Vágólapra másolva!
Mint a legtöbb új generációs pálya, a sanghaji is komoly kihívást jelent a pilótáknak és az istállóknak egyaránt.

A 2004-ben készült, 5451 méter hosszú pályát a technikásabbak között tartják számon, tervezője a modern kori F1-es pályák állandó megálmodója, Hermann Tilke. Az ötvenhat körös futamon a pilótáknak összesen tizenhat kanyart kell bevenniük, ezek közül a célegyenes utáni első kanyar rövid idő alatt népszerű lett a pilóták körében, mivel ez az egyik legtechnikásabb forduló az összes pálya között. Ráadásul itt van az egész szezon leghosszabb egyenese, a 13-as és a 14-es kanyar között 1370 méteren keresztül nem kell kanyarodni, itt bőven 300 km/óra fölötti tempót is elérnek a versenyautók. A Kínai Nagydíj eddigi pályacsúcsát a 2004-es nyitófutam óta nem sikerült megjavítani, akkor Michael Schumacher a Ferrarival 1:32.238 másodperc alatt ment körbe a pályán.