Vágólapra másolva!
Tokióban a Forma-1-es BAR-Honda-istálló hivatalosan is bejelentette, hogy a 2004-es idénynek a Jenson Button, Szato Takuma alkotta pilótakettőssel vág neki. A japán Jacques Villeneuve-öt szorította ki a csapatból, aki Bernie Ecclestone szerint nem kell senkinek.

Múlt hét vége óta - amikor is Jacques Villeneuve menedzsere bejelentette, hogy a kanadaival nem hosszabbítanak szerződést - lehetett sejteni, hogy jövőre Szato Takuma lesz Jenson Button csapattársa a BAR-nál: egyrészt a gárda motorszállítója, a Honda régóta ügyködött azon, hogy újra legyen japán pilóta a száguldó cirkuszban, másrészt arra a sajtótájékoztatóra, amelyen bemutatták a csapat 2004-es versenyzőit, Tokióban került sor.

Nem ért hát senkit meglepetésként, amikor David Richards csapatfőnök magyar idő szerint kedd reggel bejelentette, Szato váltja Jacques Villeneuve-öt a BAR-nál. "Mindenki nagyra értékeli Jacques elmúlt öt évben végzett munkáját" - kezdte Richards. "Szerződése ugyanakkor lejárt, s úgy gondoljuk, váltásra van szükségünk. Takuma idén remek munkát végzett a teszteléseken, véleményünk szerint nagy lehetőségek rejlenek benne, s hasznunkra lesz a jövőben. Szeretettel köszöntjük őt a csapatnál."

Mindebből kiderülhetett, Szato 2003-ban tesztpilótaként dolgozott a BAR-nál, a Forma-1-ben mégsem lesz teljesen újonc: 2002-ben, a Jordan színeiben már teljesített egy idényt, a Japán Nagydíjon elért ötödik helyével két pontot is szerzett. Egy évet azonban várnia kell, hogy Szuzukában újra bizonyíthasson, a vasárnapi futamon ugyanis még Villeneuve áll rajthoz. "Hazudnék, ha azt mondanám, nem szeretnék hétvégén autóba ülni" - nyilatkozta Szato, aki három évre írt alá. "Autóversenyzőnek születtem, így természetesen csalódott vagyok, hogy hazai közönség előtt nem bizonyíthatok."

"Ugyanakkor végtelen örömmel tölt el, hogy a 2004-es idényre szerződést kaptam a BAR-tól, egész évben ezért dolgoztam. Mostantól előretekintek, elvégre be kell bizonyítanom, hogy nem véletlenül szerződtettek. Kemény volt versenyzés nélkül végigcsinálni ezt az évet, de biztos vagyok benne, hogy a teszteken végzett munkám kamatozik majd jövőre, s tulajdonképpen ez segített hozzá a mostani szerződéshez is. Alig várom már az idénynyitó Ausztrál Nagydíjat!"

Ha már Japánról esett szó, említsük meg, hogy az idén már Baumgartner Zsoltnak és a svéd Björn Wirdheimnek is lehetőséget adó Jordan-Ford a Japán Nagydíj pénteki kétórás, négycsapatos tesztjén a szuzukai pályát kiválóan ismerő Motojama Szatisinak nyújt bemutatkozási lehetőséget. A japán versenyző idén négy futamot nyert az ázsiai ország Forma-3-as bajnokságában, ezzel összetettben az élen áll. "Köszönöm a Jordan-Fordnak a nagyszerű alkalmat. Régóta ilyen esélyről álmodom, amely nagy lépést jelent a karrierem szempontjából. Azt is tudom, hogy nehéz dolgom lesz, mert először ülök majd Forma-1-es autóba" - mondta Motojama. Az egyelőre nem dőlt el, hogy Baumgartner Zsolt, aki a 2004-es idényre hivatalos ajánlatot kapott a Jordantől, elutazik-e Szuzukába, mindenesetre Indianapolisban ott volt, pedig ott sem kapott szerepet.

Végezetül szóljunk Jacques Villeneuve-ről, aki Szato leigazolásával csapat nélkül maradt, s nincs is igazán esélye arra, hogy szerződést kapjon. Ezt maga Bernie Ecclestone, a sportág első számú ura jelentette ki. "Több gárdával is egyeztettem, hogy Jacques, a Forma-1 egyik utolsó igazi karaktere a tűz közelében maradjon, de hiába fáradoztam: nem kell senkinek" - tárta szét a kezeit Ecclestone, aki szerint Villeneuve közeli tanácsadói okolhatók a kialakult helyzetért.