Vágólapra másolva!
A Formula One Commission szerdán megegyezett abban, hogy négy- helyett hathengeres turbómotorokat fognak használni a Forma-1-ben, de a tervezettnél egy évvel később térnek át rájuk.

Sajtóértesülések szerint a sportban érdekelt valamennyi felet - a csapatokat, a gumiszállítót, a Nemzetközi Automobil Szövetséget (az FIA-t) és a kereskedelmi jogok tulajdonosát - tömörítő Formula One Commission (F1C) szerdán, a londoni Heathrow-n tartott ülésén elfogadta, hogy 2014-től V6-os turbómotorokkal váltsák le a jelenlegi V8-as szívókat.

Az FIA eredeti tervei szerint a Forma-1 2013-tól soros, négyhengeres, 1,6-literes turbómotorokra tért volna át, mivel ezek jobban igazodnak a közúti autógyártást napjainkban jellemző fejlesztési trendekhez, mint a jelenleg használt, ódivatúnak tartott 2,4-literes szívómotorok. Az elképzeléssel azonban csak a Renault értett egyet, hangsúlyozva, hogy ha az F1 nem ezt az utat választja, ők motorszállítóként is távoznak a világbajnoki sorozatból. A Mercedes és a Cosworth a fejlesztési költségek miatt aggódott, mivel a motorok 2006-os "befagyasztása" óta a V8-asokra drasztikusan kevesebb pénzt kellett fordítani, mint korábban, míg a Ferrari azért ellenezte a tervet, mert a kis hengerűrtartalmú turbók egyáltalán nem illeszkednek a filozófiájához.

A 1,6-literes V6-osak viszont számukra is elfogadhatóak, már csak azért is, mert a Forma-1 előző, 1988-ig tartó turbókorszakát szintén 1,5-literes, többnyire ugyancsak V6-os motorok jellemezték. Azok edzéskonfigurációban nem ritkán 1000 lóerős teljesítményre voltak képesek, 2014-től bevezetésre kerülő utódaik azonban még a hozzájuk kapcsolt, a jelenleginél várhatóan erősebb KERS-ekkel együtt sem lesznek erősebbek 6-700 lóerőnél.

Az F1C döntését hivatalosan még az FIA Motorsport Világtanácsának is jóvá kell hagynia, amely jövő hétfőn, faxban fog szavazni a kérdésben. Ez azonban várhatóan csak formalitás lesz, mert a testület korábban már jelezte, hogy hajlandó támogatni a résztvevők többsége által elfogadott terveket.