A péntekihez hasonló szikrázó napsütés és meleg idő fogadta a csapatokat a Red Bull Ringen, így az időmérő előtti utolsó gyakorláson már 50 fokos aszfalton tehették próbára magukat. A tréning meglehetősen álmoskásan indult, bő tíz percig csak egy csokornyi autó merészkedett ki a pályára, mért kört azonban senki sem tett meg közülük, mindenki a pályahőmérsékletek emelkedését várta, a McLarenek pedig megnézték, hogy a hátrasorolásos büntetés miatt mindenképpen a rajtrács végéről indulól Carlos Sainz miként segítheti szélárnyékkal Lando Norrist.
Amikor végül beindult az élet, egyből nyilvánvalóvá vált, hogy a pálya mára sem lett könnyebb. Ezúttal nem okozott olyan látványos kicsúszásokat a szél, az egyes és kettes kanyart azonban számtalanszor elrontották a pilóták az edzés alatt, valamint az utolsó két fordulóval is akadt, akinek meggyűlt a baja.
A topcsapatok versenyzői közül Valtteri Bottas futott elsőként mért kört, a finn 1:05.510-zel kezdett, Charles Leclerc a Ferrarival azonban hamar letaszította az élről, és 1:04.826-tal átvette az első helyet.
Sebastian Vettel a teljes tréningen le volt maradva Leclerc-től és egyik etapjában sem tudta megelőzni a csapattársát.
Hamiltonról ez csak rövid ideig volt elmondható, az ötszörös világbajnok az edzés első felében rengeteget hibázott, később azonban összeszedte magát, az időmérő-szimulációjával pedig 1:04.130-as körrel a második helyen végzett a lécet 1:03.987-ig leszorító Leclerc mögött. A Ferrari ifjú titánja volt az egyetlen, aki be tudott menni 1:04 alá.
A képzeletbeli második rajtsort Bottas és Vettel bérelte ki ebben a sorrendben, a német csak 3 századdal maradt el finn kollégájától, Leclerc-től viszont már több mint 2 tizedet kapott. Fontos információ az időmérő előtt, hogy
sem a Mercedesek, sem a Ferrarik nem az első gyorskörükön futották meg a legjobbjukat, a gumikban tehát több kör van.
Vettel mögé Max Verstappen sorolt be 2 tizeddel elmaradva a Ferrari világbajnoka mögött. A holland nem érezte jól magát a Red Bullban, az edzés vége felé közölte a csapattal, hogy nem váltak be a péntekről mára elvégzett változtatások. Még így sem volt azonban olyan rossz edzése, mint Pierre Gaslynak. A francia pilóta sokáig mért kört sem tudott teljesíteni, mert
ahogy kihajtott a bokszból, egyből elment az erő a motorjából, hosszabb időre a garázsba kényszerítve őt.
A szerelőknek sikerül végül helyrepofozni a hibát, tökéletes azonban nem lett, úgyhogy Gaslyt a McLarennel ismét szárnyaló Lando Norris is megelőzte, a brit végzett Verstappen mögött a hatodik helyen.
Az első tízbe még a másik McLarennel Carlos Sainz, az Alfával Antonio Giovinazzi, valamint a Toro Rossóval Danyiil Kvjat fért be, közülük Sainz azonban csak a mezőny végéről indulhat, bármilyen eredményt is érjen el az időmérőn. Ugyanez lesz a helyzet a 11. helyen záró Alex Albonnal, míg a 12. helyre besoroló Nico Hülkenberg 5 hellyel kerül majd hátrébb, mert megkapta a Renault legújabb fejlesztésű V6-osát, amelyet a bántóan hátul, a 17. pozícióban záró Daniel Ricciardo már az előző futamon megkapott.
A Renault-k szereplése mellett a két Haas produkciója volt még nagyon halovány,
a tavaly ezen a pályán a csapat eddigi történetének legjobb eredményét elérő Romain Grosjean és Kevin Magnussen csak a 15., illetve a 18. lett, utóbbi csak a két Williamst tudta megelőzni, ráadásul váltócsere miatt 5 helyes rajtbüntetéssel kalkulálhat.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.17. - 13:30Emilia Romagna Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.17. - 17:00Emilia Romagna Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.18. - 12:30Emilia Romagna Grand Prix - Last Practice |
2024.05.18. - 16:00Emilia Romagna Grand Prix - Qualification |
2024.05.19. - 15:00Emilia Romagna Grand Prix - Race |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Kellemes szombatot kívánunk Kedves Olvasóinknak, hamarosan kezdődik a Forma-1-es Osztrák Nagydíj harmadik szabadedzése. Bemelegítésként ajánljuk az előző két tréning összefoglalóját.
Bár a pénteki második szabadedzésen nem a Mercedesek álltak az élen, a hosszabb etapok eredményei alapján úgy tűnik, egyelőre ismét az Ezüstnyilak a favoritok, de a kíméletlen Red Bull Ring okozhat meglepetéseket.
