomnak majd a latba a versenyen, egyértelmű, hogy az új gumik játszhatják majd a főszerepet a versenyen. Hogy mi ez a kötés a kezemen? Csak egy kis apróság, de tudják, milyenek a férfiak: szeretnek nagy feneket keríteni kis dolgoknak is!"

Mark Webber (P1: 4., P2: 4.): "Ma reggel elkövettem egy hibát, amikor rámentem a vizes rázókőre és megpördültem. Sajnos az autóm orra a falnak csapódott, viszont nagy szerencse, hogy csak az orrkúp és az első szárny sérült, könnyedén megjavíthattuk az autót a második edzésre. Délután nagyon sok időt tölthettem a pályán, és rengeteg értékes információval gazdagodtunk, ami után egyértelműen kijelenthető, hogy megint a gumikkal lehet majd a legtöbbet trükközni. A Ferrari és a McLaren egyértelműen jól teljesítenek itt, ahogyan ezt tették az elmúlt években is, nem csoda, hogy ilyen jó időket értek el már most, ami még keményebb munkára inspirál minket is."

Mercedes

Nico Rosberg (P1: 7., P2: 7.): "Ez a pálya igazán komoly kihívás elé állítja az embert, nagyon jó érzés, amikor sikerül tiszta köröket összerakni. Két egészen tűrhető edzésen vagyunk túl, a szuperlágy gumikon a rövidebb és a hosszabb etapok is elfogadhatóan sikerültek. Viszont még nagyon sokat kell dolgoznunk, hogy az időmérőre ütőképesebbé tegyük az autót, illetve megoldást kell találnunk a gumik elhasználódásának problémájára. Érdekes megfigyelni, hogyan változik az első hat összetétele versenyről versenyre, azon vagyunk, hogy minél közelebb kerüljünk hozzájuk, esetleg be is férkőzzünk közéjük."

Michael Schumacher (P1: 8., P2: 8.): "Mivel csak egy hét telt el a legutóbbi verseny óta, az autón nem nagyon tudtunk változtatni, így aztán a mai edzések nagyjából a várakozásainkank megfelelően alakultak. Az elmúlt néhány futamon bemutattunk pár fejlesztést, ezekből próbáljuk kihozni a legtöbbet, de úgy tűnik, pozíciókat nem nyerünk velük. Természetesen megpróbáljuk kihozni a legjobbat a lehetőségeinkből a holnapi időmérő edzésen és a vasárnapi versenyen is."

Force India

Paul Di Resta (P1: 12.,P2: 9.): "A reggeli edzést pozitív eredménnyel zártuk, és befejezhettünk egy programot, amely során még többet megtanultunk arról a csomagról, amelyet múlt héten, a Nürburgringen használtunk. A délután folyamán 40 kört is megtettem, ami nagyon hasznos volt, mert sokat gyorsultam. A pálya még csúszós, de ez rendszerint így szokott lenni a versenyek elején, az edzések végére már érezhető is volt a javulás."

Adrian Sutil (P1: -, P2: 10.): "Egy egészen normális pénteken vagyunk túl, a legtöbb dolgot kipipálhattuk a feladatlistáról. Egy kis gondom volt ma a tapadással, különösen az edzések legelején és egy kicsit 'birkóznom' kellett az autóval, de azt hiszem, hogy ez csak amiatt volt, mert a pálya még nem volt rendesen felgumizva. Délután nagyon jól sikerült a hosszabb menetem, rengeteg információt szereztünk a lágy és szuperlágy keverékekről."

Sauber

Sergio Pérez (P1: 9., P2: 12.): "Úgy érzem, ezúttal jobb a tempónk, mint legutóbb a Nürburgringen. Az előrejelzések szerint holnap emelkedni fog a hőmérséklet, ami segítségünkre lesz az időmérőn, hogy kellően fel tudjuk melegíteni a szuperlágy abroncsokat. A hosszabb etapokon mindkét gumikeverék elhasználódott, de a lágyakkal jobb volt az autó egyensúlya, mint a szuperlágyakon, és úgy tapasztaltam, hogy egyenletesebb teljesítményt is nyújtottak. Azt hiszem, a gumik viselkedését illetően mindenki érdekes hétvégére számíthat."

