Vágólapra másolva!
Úgy vélik, Nico Rosberg megszerezhette volna az 5. rajtkockát, ha nem kezd el esni az eső, amikor javítani próbál. Michael Schumacher pedig túl korán ment ki a pályára a Q2-ben.

A Mercedesnél elismerték, hogy rosszul taktikáztak a Brit Nagydíj időmérő edzésén uralkodó változékony időjárási körülmények között: Michael Schumachert a Q2-ben túl korán, míg Nico Rosberget a Q3-ban túl későn küldték ki a pályára, így mindketten gyengébb eredményt értek el a vártnál.

A Q2-ben a csúszós pályán is annyira szoros küzdelem bontakozott ki, hogy Schumacher mindössze 68 ezredmásodperccel maradt le az utolsó továbbjutótól, Pastor Maldonadótól, mégis három pozícióval mögé, a 13. rajtkockába került. "Az időmérő ma nem alakult teljesen jól, de nem vagyok bosszús, mert tudom az okát" - mondta a hétszeres világbajnok, aki előzőleg már háromszor nyert Silverstone-ban.

"A bizonytalan időjárási helyzet miatt, hogy ne várjuk meg, amíg esetleg elered az eső, korán mentünk ki a pályára, és mint utóbb kiderült, túl korán. Így az utolsó körömre sajnos már szétkoptak a gumik, különösen a 6-os kanyarban lett alulkormányzott az autóm. Ezzel vesztettem el azt az időt, ami ahhoz kellett volna, hogy bekerüljek a legjobb tíz közé. Majd holnap kiderül, mire megyünk a 13. helyről rajtolva úgy, hogy maradtak friss gumijaink - talán egy kis eső is segíthet."

Forrás: AFP

Rosberg hiába jutott be a döntőbe, ott csupán a 9. helyet tudta megszerezni magának, ami idén eddig a legrosszabb rajtpozíciója. Csak Sepangban kellett ennyire hátulról nekivágnia a versenynek. "Ezen a hétvégén sokat fejlődött a technikai csomagunk, de a 9. hely nem a maximum, amit ma elérhettünk volna" - ismerte el. "A Q2 végén még 5. voltam, ám a Q3-ban teljesített utolsó köröm alatt a 15-ös kanyarnál már nagyon vizes volt a pálya, ezért a harmadik szektorban egyszerűen nem tudtam javítani. Az autónk tempója révén azonban holnap remélhetőleg előre jöhetünk néhány helyet."

A Mercedes sportprogramját irányító Norbert Haug úgy vélte, Rosberg ötödik lehetett volna, ha nem kezd el esni az eső az edzés végén. A pálya első két szektorában még így is javítani tudott a részidején, de aztán annyira lelassult, hogy be sem fejezte a körét. "Nico a Q3-ban a legjobb eredményét egy használt szett lágy gumival érte el, amivel korábban már teljesített egy felvezető kört az edzésen" - tette hozzá Haug.