A legmelegebbet vasárnapra jósolják, de már pénteken sem fázott senki a Red Bull Ringen. Az alábbi képre kattintva megtekinthetik galériánkban a szikrázó napsütésben készült pénteki képeket.
---- separator ----gallery-content-type:989952d7-cf4f-48a7-82bb-810ee725a04a---- separator ----Azok után, hogy korábban Carlos Sainzot és Alex Albont is a rajtrács végére száműzték a Renault, illetve a Honda új specifikációjú erőforrásának használatba vétele, valamint az ezzel járól egyéb erőforrás-elem cserék miatt, Nico Hülkenberg is megkapta a franciák legújabb V6-osát. A német pilóta ennek ellenére csak 5 hellyel fog hátrébb csúszni az időmérős eredményéhez képest, mivel ez már az ötödik új belső égésű motorja az idén.
Azok után, hogy Alex Albon a legújabb, 3-as specifikációjú Honda-motorral (valamint új turbóval, MGU-H-val és MGU-K-val) körözött tegnap, mára ezt a motort is lecserélték. A pénteki motort és MGU-K-t a szezon további részében már nem használhatja, a mára kapott új turbót és MGU-H-t viszont igen, a csere tehát ezzel nyer értelmet. Ha már úgyis a mezőny végéről kell indulnia, a Toro Rosso kihasználta az alkalmat, hogy gyakorlatilag büntetlenül adja hozzá a két erőforrás-elemet Albon felhasználható készletéhez.
12 óra előtt pár perccel 24 fok a levegő hőmérséklete, a pályáé viszont már most 46, ez később csak nőni fog, vasárnapra pedig vélhetően bőven 50 fok fölött lesz.
A bokszutca végén zöldre váltott a lámpa, Antonio Giovinazzi hajtott ki elsőként a pályára.
Hét autó járt a pályán, de csak installációs köröket futottak, majd mindenki visszatért a bokszba. A topcsapatok közül még senki nem jött ki.
A sajtóközpontot is magában foglaló főépület alagsorában kiállítás látható a nemrég elhunyt Niki Lauda pályafutásáról, amelyet a háromszoros világbajnok jó barátja, Bernie Ecclestone is megtekintett.
Tíz perc már el is telt a 60 perces edzésből, jelenleg azonban autó sincs a pályán, mért köre pedig továbbra sincs senkinek. A csapatok vélhetően a pálya melegedését várják, hogy minél reprezentatívabb körülmények között körözhessenek az időmérőre készülve.
Sainz és Norris is kihajtott a bokszból, előbbi lágy, utóbbi közepes keveréken megy. Kvjat is csatlakozott, már három autó a pályán.
A sok egyenes miatt kifizetődő lehet az időmérőn egy kis szélárnyék, a két papajaszínű autó most ki is próbálta, hogy milyen közel kell lenni ehhez, Sainz megelőzte Norrist, majd 1:06.672-vel megfutotta az edzés első idejét.
Ricciardo már el is kezdte a rontások sorát, elfékezte magát a kettes kanyarban. Lehet, hogy a szél ma is megtréfál pár versenyzőt? 1:06.1-gyel most Albon vezet Sainz, Ricciardo és Kvjat előtt.
A versenyre mindegyik csapat extra hűtőnyílásokkal készült, amelyeket ezen az edzésen tesztelhetnek utoljára, hiszen később már nem módosíthatnak az autón. Elengedhetetlen megtalálni a megfelelő kompromisszumot a légellenállás és a hűtési hatékonyság között.
A topcsapatok versenyzői közül a finné az első mért kört, 1:05.510 alatt ért körbe a Mercedes lágy gumin. A két Ferrari is a pályán szintén lágyon, közben pedig Hülkenberg is elfékezte a kettes kanyart.
Leclerc-Vettel sorrendben taszították le Bottast az első helyről, a monacói 1:04.826-ot, Vettel 1:05.093-at ment.
Lassan gurul a pályán a francia, azt jelentette, hogy nincs erő a motorban. Már vissza is ért a szerelőkhöz, akik betolták a garázsba.
220 ezredre közelítette meg a Ferrari pilótájának 1:04.8-as idejét, miközben Hamilton és Verstappen is kigurult a pályára.
1:04.275-re szorította le a lécet a monacói, amivel már 7 tizeddel vezet Bottas előtt, Verstappen első mért körén 1 másodpercet kapott tőle. Hamilton elrontotta az első mért körét, a kettes kanyarban kifutott a bukótérbe.
Christian Horner azt nyilatkozta a Sky Sportsnak, hogy valószínűleg csak szoftvergondok vannak az autójával, remélhetőleg nem tart sokáig a kényszerszünet.