Kobajasi Kamui (P1: 11., P2: 11.): "Jobbnak tűnik a helyzetünk, mint a Nürburgringen, de az az érzésem, hogy nehéz lesz megelőzni a Force Indiákat; mindenesetre szeretnénk eléjük kerülni holnap az időmérő edzésen. Az autóm egyensúlya egyelőre nem igazán jó, de szerintem tudunk még javítani rajta. A lágy gumik nekem eddig nem váltak be, a szuperlágyak viszont jónak tűnnek."

Renault

Bruno Senna(P1: 15., P2:-): "Egy nagyon jó menetet mehettem ma reggel, nagyon sok mindent tanultam az autóról és a fejlesztéséről, jó lett volna még ugyan több gumikeveréket is kipróbálni és gyorsabb köröket futni, de összességében így is nagyon elégedett lehetek. Örülök, hogy az időjárás alapvetően nem szólt közbe és meg tudtuk csinálni azt, amit a 90 percre előre elterveztünk, remek lehetőség volt ez nekem, minden pillanatát nagyon élveztem."

Nick Heidfeld(P1: -, P2: 14.): "Mivel csak a második szabadedzésen vezettem, megpróbáltuk teljesen kihasználni az időt, és nagy fejlődést értünk el az autóval. Eleinte nagyon túlkormányzott volt az autó, de aztán változtattunk, ami kifizetődött. A jó irányba tartunk, de még mindig lehet időt találni a beállításokkal. Elég alacsonynak tűnik a pálya tapadása, és most is elég nagy a különbség a gumik között, a holnap ezért érdekes lesz."

Vitalij Petrov: (P1: 10., P2: 17.): "Volt néhány nehézségünk az autóval, mert a padló és a hátsó szárny nem működött hatékonyan. Ennek eredményeképp időt vesztettünk, és esélyt, hogy többet menjünk, mert sok időt töltöttünk a hibák kijavításával. Ez volt az oka annak is, hogy azt tapasztaltuk, hogy vesztettünk a tapadásból. Azzal is küszködtünk, hogy megfelelő hőmérsékletre melegítsük a lágy gumikat. Ezeket figyelembe véve hasznos időt töltöttünk a pályán, de elég kevés kört tettünk meg. Most már előre tekintünk a holnapra, hogy javítsunk ezen és hogy jó esélyünk legyen vasárnap."

Williams

Rubens Barrichello (P1: 14., P2: 13.): "Pénteken egy csomó dolgot teszteltünk. Reggel még KERS nélkül mentünk ki, mert volt egy kis technikai gondunk, de ezt sikerült megoldani, így délután már minden rendben volt. Az autó egy kicsit jobb lett, de a 13. hely még mindig nem az a pozíció, amivel elégedettek lennénk, nem lesz könnyű holnap bejutni a Q3-ba. Ma az elsődleges cél a helyes versenybeállítások megtalálása volt, szerintem van esélyünk a pontszerzésre."

Pastor Maldonado (P1: 18., P2: 15.): "Jó pár új alkatrészt hoztunk Magyarországra, amelyeket ma ki is próbálhattunk. Egy új hűtőrendszert teszteltem pénteken, míg holnapra egy módosított hátsó szárnyat kapok, ami a másik autón már jól működött. Ma este még keményen dolgozunk a mérnökökkel az autó fejlesztésén, rengeteg teendőnk van, hogy jó versenyt futhassunk vasárnap."

Toro Rosso

Jaime Alguersuari (P1: 17., P2: 16.): "Sűrű nap volt, sok kört tettem meg, különösen reggel, amikor az összes versenyző közül én teljesítettem a legtöbb kört. A versenybeállítások megtalálására koncentráltunk, megoldásokat kerestünk, hogy javuljon a tempónk. Még nem tiszta, hogy jelenleg hol állunk, arra számíthatunk, hogy az időmérő most is kemény lesz, de a versenyen jobbak lehetünk. Mindkét gumikeveréket kipróbáltam, de még nem érzem úgy, hogy világos képem lenne a minőségbeli eltérésükről. Úgy gondolom, hogy vasárnap a szuperlágy gumik viselkedése lesz a kulcs, ez dönti majd el, hogy milyen versenyünk lehet."

