Az USA Nagydíj egyetlen száraz pályán rendezett edzésén a Ferrarik voltak a leggyorsabbak, az időmérőt kis előnnyel mégis Lewis Hamilton nyerte. A brit versenyző a Q3 első körei után 88 ezredmásodperccel előzte meg Sebastian Vettelt, a különbség a második roham után 61-re csökkent, és Kimi Räikkönen is felzárkózott hozzájuk.
„Szoros volt. Tudtam, hogy nüanszok döntenek majd [a Ferrari ellen]. Éreztem, hogy a második körömnek jobbnak kell lennie [az elsőnél], és örülök, hogy összejött” – mondta Hamilton. Vettel a hátrasorolás következtében, amit a piros zászlós kihágásért kapott, az 5. rajtkockából indulhat majd a vasárnap 20:10-kor kezdődő futamon.
„Boldog voltam a körömmel, trükkös volt mindent jól csinálni. Nehéz dolgunk volt a széllel, de a körülmények mindenkinek egyformák voltak.”
Örülök, hogy újra lőtávolon belül vagyunk,
úgy néz ki, hogy szárazon jobban megy a kocsi, meglepően szoros volt a küzdelem” – értékelt a német.
Hamilton és Vettel, valamint az időmérőn 4.-ként és 5.-ként végző Valtteri Bottas és Daniel Ricciardo a szuperlágy gumival fog rajtolni (már amennyiben száraz lesz a pálya), Räikkönen viszont az ultralágyon.
„Pozitív nap volt, de nem ideális. Jó érzés volt vezetni az autót, de senki nem tudja, hogy holnap miként fognak viselkedni a gumik, sok veszítenivalóm azonban nincs, jó rajt kell” – nyilatkozta.
A kvalifikáció első felvonásában a McLarenek, a Williamsek és Marcus Ericsson esett ki, a másodikban a Toro Rossók, Carlos Sainz, Kevin Magnussen és Max Verstappen – utóbbi korai búcsúja jelentette a nap egyetlen (negatív) meglepetését.
Ez annak a következménye volt, hogy még
a Q1-ben áthajtott a 15-ös kanyar kijáratánál lévő hurkákon,
melyek a pálya kiszélesítését hivatottak megakadályozni, és ettől megsérült a jobb hátsó féltengelye.
„Ez különös, mert mindig így vettük a kanyart, szélesre véve, hogy gyorsabbak legyünk. Mindenki átment a hurkán, de csak a mi autónk sérült meg, ez fura” – mondta Verstappen.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.17. - 13:30Emilia Romagna Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.17. - 17:00Emilia Romagna Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.18. - 12:30Emilia Romagna Grand Prix - Last Practice |
2024.05.18. - 16:00Emilia Romagna Grand Prix - Qualification |
2024.05.19. - 15:00Emilia Romagna Grand Prix - Race |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Szép estét kívánunk! Nemsokára megkezdődik az USA Nagydíj időmérője, amelyen Hamilton nagy lépést tehet ötödik vb-címének bebiztosítása felé. Ha ugyanis holnap nyer, Vettel pedig legfeljebb a 3. helyen végez, ő a világbajnok – erre pedig egyre jobbak az esélyei. Ugyanis...
Amiért a pénteki edzésen nem lassított le kellő mértékben a piros zászlónál. Az ellenfelek és Vettel reakcióit ezekben a cikkekben gyűjtöttük össze a vitatott 3 helyes büntetésről:
Az utolsó edzés volt az első, amit száraz pályán rendeztek a hétvégén (most sem esik, bár borult az ég), Vettel és Räikkönen megelőzte Hamiltont.
Toto Wolff elismerte a szombat délelőtti edzés után, hogy a Ferrari gyorsabbnak látszott, és csapatának a végsebességgel van baja, lehet, hogy módosítaniuk kell a szárnyak dőlésszögén. Hamilton autóján a kopólemezt is cserélni kellett.
Charlie Whiting versenyigazgató figyelmeztetett mindenkit, hogy aki az utolsó előtti kanyarban annyira szélesen fordul a lendület megtartása érdekében, hogy egyik kereke sem marad rajta a piros-fehér rázókövön, annak törlik az idejét. A futamon 3 ilyen alkalom után figyelmeztetést kap az illető, és a negyediknél a sportfelügyelők kezébe kerülhet a sorsa.