1:05 alá sem tudott bemenni az ötszörös világbajnok lágyakon, miközben Bottas javított de így is több mint 3 tizedre van Leclerc-től. Vettel lemaradása 393 ezred, Bottas 3 századdal előzi meg, Hamilton hátránya 776 ezred.
Eddig az övé a legnagyobb hiba a kettes kanyarban, blokkoló jobb első kerékkel nyílegyenesen száguldott ki a bukótérbe.
Egy újabb gyorskört hagyott félbe a brit, majd a következő elején azonnal elrontotta kissé az egyes kanyar kijáratát, de így is javított, 1:04.687-tel azonban továbbra is csak az ötödik.
Karun Chandhok, a Sky Sports riportere jelentette, hogy nincs motorborítás az autón, a szerelők a beállításokon változtatnak, valamint korábban az első felfüggesztésen is módosítottak. Leclerc eközben elégedettnek tűnik az autóval, nála nyugodtabb a helyzet.
Nincs fent a motorborítás a Red Bullon sem, Gasly ül az autóban és vár, miközben a szerelők igyekeznek rájönni, hogy mi történhetett az autóval.
Lando Norris a hatodik helyen áll jelenleg úgy, hogy az élmezőnnyel ellentétben közepes gumikkal futotta az idejét. Mögötte Albon, Pérez, Sainz, Magnussen az első tíz sorrendje. Gasly az egyedüli, akinek nincs mért köre.
Az osztrák pályán érnek körbe a leghamarabba a szezonban a pilóták, maga az aszfaltcsík sem túl hosszú, ami ehhez hasonló jeleneteket eredményezhet. Max Verstappen az előző etapjában úgy érezhette magát, mintha péntek délután a körúton közlekedett volna.
Többek között Pérez, Hülkenberg és Räikkönen is átugratott a kerékvetőn a célegyenes végi fordulóban. Itt kíméletesebbnek tűnik a pálya, mint mondjuk az utolsó előtti kanyarban, de azért az autóknak ezek a pályaelhagyások sem ízlenek.
A finn új lágyakon van kint, ő lesz az első, aki időmérő-szimulációt teljesít.
Nem sokkal, csupán 54 ezreddel tudta megjavítani Leclerc idejét, a második és a harmadik szektorban tudott a leggyorsabb lenni. Közben Gasly kijött a pályára, de nem elégedett, a hármas kanyarból kijövet úgy érezte, hogy továbbra is híján van a motorerőnek.
Lila második és harmadik szektorral 1 tizedet vert Bottasra, 1:04.120 az új legjobb idő. Vettel Bottast sem tudta megelőzni, Leclerc-től 236 ezredet kapott.
Elképesztően szoros az eleje, Hamilton lila első és harmadik szektor ment és csak 1 századdal maradt el a Ferraritól, amivel bejött a második helyre. Hamilton az első és az utolsó előtti kanyarban is szélesre csúszott egy kicsit, ezek nélkül lehet, hogy meglehetett volna az első hely.
Két hűtőkör is kellett a gumiknak, Leclerc azonban ezek után javítani tudott középső lila szektorral, az új legjobb: 1:03.987. Vettel félbeszakította a körét és elment egy újabbra.
263 ezred továbbra is a lemaradása Leclerc mögött és a két Mercedest sem tudta megelőzni. Verstappen áll az ötödik helyen 4 tizeddel a négyszeres világbajnok mögött, őt Gasly követi újabb 5 tizeddel hátrébb.
1:04.130-ra tornázta le a legjobbját a Mercedes világbajnoka, Leclerc-től most 143 ezredre van.
Közölte a rádióban, hogy nem jók az autón elvégzett változtatások. Ez az eredményein annyira nem látszik, 459 ezreddel Leclerc mögött az 5. helyen áll, ennél sokkal többre nem is nagyon lehet számítani egy körön a Red Bulltól.
Az utolsó előtti kanyarban csúnyán átugratott a tegnap sokaknak gondot okozó hurkákon, majd kicsit a füvet is megcsípte, mielőtt visszatért a pályára.
A kanadai egy kanyarral később, az utolsó fordulóban szántotta le az autó alját a kerékvetőn, majd kérte a csapatot, hogy ellenőrizze az első szárnyát. Tegnap két első légterelőt is megrongált, a Racing Pointnál aligha örülnek.
Az olasz visszajön a bokszba, miután az első kanyarban a kerékvetőn megrongálta az első légterelőjét.
A Ferrari megtartotta az első helyet a pénteki második szabadedzés után is, ismét Leclerc zárt az élen, noha Hamilton ott lohol a nyakában. Ha az időmérő is ilyen szoros lesz, nem lehet okunk a panaszra. Leclerc mögött Hamilton, Bottas, Vettel, Verstappen, Norris, Gasly, Sainz, Giovinazzi és Kvjat a további sorrend, hamarosan jövünk az összefoglalóval, 14:50-től pedig az időmérő edzés élő közvetítésével. Addig is viszontlátásra!