Vágólapra másolva!
A Renault csapatfőnöke szerint talán el kellene halasztani az új turbómotorok 2013-as bevezetését, a Mercedes pedig 30 százalékos költségcsökkentésre akar garanciát. Bernie Ecclestone úgy látja, a csapatok meggondolták magukat, amire az FIA-nak is tekintettel kellene lennie.

A 2013-ban életbe lépő új motorszabályok mindig is megosztották a csapatokat, a korábbi negatív vélemények mellett azonban mostanra egyre többen pedzegetik az 1,6 literes turbók bevezetésének elhalasztását, illetve a szabályok újragondolását.

A Ferrari mindig is az ellenzők táborát erősítette, hiszen a 4 hengeres, gazdaságosabb motorok fejlesztéséből nem sokat tudnának hasznosítani az utcai autóik gyártásánál. A Renault korábban támogatta az ötletet, Eric Boullier csapatfőnök most azonban kételyeket fogalmazott meg annak előnyeivel kapcsolatban.

"A kérdés, hogy megengedhetünk-e magunknak egy ilyen változtatást" - mutatott rá Boullier, aki a FOTA alelnökekeként már többször hangsúlyozta, hogy az egyéni érdekek helyett a sport egészének jövőjét szem előtt tartva kell döntéseket hozni. - "Ha a V8-as motoroknál kell maradnunk, mivel nem engedhetjük meg magunknak a váltást, vagy nem tudjuk azt a motorhangot biztosítani, amit a szurkolók szeretnének, akkor tényleg meg kellene tartanunk a V8-asokat - vagy legalábbis várnunk kellene az újítás előtt."

"Ugyanakkor értem, hogy a Forma-1 mindig is a technológia csúcsát képviselte, így egyfajta laboratóriumként működött a gyártók számára" - tette hozzá. - "A lényeg, hogy ne hozzunk rossz döntéseket a szurkolók és a sport jövőjét illetően."

A francia gyárnál a tél során jelentették be, hogy a továbbiakban csak motorszállítóként kívánnak részt venni a sorozatban, hosszú távú terveik azonban egyelőre bizonytalanok. Esetleges kiszállásuk esetén a McLarent és a Force Indiát is kiszolgáló Mercedes a jelenleginél több csapatot láthatna el motorokkal, ez azonban az eddigi számításaik szerint nem feltétlenül érné meg nekik.

"Az nem fog menni" - mondta a Mercedes sportprogramját irányító Norbert Haug. - "Csak akkor támogatjuk a négyhengeres motorokat, ha garancia van rá, hogy a költségek egy ötéves időszak alatt 30 százalékkal csökkennek."

Az új motorszabályokat korábban "vicc"-nek nevező Bernie Ecclestone úgy véli, a csapatoknak egyértelművé kellene tenniük az álláspontjukat a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) felé. "Az FIA téves megállapításokra alapozva hozta meg a döntést, figyelmen kívül hagyva a mellékhatásokat" - mondta. - "A gyártóknak és a csapatoknak közölnie kellene az FIA-val, hogy újragondolták az egészet, és arra jutottak, hogy bár korábban helyesnek tűnt a döntés, a jelenlegi állás szerint mégsem az."