Vágólapra másolva!
Egyes feltételezések szerint a Forma-1-et sújtó folyamatos költségcsökkentés lehetőséget nyújt majd az élcsapatoknak arra, hogy 2004-től akár komplett kasztnikat is értékesítsenek a szerényebb költségvetéssel munkálkodó kiscsapatoknak. Veszélybe került az Ausztrál Nagydíj jövője is.

Nem várt következményei lehetnek annak, hogy a Forma-1 elöljárói a radikális költségcsökkentés mellett kötelezték el magukat. Egyes feltételezések szerint a rendelkezés ugyanis lehetővé teszi majd az élcsapatok számára, hogy az eddigiek mellett 2004-től szinte komplett autókat is értékesítsenek a kiscsapatoknak. Eleddig a tehetősebb gyártók csak motorokat, illetőleg egyéb alkatrészeket szállítottak az erre "rászorulóknak", a jövőben azonban akár komplett kasztnikat is értékesíthetnek. Akár az is megtörténhet, hogy az aktuális világbajnok eladja előző évi fejlesztését egy szerényebb költségvetéssel bíró istállónak, hiszen a következő szezonra úgyis teljesen újat épít.

Talán mondani sem kell, ez mindenkinek jó lehet: a gazdag csapat jó áron megszabadul a számára lényegében felesleges alkatrészektől, a szegény pedig szintén jó áron juthat hozzá mindenhez, mert ugye készen megvenni valamit jóval olcsóbb, mint kifejleszteni...

Forrong a Forma-1/sport/f-1/20030221jaguarparade.htmlA McLaren és a Williams támadja az F1-reformokat/sport/f-1/20030220amclaren.htmlForma-1http://forum.origo.hu/forum?act=show&fid=28437

Paul Stoddart, a Minardi főnöke nem is tagadta, hogy a kiscsapatok (amennyiben ügyesek) valóban élhetnek a lehetőséggel. "Elképzelhető, hogy a jövőben számtalan ilyen szerződés fog születni, a tapogatózó tárgyalások már meg is kezdődtek" - mondta Stoddart, majd sejtelmesen folytatta: "Neveket természetesen nem mondhatok, de tudomásom szerint egy-két ilyen szerződés körvonalaiban már meg is fogalmazódott. Egyébként nagyon izgalmas idők következnek, s alapjaiban változhatnak meg a Forma-1 erőviszonyai: mivel akár egy újonc csapat is lepaktálhat az aktuális világbajnokkal, rögvest meghatározóként csöppenhet a mezőnybe, ezáltal a futamok az eddigieknél jóval izgalmasabbak lehetnek."

Stoddart persze könnyen beszél, hiszen a világbajnok, azaz a Ferrari tulajdonképpen már foglalt, s éppen a Minardi tekinthető fiókcsapatának. Igaz, a Ferrari egyelőre semmilyen alkatrészt nem ad a faenzaiaknak (motorjait hagyományosan a Saubernek adja el), a jövőben azonban ez változhat: már az is jelzésértékű, hogy a Minardi a Ferrari házi tesztpályáján, Fioranóban tesztelgeti idei négykerekűjét, a PS03-ast. Stoddart egyébként beszélt csapata célkitűzéséről is: "Olyan erős motorunk van idén, mint eddig talán soha. A Ford gyártotta Cosworth-erőforrásokkal minden anyagi gondunk ellenére a középmezőnyt szemeltük ki magunknak, s ha minden úgy megy, ahogy kalkuláltuk, képesek is leszünk teljesíteni a magunk elé kitűzött célt." Ebben a Minardi segítségére lehet az alakulat egyik pilótája, Jos Verstappen által toborzott újabb szponzor, a holland ezúttal a Muermans-csoportot győzte meg arról, hogy jól jár, ha a kiscsapat mellé áll.

2004-től tehát akár négy autóval is képviseltethetik magukat a nagycsapatok a száguldó cirkuszban: két új fejlesztésűvel, és két, más néven futó tavalyi modellel... Nem kevés stiklire ad(na) ez lehetőséget.