Vágólapra másolva!
A gyenge tempó mellett folyamatos műszaki problémák hátráltatták a McLarent a Német Nagydíj pénteki edzésnapján, így a versenyzők álmodni sem mernek a pole pozícióról.

Bár a McLaren két héttel ezelőtt Silverstone-ban a diffúzortiltással magyarázta tetemes lemaradását, úgy tűnik, a tiszavirág-életű szabály visszavonása után sem áll jól a szénájuk: a Nürburgringen mindkét pénteki edzésen egy másodperc fölötti lemaradással végeztek az élmenőkhöz képest.

"Nem lesz esélyünk a pole-ra holnap, legalábbis a ma látottak alapján úgy tűnik" - állapította meg Lewis Hamilton. "Ami a nyers időmérős tempót illeti, nem tudjuk felvenni velük (a Ferrarival és a Red Bull-lal) a versenyt, egyetlen körön körülbelül egy másodpercet vernek ránk."

Ugyanakkor biztató jelnek tartja, hogy a hosszú etapokon a silverstone-inál erősebb tempóra volt képes, és abban reménykedik, hogy ha az időmérőn nem is, a futamon már borsot törhetnek a riválisok orra alá. "Valamiért általában a versenyen tudjuk leginkább csökkenteni a lemaradást. Lehet, hogy felvehetjük a harcot legalább az egyik Ferrarival, illetve Red Bull-lal - nyilvánvalóan még nagyon gyorsak, de bármi megtörténhet."

A nyers tempó hiánya mellett sorozatos műszaki problémák is hátráltatták a csapatot, ezúttal Jenson Buttonnak gyűlt meg a baja a technika ördögével, ami miatt kihagyni kényszerült a délutáni edzés végét.

"Egy kicsit frusztrálóan alakult számomra a nap. Reggel nem sikerült megtalálni a megfelelő balanszot az autóhoz, és amikor délután végre megvolt a hátsó tapadás, a KERS-rendszerem felmondta a szolgálatot. Ez elég sokat rontott a köridőimen, főleg a féktávokon és a kanyarkijáratokban" - magyarázta a versenyző, aki szintén kevés esélyt lát a Red Bullok szombati legyőzésére.

"Aztán a délutáni edzés vége előtt húsz perccel gondunk akadt a kísérleti kipufogóval, aminek következtében idő előtt véget ért számomra a nap. Egy tesztalkatrészről volt szó, néha előfordul ilyen meghibásodás, amikor az ember új dolgokkal kísérletezik pénteken."

Martin Whitmarsh csapatfőnök rámutatott, hogy a pénteki edzésnap célja éppen a kísérletezés, és az új fejlesztések tesztelésében mindig benne rejlik a meghibásodások kockázata. "A mai nap alapjában véve az adatgyűjtésről szólt, amit az éjszaka során ki fogunk elemezni, hogy felkészülhessünk a holnapi időmérőre" - mondta.

Hamilton hozzátette, hogy a gárda hagyományosan erős az évközi fejlesztésekben, így néhány rossz eredmény miatt még nem szabad leírni őket. "A Ferrari lehagyott minket, de ez még nem jelenti, hogy vége" - fogalmazott.