Vágólapra másolva!
A Mercedes után a Honda és a BMW is megbarátkozott azzal a gondolattal, hogy 2006-tól csak 2,4 literes V8-as erőforrásokat lehet a Forma-1-es autókba építeni.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nem várt ellenállásba ütközött több autógyártó részéről, amikor hónapokkal ezelőtt ismertette a motorokra vonatkozó reformjavaslatát. E szerint 2006-tól az eddigi három- helyett csak 2,4 literes V8-as erőforrásokat lehet használni, erre több egyeztetés után a csapatok többsége is rábólintott.

Három renitens, a Mercedes, a Honda és a BMW viszont sokáig nem akarta beadni a derekát, utóbbi kettő azt is kilátásba helyezte, amennyiben valóban életbe lép az új szabály, elhagyja a száguldó cirkuszt. A Mercedes azonban néhány héttel ezelőtt megenyhült, elfogadta az új helyzetet, s ez arra sarkallta a másik két lázadozót is, hogy cselekedjen ugyanígy. Az óriások a tervezett jogi lépésektől is elálltak, belenyugodtak, hogy időt és pénzt nem kímélve új motorokat kell kifejleszteniük.

"A Williams-BMW a BAR-Hondával közösen úgy határozott, nem emel semmiféle kifogást a 2006-tól érvényes szabályok ellen" - közölte Mario Theissen, a BMW motorsportigazgatója. "Túl sok elpazarolt időbe került volna a regula megtámadása, ráadásul a bizonytalan végkimenetel miatt a gyártók rá lettek volna kényszerítve arra, hogy egyszerre két erőforrást fejlesszenek."

Amennyiben a beadványt pozitívan bírálták volna el, a csapatoknak lehetőségük lett volna ugyan arra, hogy továbbra is a jól bevált V10-eseket építsék autóikba, ám a minimum fél évig tartó procedúra miatt dupla munka lett volna kilátásban. Készenlétben kellett volna tartaniuk egy továbbfejlesztett "régi" erőforrást a BMW-Honda, valamint egy vadonatúj V8-ast az FIA győzelme esetére, ez dollármilliókat emésztett volna fel. Egy ilyen eshetőségért senki nem kívánta vállalni a felelősséget.