Vágólapra másolva!
Az FIA szerint a Ferrari a technikai szabályokban kiskaput találva növelte új hátsó szárnyának hatékonyságát, ezért még nem dőlt el, hogy be is vetheti-e a Spanyol Nagydíj hétvégéjén.

Forrás: Ferrari
A Ferrari isztambuli (balra) és barcelonai (jobbra) hátsó szárnyának összehasonlítása. A Gurney-bajusz a tetején látható, csaknem függőleges él.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) vizsgálja a Ferrari új hátsó szárnyának szabályosságát. A maranellói istálló pénteken számos más újítás mellett egy olyan szárnyat is kipróbált, amelyen a felső terelőlap kilépőélére egy, a szokásosnál magasabb "Gurney-bajuszt" helyeztek el.

Ez az áramlásjavító - amit az autóversenyző Dan Gurney talált ki még az 1970-es évek elején, de azóta az aeronautika más területein, így például helikoptereknél is alkalmaznak - a szárny alsó és felső része közötti nyomáskülönbség, s következésképpen a leszorítóerő növelésére szolgál.

Az FIA versenyigazgatója, a Forma-1 szabálykönyvét is jegyző Charlie Whiting a Spanyol Nagydíj első edzésnapja után megerősítette, hogy a Ferrari egy kiskaput kihasználva tervezte meg a szárnyat. A kérdésre, hogy bevethetik-e a hétvége további részében, azt felelte: "Ez attól függ, hogy mit határozunk ma este."

"Nagyon okos szabályértelmezést sikerült találniuk. Most csak azt kell eldöntenünk, hogy helyeset-e. Ez holnapra kiderül."

Whiting hozzátette, hogy a Ferrari az F-1 Technikai Szabályzatának 3.10.3-as cikkelyét ügyesen kijátszva tudta az elvileg megengedett 2 cm-esnél magasabb Gurney-bajuszt tenni a szárnyra.

"Az a cikkely a szárny távtartóiról szól, azokról az alkatrészekről, amelyeknek alapesetben függőlegesnek kell lenniük, hogy biztosítsák a terelőlapok közötti állandó távolságot" - magyarázta. "Elvileg az a feltétel gondoskodik a profilok változatlanságáról, hogy ezeknek a távtartóknak teljesen körül kell ölelniük a terelőlapokat."

Azt nem lehet tudni, hogy a trükk tizedmásodpercben mérve mennyit hozott a Ferrari konyhájára, de összehasonlító ábránkról egyértelmű, hogy a szárny jelentősen különbözik a két héttel ezelőtt, Törökországban bevetett változattól.