Hartley már a nyolcadik, Gasly a hetedik motort kapta meg idén (alapból 3-at lehetne büntetlenül használni), plusz egyéb erőforrás-elemekből is szereltek be nekik újakat, ezért mindkettejüknek irány a rajtrács a vége. Vajon pályára lépnek egyáltalán?
A pénteki esőben nem volt lehetőségük összehasonlítani a régi padlólemezzel, ezért maradnak utóbbinál. Az új elemen több új csatornát építettek a szélére, de majd csak máskor fogjuk látni éles helyzetben.
A levegő 19, az aszfalt 21 fokos. Hartley és Gasly érkezik először a pályára.
Ultralágy gumival, ahogy mindenki más. Úgy hírlik, gond volt a motorjával, de a jelek szerint sikerült megoldani.
369 ezreddel előzi meg Räikkönent. Érdekes, hogy a Mercedesek még nem jelentek meg.
Gasly az áldozat, mind a négy kerekével a rázókövön fordult a 19-es kanyarnál a kör végén. Bottas és Hamilton már a pályán, a Red Bullok szintén.
1:34.176, a 2. Bottast több mint 3 tizeddel előzi meg. Verstappen az 5., Ricciardo a 6. helyre sorolt be.
Grosjean 6., megelőzte Ricciardót, az első szektorban ráadásul mindenki másnál gyorsabb volt, beleértve Hamiltont is.
A futóművének jobb hátsó része csálén áll, vissza kell bandukolnia a depóba. Úgy néz ki, egy hurka okozott kárt benne.
Alonso, Szirotkin, Ericsson, Vandoorne és Stroll áll kieső helyen 3 perccel a Q1 vége előtt.
Szóltak neki, hogy legyen óvatosabb a célegyenesre fordító kanyar kijáratánál, ne gázoljon át a hurkákon, mert Verstappen pórul járt emiatt.
Nem gyorsult eleget hozzá, az öt kieső pozícióban ugyanazok maradtak, akik néhány perce is ott tanyáztak, csak a sorrend keveredett meg. Vagyis búcsúzunk Alonsótól, Szirotkintól, Strolltól, Ercissontól és Vandoorne-tól.
Bottas és Hamilton nem az ultra-, hanem az egy fokkal keményebb szuperlágy gumin jött ki. Ha ezzel mennek tovább a Q3-ba, velük rajtolnak.
A Red Bull megállapította, hogy nem tudják megszerelni a sérült féltengelyt, Verstappen nem hajthat újra pályára.
Tehát hárman próbálkoznak ezzel a taktikával, Räikkönen ultralágyon köröz. A futamon így legalább a Ferrari jobban megoszthatja a stratégiákat a versenyzőkkel.
Ez érthető a gumik alapján. Az ideje 1:32.8, a 2. Vettelé 1:33.0, a 3. Bottasé 1:33.7, a 4. Hamiltoné 1:34.0. Egyébként Ricciardo szintén a szuperlágy keveréket választotta.
1:33.4, feljött a 3. helyre, Bottas elé.
Verstappen időmérője véget ért, Gaslynak és Hartleynak nincs sok értelme tovább körözni a büntetés miatt. Így a jelenleg 11. Sainz és a 12. Magnussen az, aki megpróbálhat kimenekülni a kieső zónából.
Mindjárt érkeznek a pályára a versenyzők az újabb rohamra.
Az ultralágy gumin, bizonyára csak elővigyázatosságból. Nem fogadnánk nagy összegben arra, hogy bármelyikük mért kört teljesít velük.
Valamint Gasly, Hartley és Verstappen, utóbbi nem lépett pályára. Sainznak mindössze 2 ezred hiányzott a továbbjutáshoz.
Bottas, Hamilton, Räikkönen, Vettel sorrendben fogják teljesíteni köreiket az élcsapatok pilótái.
88 ezreddel előzi meg Vettelt, Bottas és Räikkönen követi őket.
Hülkenberg és a Force Indiák előtt. Leclerc még nem jött ki a pályára a Sauberrel.
Vettel legyőzheti Hamiltont, de akkor sem rajtolhat előle a büntetés miatt.
Kevesebb mint 1 tized előnnyel verte meg a Ferrarikat, Vettel az 5. helyre csúszik majd vissza. Köszönjük a figyelmet, hamarosan bővítjük a cikket az összefoglalóval.