Vágólapra másolva!
A Ferrarinál úgy vélik, ha Silverstone-ba a kemény gumikat viszi a gyártó, az hátrányosan érinti őket, de a Pirelli nem akar tekintettel lenni egyik csapat igényeire sem.

Az utóbbi hónapokban egyre világosabbá vált, hogy a gumiválasztás jelentősen befolyásolja az erőviszonyokat, mert a Ferrari például csak a lágyabb keverékeken tud beleszólni az élen zajló küzdelembe, míg a Red Bullnak inkább a keményebb abroncsok kedveznek. Ez nehéz helyzetbe hozta a Pirellit, amelynek ügyelnie kell rá, hogy amikor eldönti, melyik keverékeket bocsátja a csapatok rendelkezésére, ne kedvezzen egyik istállónak sem.

A Pirelli várhatóan kedden fogja kiválasztani a két hét múlva megrendezésre kerülő Brit Nagydíjon használatos gumikat, és Felipe Massa még a valenciai verseny után kijelentette: "Egyértelmű, hogy ha a közepes/kemény elosztás mellett döntenek, az megnehezíti a dolgunkat."

Az olasz gumiszállító sportprogramjának főnöke, Paul Hembery az Autosportnak azt mondta, kikérték a csapatok véleményét a kérdésben, de az eltérő volt. "Egyiket sem akarjuk hátrányos helyzetbe hozni a többiekhez képest. Az egész mezőny érdekeit figyelembe kell vennünk" - hangsúlyozta. "Tizenkét istállóra kell tekintettel lennünk, és olyan döntést kell hoznunk, amely nemcsak az ő szempontjukból, hanem a mi szempontunkból is megfelelő."

"Barcelonában néhányan kitalálták, hogy a kemény gumik azoknak kedveznek, akiknek az autója nagy leszorítóerőt állít elő, ezért körültekintően kell bevetnünk a kemény keveréket, nehogy valamelyik csapatot megbüntessük vele."

Forrás: AFP

A Pirelli számára fontos, tette hozzá Hembery, hogy ne legyen szükség túl sok kerékcserére a versenyen. "Nem akarunk olyan helyzetbe kerülni, hogy csak öt kiállással lehessen teljesíteni a távot. Meg kell találnunk a helyes kompromisszumot" - magyarázta. "Figyelembe kell venni a mi érdekeinket is, márpedig nekünk az az érdekünk, hogy ne legyen több négy kerékcserénél. Jobban szeretnénk, ha elég lenne három kiállás, de Silverstone-ban valószínűleg mindenképpen négy lesz, akármelyik gumikat is választjuk."

"Silverstone-ban lehet nagyon meleg is, és akkor, mivel a pálya gyors, nehéz dolgunk lesz" - folytatta Hembery arra utalva, hogy a lágy gumik esetleg nem bírnák a strapát. "Ha viszont hideg lesz, a kemény keveréken csúszkálni fognak az autók, és a gumik szemcsésedni kezdenek. Ezért most alaposan elemezzük a helyzetet."