Vágólapra másolva!
Az FIA szombatra virradóra úgy döntött, betiltja a Ferrari ötletes hátsó szárnyát, amit egy kiskaput kihasználva tudtak a megengedettnél nagyobb felületűre tervezni.

Forrás: Ferrari
Forrás: Ferrari

A Ferrari isztambuli (balra) és barcelonai (jobbra) hátsó szárnyának összehasonlítása. Az új, szabálytalan szárnyon jól látható a megmagasított felső perem.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatója, Charlie Whiting pénteken este azt ígérte, szombat reggelre átgondolják, hogy engedélyezik-e a Ferrari új, trükkös hátsó szárnyának további használatát a Spanyol Nagydíjon, és ez meg is történt: úgy döntöttek, betiltják a vitatott konstrukciót.

A Ferrari mérnökei a Forma-1 Technikai Szabályzatának 3.10.3-as cikkelyében egy kiskaput találva a megengedettnél nagyobb felületűre tervezték a szárny felső terelőlapját, növelve ezzel az általa biztosított leszorítóerőt.

A terelőlap felső peremén, a kilépőélnél elvileg egy legfeljebb 20 mm-es áramlásjavítót, úgynevezett "Gurney-bajuszt" lehetne elhelyezni. A Ferrari ehelyett 30 mm-rel tudta megmagasítani a szárnyat a szabály szellemes értelmezése révén, az alsó és felső terelőlapok közötti rés állandó nagyságáról gondoskodni hivatott távtartót ugyanis a szárny tetején V-alakban kettéágaztatta, és annak meghosszabbításaként toldotta meg a felső terelőlapot egy-egy függőleges lapocskával. Ez technikai értelemben tulajdonképpen nem is Gurney-bajusz, mert nem L-alakú profilja van.

"Nagyon okos szabályértelmezést sikerült találniuk. Most csak azt kell eldöntenünk, hogy helyeset-e. Ez holnapra kiderül" - mondta Whiting még péntek este a Ferrari szárnyáról.

Mivel az FIA betiltotta a légterelőt, a maranellói istálló a szombat reggeli szabadedzés előtt visszaszerelte az autójára a már Isztambulban bevetett korábbi változatot, amelynek tetején ugyancsak megtalálható a V-alakú bevágás, de a felső terelőlapján csak egy megengedett, 20 mm-es magasságú Gurney-bajusz található (lásd a képünkön).