Sébastien Buemi (P1: 16., P2:18.): "A normál programunktól eltérő metódus szerint dolgoztunk ma, a szuperlágy gumikkal már reggel is mentünk. Először nem igazán voltam elégedett az autó kezelhetőségével, elvégeztünk néhány drasztikus változtatást a beállításokon nap közben. Ahogy a nap vége felé közeledtünk, egyre jobban megközelítettem a határokat Úgy gondolom, hogy a következő lépésünk az lesz, hogy kissé visszatérünk a beállítások változtatásához, hogy holnap jobbak lehessünk. Teljesítmény tekintetében szerintem nagyjából ott vagyunk, ahol az elmúlt két versenyen, ami azt jelenti, hogy nincs igazán meg a sebességünk. Jó, hogy a pálya állapota nem igazán tűnt úgy, hogy megváltozott volna a nap folyamán, ez meg fogja könnyíteni a ma gyűjtött adatok analizálását."

Team Lotus

Jarno Trulli (P1: 20., P2:19.): "Nagyon boldog vagyok ma. Az egész csapatnak szeretném megköszönni, mindenkinek a gyárban és a versenycsapatban, mert mindannyian türelmesek voltak velem, és keményen dolgoztak, hogy megkaphassam az új szervokormány-rendszert és egy olyan autót, ami igazán jó visszajelzéseket ad nekem. Ahogy kimentem reggel, sokkal jobbnak éreztem, mint korábban, ma tehát el tudtam kezdeni újra felépíteni a bizalmamat az autóval szemben. Emellett el tudtam kezdeni dolgozni az olyan kis változtatásokon és javításokon, amelyek segítenek megtalálni azokat a beállításokat, amikkel igazán együtt tudok dolgozni. Ez tényleg egy pozitív nap volt, köszönet ezért az egész csapatnak."

Heikki Kovalainen (P1: 19., P2: 20.): "Úgy érződik, hogy előreléptünk azokkal a fejlesztésekkel, amiket az autó hátulja kapott, de még szükségem van arra, hogy megtaláljam azt a balanszot, amivel elégedett vagyok. Többféle beállítást kipróbáltunk ma, de nem igazán találtam a legjobb megoldást egyik gumikeveréken sem, de sok kilométert tettünk meg, ezért biztos vagyok abban, hogy megtaláljuk a helyes utat előre holnap."

Virgin

Timo Glock (P1: 21., P2: 21.): "A reggel az autó légterelőinek a beállításaival telt, ami során rengeteg hasznos információval gazdagodtunk a holnapra nézve. A fő szempontot jelen esetben a gumik jelentik, nem lesz egyszerű majd velük taktikázni, ezért sok munka vár még ránk holnap."

Jerome d'Ambrosio (P1: 22., P2: 22.): "Nagyon jó kis péntek volt, a délután nagyon hasznosan telt, és szerencsére az előzetes várakozásainkkal ellentétben az eső sem esett. Reggel még nem nagyon foglalkoztunk a beállításokkal, e helyett az autó aerodinamikájára koncentráltunk, ami hasznosan is telt, mert sokkal előrébb jutottunk."

Hispania

Daniel Ricciardo (P1: 24., P2: 23.): "A reggel rendben volt, éreztem, ahogy egyre jobban belejövök. Szükségem volt egy kis tanulásra, de az autó sem volt a kedvemre való, meg kellett találnom a kellő egyensúlyt önmagam és az autó között. Kicsit közelebb kerültünk délután, de nem eléggé. Az elsődleges keverékkel javíthatunk. Hogy az opciósról is beszéljek, ez volt az első alkalom, hogy a szuperlágyakkal mentem, tetszett, hogy mennyi tapadást nyújtanak. A balansz kicsit közelebb van ahhoz, amire szükségünk van, de még dolgoznunk kell az elsődleges keverékekkel, megpróbáljuk, és megoldjuk ezt majd holnap."

Vitantonio Liuzzi (P1:23., P2: 24.): "Reggel nagyon elégedett voltam az autóval, igazán jól reagált. Jó volt a sebességünk, és megértettünk néhány dolgot a beállításokkal kapcsolatban. Aztán délután megváltoztattunk pár dolgot, de nem működtek, ezért visszaállítottunk mindent olyanra, ahogy volt. Azonban az autó mégsem reagált úgy, ahogy reggel. Volt néhány problémánk az autó hátuljával, ami túlkormányzottságot idézett elő. Most meg kell értenünk, hogy ez miért fordulhatott elő, és keményen kell dolgoznunk, hogy holnapra rendben legyenek a dolgok."